Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  olietryk

Tags:
No tags yet.

(permalink) ph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg skal til at starte min 1.6 bus motor op efter renovering.skal den først fylde oliekøleren op før olietrykslampen slukker. jeg har tørnet et par minutter uden tænding på uden der sker noget er.

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du tørnet motoren i 2 minutter (?) med et fuld opladet batteri (?) med 2,5 liter motorolie (?) med en standard olietryksmåler på ca. 0,3 bar?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) ph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har tørnet motoren i 2 minutter ca 20sek ad gangen med et fuld opladet batteri med 2,5 liter motorolie med en standard olietryksmåler på ca. 0,3 bar?

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så har vi det på plads ;o) Jeg antager at motoren er samlet korrekt og derfor bør olietrykslampen slukke. Har du eventuelt en anden olietryksmåler på kan prøve med?

Banalt spørgsmål, men har du kontolleret tandhjul, oliepumpehuset, spillerum osv. i oliepumpen?

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) ph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

alt skulle være som det skal være skal den fylde oliekøleren op før trykket er som det skal være

(permalink) ph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kom nu please

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er da ikke sikkert at starteren kan drive den op i tryk, det må være en kontakt og ikke en måler du hentyder til, hvorfor ikke bare starte den op, mener kontakten går fra 0,3 - 0,8 bar

(permalink) ph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det var bare for at være på den sikre side inden jeg startede den rigtigt.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skaf dig en trykmåler til trykluft 1/8 G og skru den i hullet hvor olietryks kontakten sidder . så har du styr på trykket når du starter en ny motor op

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvis du skal være på den sikre side skal du montere en ur istedet for kontakten

(permalink) ph Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tak rødder for svarene jeg køber et ur

(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis starteren ikke kan få motoren til at lave olietryk, er der noget galt...
Prøv at pille tændrør og vippearmesaksler af og prøv igen.

Det kan være godt være at olietrykskontakten er defekt også selv om den er ny.
Mange nye olietrykskontakter virker ikke eller bryder for olielampen ved enten
for lav eller for højt tryk. I værste fald virker de slet ikke.

/Rolf

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej jeg vil ikke mene den skal fylde køleren op først. I teorien er der vel lukket for den når motoren er kold.
I dit tilfælde ville jeg skrue olietrykskontakten ud og få en hjælper til at dreje med starteren. Så skal der der komme olie ud. Der kommer meget, så vær klar til at stoppe.
Gør der ikke det skal du finde fejlen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Enig med Frank. Ud med trykføleren og se om der kommer olie ud, eller ej. Gør der det, så kan du roligt starte den op. Den er jo nyrenoveret.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv også et køre uden ventildæksler så kan du se om den også smør
vippetøjet.


Reply

You must log in to post.