Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Renovering af T2 dobbeltkabine/doka/crewcab

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er sket flere gange at jeg har ytret ”sådan en bil kommer jeg aldrig til at eje”, ikke så meget på grund af prisen, men måske mere fordi den har været grim, kedelig eller fransk. Sådan har jeg også haft det med de sene transportere og nu har jeg så brugt et års tid på at sætte en i stand – sådan går det.

Ideen om at eje bilen begynder egentligt efter ”et par” øl på Bugrun for et par år siden, hvor jeg faldt i snak med den tidligere ejer som sagde at han havde to dobbeltkabine sen 70’er transportere stående. Umiddelbart lød det ikke dumt, og tanken om en doka var tiltalende og mindende mig om dengang hvor Ronnie talte mig fra at købe en early bay doka, for at købe en splitbus i stedet (den er endnu ikke renoveret- suk).

Efter Bugrun snakkede tidligere ejer og jeg, om jeg skulle komme og se på dem, men vi nåede aldrig videre end det og jeg fik brugt den penge jeg havde i ”overskud” på alt mulig andet.

Et år efter det kommer der så en annonce på vwnettet med to doka’ern til salg, hvor efter min lyst blev vakt til live igen. Denne gang havde jeg dog ingen penge i ”overskud”, så jeg kunne ikke bare kaste mig ud i at købe. Det endte det dog alligevel med, og der er nu heller ikke noget bedre en at impuls-shoppe nogle biler (en sport jeg dyrker en del).

Det jeg så endte med, er en doka fra sen 70’erne uden papirer, som har kørt knapt 80.000 km fra ny og som er købt uden motor. Ifølge logoerne på siden af bilen har den kørt for DSB brandvæsen, og historien skulle være at den endte sine dage i tjeneste på Storebæltsbroen (17 mia. kostede sådan en bro, og så vælger man at anvende sådan noget gammel lort på broen).

Jeg var velvidende at der skulle laves pladearbejde. Der var ingen tvivl om der hvor der stak glasfibernet ud gennem lakken, var der rust bagved. Min plan er dog ikke at bilen skal stå snorlige bagefter, da det er en gammel arbejdsbil som gerne må vise at den har været brugt.

Et par billeder fra afhentningen.

dsc_0115.jpg
dsc_0137.jpg
dsc_0138.jpg
francorchamps-18.jpg
francorchamps-19.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja Søren et eller andet sted skulle de jo spare... Fik du enlig set efter det stelnr?

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

SørenJ : Den er sgu et fint udgangspunkt.... Tillykke...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

I forhold til stelnummeret, så er der 18 biler mellem Peters doka og min.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan næsten ikke blive tættere...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Bay71 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sådan en vil jeg også have...

-------------------------------------------
Mail:magnusdreyer snabela hotmail.com
Tlf: 40405554
(permalink) Michael Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har en doka fra '73 stående på "fjernlager" som jeg påtænker at sælge, hvis du er interesseret.

Mvh
Michael
klassiskefolkevogne@gmail.com

-------------------------------------------
klassiskefolkevogne@gmail.com
tlf 26598796
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og her et lille "under construction" pic. som i øvrigt er taget af Mette en dag hun skulle prøve et ORDENTLIGT kamera! :0)

7d firstshot 018ps.jpg

-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lidt fra mobiltelefonen:

Søren bygger bagsæde på sin egen måde.
Vi testede et gimle tagtelt, men beslagene passede desværre meget skidt.

wp_000067.jpg
wp_000109.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Jønke Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Århhh hvad!!!
En værktøjskasse med en SørenJ i...

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En hver hobbymekanikers drøm af et universalværktøj. Kan køre i en evighed på øl og frysepizza

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

husk rengøring af værktøj - det skal jo se ordentligt ud ik ;0)
det er ikke noget værre end en ildelugtende værktøjskasse ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ghia-Henrik Sorø Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er det ikke det de kalder en "Trunk Monkey"

http://youtu.be/8avOiTUcD4Y

:-)

-------------------------------------------
Karmann Ghia Cabriolet 1960, VW T2 Westfalia 1970
http://www.karmannghia.dk
Dansk Karmann Ghia Klub.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er vist egentligt blevet tid til at følge op på denne projekttråd. der er trods alt sket lidt. Det ender nok med en del billeder, men det dør i nok ikke af.

Selv om bilen var i generelt fin stand var der en del rust der skulle laves. Jeg startede med venstre side, hvor der blev lavet lidt på innerpanelet som generelt var i god stand. Herefter kom turen til yderpanelet.

dsc_0035.jpg
dsc_0033.jpg
dsc_0038.jpg
dsc_0043.jpg
imag0015.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

I venstre side var der også det klassiske hul i panelets afslutning. Da en lige plade i mine øjne var "snyd", lavede med det som det oprindeligt var fra fabrikken - måske fjollet, men det tog ikke længere tid.

dsc_0003.jpg
dsc_0004.jpg
dsc_0005.jpg
dsc_0042.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu hvor jeg var rykket frem til fronten af bilen, var det tid til at kigge nærmere på dørtrinet og gulvet ved pedalerne - det havde tidligere været lavet, men lige som resten af bilen var det ikke lavet super godt og var derfor rustent igen.

Toppen af dørtrinet blev skiftet, en del af gulvet og et stykke af hjulkassen.

dsc_0057.jpg
dsc_0058.jpg
dsc_0061.jpg
dsc_0064.jpg
dsc_0053.jpg
a.jpg
aa.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser sku godt ud Søren. Fedt fedt fedt. Godt gået.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak.

Jeg ved ikke hvor normalt det er at baybusser ruster i motorrummet, men den her manglede i hverfald lidt. Det er naturligvis udbedret.

Det besværlige ved at lave dette stykke, er at kanten har et ombuk så den ikke er skarp og har mere styrke. Man skal derfor først lave ombukket, for så bagefter at krympe det nu mere stive materiale. Det lader dog sig gøre, og jeg er ganske tilfreds med resultatet.

dsc_0051.jpg
dsc_0055.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ser godt ud, specielt det i motorrummet.
Hvordan har du rundet stykket efter du har lavet bukket?
Jeg står nemlig med flere steder på min egen som skal have samme type reperation.
Mvh
Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rundingerne er lavet med en krympe/strækkemaskine. Det er et værktøj man ikke kan leve uden når man laver pladearbejde.

http://www.dba.dk/krympe--straekkevaerktoej-va/id-64712782/ (de kan fineds billigere på nettet og i Sverige)

-------------------------------------------
Ring: 28118212

Reply

You must log in to post.