Hvis du er ude i Nikasil cylindre så prøv evt. at kigge hos European Motorworks ( http://www.europeanmotorworks.com/vw/type-4-pistons-cylinders.html ) de har dem til meget billige penge, men jeg kender dog ikke kvaliteten på dem. Hvis det i stedet skal være top kvalitet og prisen ikke er så vigtig kan du evt. kontakte LN Engineering ( http://www.lnengineering.com/ ) eller aircooledtechnology.com Det fine sager. :-) Jeg ved ikke hvad det er for nogle Farmer har på lager, men det vil jeg da også gerne høre mere om.
Ang. knast ville jeg nok vælge noget i retning af en Web 494 ud fra hvad du skriver. Rasser har brugt den med god success i 1971ccm og du kan sikkert søge hans bygge tråd frem her på siden og se hvad erfaringer han har gjort sig med den.
1700 toppe er måske lidt små i min optik, jeg ville nok vælge nogle 1800 toppe med 41/34 ventiler når det nu skal være. Tror ikke der er den store prisforskel når de alligevel skal have nye styr, ventiler, fjedre, sædearbejde osv.
Her kan du se hvad de forskellige standard type 4 toppe flower i forhold til hinanden og 1700 toppe er der nok ikke så meget krudt i når både omdrejninger og slagvolumen stiger i forhold til standard. Med standard 1800 toppe skal du også nok få en masse moment, men du kan selvfølgelig også opnå bedre flow ved at porte 1700 toppe.
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com