Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit Doka projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) BusThomas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep, fin dag på værket, og endnu en bus kom indenfor i varmen, og den skal ikke have lavet mærkelige hjulkasse :-)
smider et par stemningsbilleder og et af min bus - nu skal den på vejen efter opbevaring i 4 år, eller deromkring.
Thomas

busser.jpg
peter.jpg
samba1.jpg

-------------------------------------------
2085500et - advokatwh(snabela)gmail.com
1976 baywindow, 1965 21 window Samba
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fedt projekt... kan man betille så'n "hjulkasse" af dig :-) "bolt on" ? jeg har nemlig lidt rust der og alle mulige andre steder hmmmm

-------------------------------------------
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for de pæne ord. Tjo jeg kunne nok godt lave nogle hjulkasser. Bare de ikke skal laves til imorgen, hvis du forstår. Men ring.

Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 12 years siden | | | |

157 høj....det ville være cool at få den ned på 150....så ville den være 1 meter lavere end min safaribus.......elller jeg kunne jo også hæve min !-)

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

157.. så der det godt at min boble "kun" bliver 133 høj ;-)

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja men den kommer nok mellem 2 - 3 cm længere ned. Jeg har fået lavet tårne til forbroen så der kan komme splitbusforbro på, og jeg har DXF-fil på tårne til bayforbro hvor der er 3-4 grader carster indbygget. Og på den fil har jeg tænkt mig at flytte de 2 huller, hvor rørene til fjederne ligger, op med 2-3 cm.
Så Thomas du skal ikke hæve din så meget da min kommer lidt længere ned.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja endnu en onsdag gik på værket igår. Jeg fik skåret den anden hjulkasse og fjernet sædeskinnen. Det sværre viste det sig at der var lappet 2 steder i den inderskærm, og selvom jeg fjerner noget af den orginale hjulkasse er det ikke nok. Så jeg kom ikke længere med det. Til gengæld fik jeg rettet den earlybay kofanger ud som jeg ville sætte på foran, men kom lidt i tvivl om det nu også er det rigtige....
Når så næste gang står den nok på lidt motorhygge, så den også bliver klar (alt i mens jeg får tænkt færdig med den kofanger).

doka23.jpg
doka22.jpg
doka21.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

rust.... ØV!

Selv om vores busser ikke har kørt meget, så er det sgu ikke sluppet for dårlige lapper rundt omkring.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Heldigvis er det det første sted der er lappet, men hold op hvor er det dårligt lavet. Der var/er 3 lag plade oven på hinanden og man kan se at der er rust mellem hvert lag, ØV.
Når men der er kun at fjerne det og lave det om.....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja så gik der endnu en onsdag på værket. Jeg fik ikke lavet noget på bussen overhoved, da jeg havde fået tilbudt at få min ryaer fra 58 på rullefeldt, og koblingen skulle skiftes. Så den stod på udskiftning af kobling samt pakdåse ved svinghjul også.
Når men nu har den så været på rullefeldt og den leverede 31 hk ved 3496 omd pr minut, samt 74 nm ved 2426 omd pr minut.. Det syntes jeg er helt okay når man tænker på at det er den orginale motor som bilen er født med og at der ikke er blevet lavet andet end service på den. Endvidere nåede jeg ikke at stille ventiler og tændningen. Så alt i alt okay.
Har leget lidt med tanken om at "trimme" en 30 hk motor lidt, men jeg ved ikke hvor meget det kan give. Jeg sku bare blevet glad for den, og så larmer den ikke.
Når ja. Testen er blevet lavet i forbindelse med et projekt som en vens søn laver. Der bliver også lavet støj måling på bilen. Jeg får en kopi som jeg godt vil lægge op når det er hvis det er interesse.
Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så fik jeg målingeren igår aftes....

rullefeldt.jpg
rullefeldt1.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 12 years siden | | | |

godt at se det hele ikke drukner i high output,men at køre 2 voksne
og et par unger + oppakning på langtur med den slags power
så skal man da ha tålmodighed ikke,eller går man bare ned i tempo??

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når jeg køre i bobbelen så har jeg ikke travlt. Jeg ligesom nyder mere at køre, og sådan en 30 hk larmer ikke meget. Den nærmest bruser, og den kan da køre 110 med 4 i. Den er bare lidt langsommere og der skal tænkes før der overhales op ad bakke. Til gengæld køre den mellem 12-14 km/l mellem 90-100 km/t, I firmabilen er det noget andet.

P

PS: Men jeg har da både en DC (1500) og en AO (1600) gaerkasse samt et godt type4 W projekt til at ligge hvis den skulle peppes lidt :o). Men nu må vi se. Overvejer at sælge den, men den køre bare så pisse godt.......

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja så gik der en onsdag mere på værket, og den sidste for iår. Der blev fjernet det dårlige stykke i højre inderskærm som jeg fandt og så blev højre side svejst færdig. Det tog lidt mere tid end først beregnet og jeg mangler at slibe så svejsningerne bliver pæne samt grunde, male, sile og frisk undervognsbehandling af højre side. Mangler stadig hele venstre side endnu. Her er lidt stemningsbilleder.
Rigtig god jul allesammen

Hilsen Peter

PS: Det er sådan man hente juletræet. Der manglede bare lige 30 cm sne......

doka25.jpg
doka26.jpg
doka27.jpg
doka28.jpg
doka29.jpg
doka30.jpg
doka31.jpg
foto.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hi hi med fod og det hele

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep jep med fod og det hele.

Ja så blev julen overstået med alt hvad det høre til inc. 1 uge med døgnvagt. Og godt nytår allesammen. Da jeg desværre ikke kan komme på værket idag blev det til at vi startede det nye år på værket igår. Det blev til ca 9 timer. Som tiden går når man har det sjovt. Den inderskærm som blev påbegyndt før jul er færdig og den anden er næsten færdig (løb tør for gas, suk). Når men fik begyndt på beslag som skal holde forsæderne samt lavet et par huller i vangerne så hun kan fjedere når den er lav. Det sidste billed er så i kan se hvor meget hjulene bag kan komme op.

P

doka38.jpg
doka37.jpg
doka36.jpg
doka35.jpg
doka34.jpg
doka33.jpg
doka32.jpg
doka39.jpg
foto 1.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så blev der sgu "tub'et" bay window.. :) Superfedt projekt!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep så nu kan hun smække måsen helt i kælderen. Så nok i næste uge er den svejst færdig og forhåbelig kan jeg begynde på at få mine skivebremser færdig foran og begynde på de bagerste skivebremser....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja så gik der endnu en dag på værket. Fik hentet co2 så der kunne svejses igen. Det ser ikke ud af meget, og jeg nåede heller ikke alt det som jeg havde planlagt at skulle nå. Til gengæld fik jeg hentet mine nybestilte Porsche 968 bremser til foran og bagpå (billeder af disse kommer senere idag). Fik dog lavet inderskærmene færdige og blev næsten færdig med at sætte sæderne i.
Håber at i alle får en god dag.

P

doka46.jpg
doka45.jpg
doka44.jpg
doka43.jpg
doka42.jpg
doka41.jpg
doka40.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så fik jeg taget et billed af bremserne.....

doka47.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

lækkert

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja det er jo lidt siden jeg sidst har fået skrevet lidt. Desværre har jeg ikke fået taget nogle billeder de sidste par gange, men skal nok få det gjort næste gang. Sæder mm foran er stort set på plads og mangler kun at blive malet. Tubingen bag er også næster færdig og mangler kun et par timers arbejde igen. Motoren er ved at blive klargjort og mangler kun varmekasser og udstødning. Så forhåbelig er den ude og køre om ca en mrd. men Porschebremserne foran. Venter med bagbremserne til efteråret.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) boble81 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

der sker lidt med min gamle doka dejligt=0)havde meget glæde af den og den kørte super godt? havde den med på bug run 2gange =0) her er et par billeder fra da jeg hentede den? dejligt at finde sådan 2 biler...

24012010208.jpg
24012010213.jpg

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så har vi haft en dejlig aften på værket igen. Tubingen er blevet færdig og mangler kun at blive silet og så undervognsbehandlet. Den ene dør er blevet lavet færdig, så der mangler kun en dør mere. Planen for næste gang (først i uge 8) er udluftning af bremser, udskiftning af gummie ved benzinpåfyldningen, sporringen efter der er kommet nye spindler på og det sidste af klargøringen af type4 motoren som skal i.
Så lige lidt billeder af det sidste nye...

doka48.jpg
doka49.jpg
doka50.jpg
doka51.jpg
doka53.jpg
doka52.jpg
doka54.jpg
doka55.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

go ide at slibe det lidt for tror ikke den går til syn den der :)))) men fed løsning

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab

Reply »

You must log in to post.