Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type4 vs oxyboxer

Tags:
No tags yet.

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du er ude i Nikasil cylindre så prøv evt. at kigge hos European Motorworks ( http://www.europeanmotorworks.com/vw/type-4-pistons-cylinders.html ) de har dem til meget billige penge, men jeg kender dog ikke kvaliteten på dem. Hvis det i stedet skal være top kvalitet og prisen ikke er så vigtig kan du evt. kontakte LN Engineering ( http://www.lnengineering.com/ ) eller aircooledtechnology.com Det fine sager. :-) Jeg ved ikke hvad det er for nogle Farmer har på lager, men det vil jeg da også gerne høre mere om.

Ang. knast ville jeg nok vælge noget i retning af en Web 494 ud fra hvad du skriver. Rasser har brugt den med god success i 1971ccm og du kan sikkert søge hans bygge tråd frem her på siden og se hvad erfaringer han har gjort sig med den.
1700 toppe er måske lidt små i min optik, jeg ville nok vælge nogle 1800 toppe med 41/34 ventiler når det nu skal være. Tror ikke der er den store prisforskel når de alligevel skal have nye styr, ventiler, fjedre, sædearbejde osv.
Her kan du se hvad de forskellige standard type 4 toppe flower i forhold til hinanden og 1700 toppe er der nok ikke så meget krudt i når både omdrejninger og slagvolumen stiger i forhold til standard. Med standard 1800 toppe skal du også nok få en masse moment, men du kan selvfølgelig også opnå bedre flow ved at porte 1700 toppe.

type4flowchart.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har både en 1700 og en 1800 type4 til at bygge på. overvejer enten en 71x100 eller 76x94 lige nu. Jeg vil køre med std type4 køling, så den skal kunne køre med det uden at blive for varm. Og tak for fine svar indtil videre.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Farmers er Mahle. Jeg købte fire sæt i Tyskland, og dem har Farmer nogen af.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.