Subaru motoren er ikke helt simpel i forhold til type4 og oxyboxeren (når den først er lavet. Jeg gider ikke vand. Det er derfor jeg skruer på de luftkølet og ikke en gl golf 2er gti (som jeg nu syntes kan blive meget fede). Jeg tænker ikke så meget på prisen for det må tage den tid det tager. Man kan tage livet af alle motorere hvis man mishandler dem. Gearkassen er en 2,0 6 rib, og dækstørrelsen bilver omkring 215/50-60 17" (kan være at der må andre dæk bagpå, men det må jeg tage til den tid. Har og er ved at undersøge med et andet kron og spidshjul for en lavere gearing, men der er ikke så mange der laver det til type2 gearkasser). Det er får at få den samme rulleomkreds eller lidt mere end std. En std type4 på sådan en gearkasse får bussen afsted med 132kmt ved 4200 omd. Hvis jeg bare kan komme afsted med 120 - 125 kmt uden problemer på ferie er jeg glad. Men den må også gerne kunne komme fra land en gang imellem, og mit mål er omkring max 5600 omd. Vil køre med omd.begrændser i,så den ikke bliver overdrejet hvis man nu skulle blive for ivrig... Og om jeg har fingerne til det. Tja har den holdning at hvis jeg er i tvivl må man spørge eller betale sig fra det. Ting SKAL bare være iorden, og jo mere enkelt jo mindre kan der gå i stykker...
Håber stadig på at nogen kan/vil guide mig lidt.
Hilsen Peter.
PS: Nogle af de stumper jeg har til at ligge til hvad nu det skal blive er: Arndof udstødning til type1 (købt at farmer), 44 weber med choker (købt af martin og kommer når de er taget af hans bil hos farmer), Har en 1800 ccm type4 stående. Hvis det er en oxyboxer havde jeg tænkt på at det skulle være bygget på en 2,1 da den har 76 mm krumtab for lidt mere moment.