jeg skal til at starte min 1.6 bus motor op efter renovering.skal den først fylde oliekøleren op før olietrykslampen slukker. jeg har tørnet et par minutter uden tænding på uden der sker noget er.
jeg skal til at starte min 1.6 bus motor op efter renovering.skal den først fylde oliekøleren op før olietrykslampen slukker. jeg har tørnet et par minutter uden tænding på uden der sker noget er.
Har du tørnet motoren i 2 minutter (?) med et fuld opladet batteri (?) med 2,5 liter motorolie (?) med en standard olietryksmåler på ca. 0,3 bar?
Hilsen
Torben
jeg har tørnet motoren i 2 minutter ca 20sek ad gangen med et fuld opladet batteri med 2,5 liter motorolie med en standard olietryksmåler på ca. 0,3 bar?
Så har vi det på plads ;o) Jeg antager at motoren er samlet korrekt og derfor bør olietrykslampen slukke. Har du eventuelt en anden olietryksmåler på kan prøve med?
Banalt spørgsmål, men har du kontolleret tandhjul, oliepumpehuset, spillerum osv. i oliepumpen?
alt skulle være som det skal være skal den fylde oliekøleren op før trykket er som det skal være
kom nu please
Det er da ikke sikkert at starteren kan drive den op i tryk, det må være en kontakt og ikke en måler du hentyder til, hvorfor ikke bare starte den op, mener kontakten går fra 0,3 - 0,8 bar
det var bare for at være på den sikre side inden jeg startede den rigtigt.
Skaf dig en trykmåler til trykluft 1/8 G og skru den i hullet hvor olietryks kontakten sidder . så har du styr på trykket når du starter en ny motor op
hvis du skal være på den sikre side skal du montere en ur istedet for kontakten
tak rødder for svarene jeg køber et ur
Hvis starteren ikke kan få motoren til at lave olietryk, er der noget galt...
Prøv at pille tændrør og vippearmesaksler af og prøv igen.
Det kan være godt være at olietrykskontakten er defekt også selv om den er ny.
Mange nye olietrykskontakter virker ikke eller bryder for olielampen ved enten
for lav eller for højt tryk. I værste fald virker de slet ikke.
/Rolf
Nej jeg vil ikke mene den skal fylde køleren op først. I teorien er der vel lukket for den når motoren er kold.
I dit tilfælde ville jeg skrue olietrykskontakten ud og få en hjælper til at dreje med starteren. Så skal der der komme olie ud. Der kommer meget, så vær klar til at stoppe.
Gør der ikke det skal du finde fejlen.
Enig med Frank. Ud med trykføleren og se om der kommer olie ud, eller ej. Gør der det, så kan du roligt starte den op. Den er jo nyrenoveret.
Prøv også et køre uden ventildæksler så kan du se om den også smør
vippetøjet.
You must log in to post.