Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sprinkler system. Hjælp

(permalink) kunddizzle Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej

Jeg har en 1303 1.6 fra 1974, og et sprinkler system som tager luft fra reservedækket.

Dækket er pumpet op til 2.4 bar pt, og der er luft i systemet.

Men der sker ingenting når jeg trykker ind på visker-armen i kabinen. Hvordan kommer jeg videre? Går ud fra ddt er "kontakten" som ikke åbner for væsken, men hvordan kan jeg komme til at kigge på det?

Tror/regner ikke med det er frosset, men vil virkelig gerne have det til at virke.

På forhånd tak.

Mvh
SImon

-------------------------------------------
VW 1303/1.3 AR 1974
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har det virket for nyligt ?

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) kunddizzle Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej. Har ikke haft tid til at rode med det siden jeg købte den i september. Men der "burde" det ha virket. Som sagt er jeg ret sikker på, at der er luft (nok) i systemet.

-------------------------------------------
VW 1303/1.3 AR 1974
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan det ikke være dyserne der er helt snusket til?

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) kunddizzle Member
Skrev for 13 years siden | | | |

måske. Jeg har haft en nål igennem det første stykke. Hvordan kan jeg ellers rense det?

-------------------------------------------
VW 1303/1.3 AR 1974
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har ikke selv prøvet at rode med det men jeg ville prøve med lufttryk fra en kompressor

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv at pumpe tryk direkte i beholderen. Det kan du gøre ved afm. den tynde plastslange på beholderen. Hvis det så virker er ventilen der sidder på slangen def.
Det er samtidig en ventil der lukker for luften fra res.hjulet til beholderen når trykket i hjulet når ca. 22psi. det er for at du ikke står med en sprinktler der virker men et fladt res.hjul.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja du skal nok op på 3 bar på hjulet for at være sikker på at det virker.
Hvis der så er tryk på beholderen må det være ventilen oppe ved rattet der ikke virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kunddizzle Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fandt problemet. Slangen blev åbenbart klemt at et beslag til benzin tanken og efter en lapning virker det fint :)

Men hvordan fylder jeg smartest tanken op uden at miste for meget tryk? Hvis jeg skruer låget af, fuser luften så ikke ud?

-------------------------------------------
VW 1303/1.3 AR 1974
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja jeg har også været det "hele" igennem, og det er da et "øv system" det der originale. Enten er beholder/slanger/ventiler utæt, og det medfører at reservehjul er "fladt". Det er ihvertfald tilfældet på min 1303.
Så efter et par forsøg på at bevare det originale, bla. ved afmont. af rat og div. plastindækninger, kontaktarme og eftersyn/udskft. af slanger o.lign.
Da den efter et par gange stadig pludselig, uden varsel tømte spr. beholder ned i bunden af bilen blev jeg negativ, og satte en elpumpe på, med skjult kontakt, og nu det virker helt OK.
Og der er ikke noget der er nemmere, det er på med en el-pumpe på den nederste slange, + 6/12 volt, og det originale look kan stadig bevares.

-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) kunddizzle Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ka jeg godt forstå. Men lige nu har jeg et tæt system, så det beholder jeg lidt nu. Men det undrer mig stadig hvordan jeg skal fylde sprinkler væsken i, uden at miste for meget luft?

-------------------------------------------
VW 1303/1.3 AR 1974
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det kan du jo nok ikke undgå, fjern først slangen fra res. hjul, derefter løsner du låget på spr. beholder og fylder på, og på med låget igen.
Har du kompressor skal du fylde spr. beh. først og dernæst sætte slange på reservehjul.
Har du ikke kompres. skal du nok på "tanken" og bruge deres luft, ellers brug hjulet fra din daily driver til at fylde beholder, så mister du ikke så meget tryk fra res. hjul.

-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ej hold nu.

Der sidder originalt en ventil, der sikre at reservefælgen ikke tømmes, heller ikke når der fyldes sprinklervæske på. Den sidder i en lille ombøjet slange ved beholderen.

Hvis der er pillet ved den, så kan reservehjulet tømmes, men kun når sprinkleren bruges...

Fyld nu bare dunken op, både på dig og bilen.. :O), og så luft i reservehjulet bagefter, så kører det.

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og så skal du op på 3 bar i hjulet. Masser af luft, til mange beholderfulde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tksoerensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

He Frank. Det virker som om du har rimelig meget styr på buggy.
Jeg har købt en bund fra 71 og kunne godt tænke mig en jeg kunne spørge engang imellem. og kan ikk lige finde ud af og skrive en mail til dig herinde:).
Hilsen Tim Sørensen.


Reply

You must log in to post.