Karburatorerne er ikke problemet til dit store forbrug. Det har jeg jo fortalt dig.
T
Karburatorerne er ikke problemet til dit store forbrug. Det har jeg jo fortalt dig.
T
På RanchoTransaxles.com kan man også hurtigt få et overblik over hastighed/omdr. forholdet i de forskellige gear, og med et givent dækvalg/gearudveksling:
http://ranchotransaxles.com/calculator.html
Overvejer selv et gearkasse projekt, her engang i løbet af foråret, til min Ghia.
PT. kører den med 0.89/4.125 og med 185/65X15 på baghjulene. Og da det nok ikke bliver til en Berg 5, regner jeg med noget med et 3.88 bagtøj (evt. med 0.82 gearing.?)
Moteren er en 356 på 1720 ccm, og forventer at den giver godt 90 HK ? (er endnu ikke målt, men der er vel også dynoday i år..). Bilen kan godt køre 150 km/h, men så nærmer den sig også de 5000 o/min., hvilket er en smule højt (synes jeg..).
Nå, men har endnu ikke helt besluttet mig for hvilket gearing, men samtidig vil jeg også gerne have en gearkasse, hvor udrykkerlejet er med føringsrør.
Så derfor jeg er interesseret i en svingaksel gearkasse (altså ikke IRS) i rimelig fin stand, og med føringsrør (og gerne incl. udrykkerlejet) - hvis der skulle være nogen der har en sådan i overskud..?
mvh Henrik H.
Aalborg
30374765
Af ren og skær almindelig nysgerighed.. Er der nogen der ved om man kan smide en 5 trins fra en Porsche 912 på? Se e.v.t vedlagte link!
Man kan ikke smide den i. Men man kan bygge bilen om til at passe til en 911-912-914 gearkasse (type 901) Husk at få gearskiftet inde i tunnelen med også.
Personligt mener jeg ikke det er bøvlet værd.
Frank> Mange tak :-) Tænkte tanken dengang jeg købte min buggy.. Men giver dig ret hvad faan skal sådan en med 5 gear...
You must log in to post.