Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan denne sidde under klappen på en Ghia?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I forbindelsen med at bygge motor til min Ghia har jeg lige et spørgsmål. Kan denne luftfilterkasse være under klappen på min Ghia?
Link: http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=40412481081&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System%2CAir%20Cleaner%2CAir%20Box%20Systems&artnr=19931a&pn=0&sort=0&all=

Og hvilke dobbelte kaburatore kan fås med choker?

Lige et hurtigt spørgsmål til Torben(Farmer). Jeg købte en super lækker brugt udstødning fra BAS. Kan du evt fortælle hvilke motorstørrelses område den fungere bedst i?

På forhånd tak.

Peterwings

PS: Kunne nu godt tænke mig Porschekøling på med ved heller ikke om den tilsvarende luftfilterkasse kan være der

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er vil lettest at spørge csp !-)

ellers kan du måle hvor meget luft der er over blæserhuset ...på csp foto får man da en ide om hvormeget det fylder....

tror ikke der findes 2 x doppelt karburatore med choker....

kadroner er jo også dejlige......

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er det nok, men det kunne være at der nu var en der kørte/havde kørt med sådan en. Dobbelt kaburatore med choker findes. Jeg har engang haft et sæt og jeg mener at det var 36mm weber. Men er ikke helt sikker..
Kadroner har jeg kørt med, men jeg kan godt lide den luftfilterkasse. Og som jeg kan se det kan den ikke sidde på på kadroner uden en ombygning.

Håber at nogen kan hjælpe....

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) mccloud Member
Skrev for 13 years siden | | | |

samme anlæg findes også til type 1 motor med Porsche-blæs monteret...

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=612498301449&rub1=Motor&rub2=Kraftstoffversorgung%2CLuftfilter%2CZentralluftfilteranlagen&artnr=17707b&pn=0&sort=0&all=

og hvad carburator-valg angår så skriver CSP...anlæget passer til IDF carburatorer...
/Claus

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har læst at de er til idfér, men syntes at huske at de kan fåes med manuelchoker....

Det andet link har jeg også set. Jeg vil bare gerne vide om de kan være under klappen, og om det er noget der fungere uden at man kan høre støj fra suget, før et evt køb....

Hilsen Peter

PS: Ang motorstørrelse vil jeg gerne bruge en krumtap med 74 - 76 mm i slag. Kan bare ikke helt finde ud af hvilken størrelse som vil fungere bedst. Må gerne være en med massere moment og max 5500 omd. pr. min og i en Ghia med 1500 gaerkasse...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://kaefer.motor-sport-service.de/html/luftfilteranlagen1.html

måske også et bud? aner ikke mere om det end det der står på siden.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SoLow Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er også rigtigt at 36 IDF fra alfa er med manuel choker..

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har også haft 40mm dellorto med choker på. Det er jo indbygget, men oftest er mekanismen fjernet og en blændplade monteret. Tror kun det er IDA der ikke har choker

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis vi taler type1 motor, så lave en 2006cc 90,5 i boring og 78 i slag. Topstykker med 40/35 ventiler, ikke for store porte og 40mm dobbelte karburatorer. Knast ca. 230-240 grader ved .050 løft (284-300 reklamegrader) Gå uden om tyske knaster.
Køb en ny original blok til at starte med. Lad være med at købe en alu.-blok.
Eller find en CT-blok. Sen type2 med luftkølet 1600cc.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

1914 til 2200 ccm.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Citat Frank:
Køb en ny original blok til at starte med. Lad være med at købe en alu.-blok.

Hvad er grunden til at du ikke anbefaler alublok? Holder de ikke så længe? Dårlig kvalitet? Eller larmer de mere?

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey "M" ;-)

- Grunden til, at vi ikke bryder os meget om alublokke er, at de (Auto Linea) blokke man normalt bruger til gaden (som IKKE skal forveksles med feks CB og Bugpack racecases) lider stadig af toleranceproblemer. Problemer med for lavt eller svindende olietryk på driftvarm motor. Derudover skal man være opmærksom på, at en Alu blok kører 5 - 7 grader varmere end alm type 1. Dvs at man skal have mere kølekapacitet ift. alm type 1.

Dermed ikke sagt at de ikke kan bruges, for det ville jo vær´løwn. Men man skal forvente at skulle bruge en del tid på klargøring og opmåling/tilpasning af diverse.

- Porsche køling på en type 1 motor køler typisk RINGERE end et originalt 1303/1600 kølesystem. Grunden er, at blæseren ganske enkelt leverer for meget luft og derved kommer til at skabe modsat rettede tendenser, resulterende i dårligere køling og mere effekttab. Derudover er der på hovedparten af de udbudte systemer for stor forskel på den mændge luft der blir leveret til den enkelte cylinder/top, som igen medvirker til ringere køling. Eneste undtagelse er, hvis man anvender SE/CE eller SF topstykker. De har mere areal til luften at komme igennem på, så der kan det virke ok. "Turbostyle" blæsehuse fra Remmelle/Engine Plus/Klaus Tuning virker meget bedre, men har stadig problemet med overflow.

- Mht. valg af blok. Så er vi jo tilbage til den gamle diskution om flugtboring eller ikke flugtboring. Jeg er - stadig - af den opfattelse, at vil man ud at bygge en 170 + hk type 1, ville jeg absolut begynde på en ny blok. Er målet op til 150-170 hk er jeg ikke bleg for at bruge en flugtboret blok, hvis ellers jeg har fået lov at måle den igennem først. For det er jo ikke bare hovedleje overfaldene der blir slidt. Men som jeg osse har nævnt før, så er jeg noget kritisk med hvem der gør arbejdet, for det er bestemt ikke ligemeget.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.