Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit Doka projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

He He Thomas kunne jo bare have spurgt :o). Den har stået lunt og godt, og er stadig knas tør som da den forlod USA. Hun er ikke synet og ej på plader endnu.
Jeg skal nok tage nogle billeder og lægge op næste gang vi er på værket, hvis det selvfølgelig er okay med ejer af dette prægtige køretøj.
Jeg kommer desværre ikke på værket før om 2 uger da jeg har vagttjans i næste uge, suk.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja så var vi igen på værket igår, men det blev ikke til det helt store. Fik flyttet en del mere på værket. Og jeg fik målt lidt op på bussen.
Her er lige et par billeder af den udfordring som jeg har med mine A-arme og trækaksler. Der ligger ikke motor i skal det lige siges. Så hun komme jo mere ned når der kommer Type4 motor i og fuld tank.

undervogn 1.jpg
undervogn 2.jpg
undervogn 3.jpg
undervogn 4.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) bulleralf Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fed bil... og spændende med alle de ting du har lavet, jeg er selv i gang med min og skal have et par gode råd om et par ting vedr sænkning så har lige sendt dig en mail....
mvh jacob

-------------------------------------------
Porsche 911 cab 3,6 1990.Doka 1976 2,0.opel ascona b..356 widebody speedster. fiat 127 jager
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 12 years siden | | | |

stræberarmen klare du da hurtigt med en horseshoe....trækakslen klare du ved at hæve bagtøjet 2-3 cm og smide 14 tommer hjul på istedet. !-)

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg køre godt nok ikke horseshoe, men med justerbar springplate. Jeg kan ikke køre 14" pga min bremser. Min 16" og helst 17" så den går helt fri af kaliberen. Jeg har Porsche 968 bremser på nu.

Til Jacob og evt andre er her lige et par link.

Link: http://www.creative-engineering.com/index.php?page=shop.browse&category_id=13&option=com_virtuemart&Itemid=26

Link: http://www.futbus.com/Home.html

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja så har jeg siddet og grublet over mine biler...... Suk.... Jeg vil bygge den helt perfekt turbus og er sku lidt i tvivl om det er det rigtige jeg gør og har. Jeg vil have en bus der bare kan "bulder" ned gennem Tyskland for så at kunne Cruise rundt langs kysten ved Italien, Frankrig, Spanien og Portugal. Jeg kommer ikke til at sove i bussen så det er ikke fordi jeg vil opgive dokaen. Jeg tænker mere på gearkassen/gearingen mm. Har også tænkt i T3 banerne igen men de er pt måske ikke akutuelle.... Jeg overvejer at bygge chassielegs på og så sætte en type1 IRS gearkasse på med udveksling alla AT eller med 3.44 i ring pinion. Suk suk suk. Nogle forslag/hjælp/råd eller opmuntring er velkommen. Motoren er en Type4 1,8 lige nu med orginal køling men vil med tiden blive på ca 2,2L.

Hilsen Peter den forvirrede i skrivende stund, suk

PS: jeg tror at alle i et løbet af et projekt bliver i tvivl om det de gør er det rigtige eller det værd...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du skal ikke spørge frost, pinden , og ikke mindst mig :)))) op med modet

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan blive sindsyg af al det tænkeri, suk.... Men det kender i nok...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kender mit råd :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja men den bliver er ikke standart/org Henrik

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så kan den jo hellerikke bulder ned gennem Tyskland

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja var nu bare venligt ment som er positivt skub :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Min er helt standard - den kører faktisk helt fint og næsten over alt fordi den er såååååå høj.

Eneste sjove ved sådan en pickup er, at bagenden føles som en tom trailer når der ikke er læs på. Den kører bare bedst med læs på.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak Henrik. Jeg ved at du mener det godt.
Jeg har ikke prøvet at køre dokaen i std højde. Men som sænket køre den faktisk super godt. Den føles mere fast end en alm bus som godt kan føles lidt blød. Så du må køre en tur i den til sommer Søren. Det var nu mere ment som lidt råd med hensyn til gearingen på hende. Hun bliver ikke solgt. Den fejl har jeg gjort før med både min samba, min brune bay og min T3 LLE (mest min samba,suk)....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

I det her link er nogle busser. Min er til sidst.

Link: http://ekstrabladet.dk/gallerier/biler/article1655768.ece

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej,

Overvej at beholde det setup du har - har du tænkt på biltog fra hamborg - ca. münchen ? så er Tyskland næsten overstået :-)

Rigtig fed doka i øvrigt - og rigtig fine stumper på den :-)

Hilsen Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja så gik der endnu en onsdag på værket. Fik lavet et lille hul i bussen til at begynde med, så hun ikke skraber på mere. Jeg har haft tænkt meget over det da hun er meget fin rustmessigt. Men nogle ting skal man nok ikke tænke over for meget så hun mødte vinkelsliberen for første gang siden hun forlod fabrikken. Fik lavet nogle plader til noget af opbygningen af inderskærmen og fik taget det første skridt et at skære i ned earlybaykofanger som skal sættes på. Den har jeg ikke taget billeder af da de kommer når jeg er kommet lidt længere med den.

Søren jeg har overvejet at beholde det setup jeg har, men har også undersøgt hvad biltog koster for hele famillien. Og det kan ikke betale sig prismessigt.

Hilsen Peter

doka12.jpg
doka13.jpg
doka6.jpg
doka12.jpg
doka10.jpg
doka11.jpg
doka9.jpg
doka8.jpg
doka8.jpg
doka5.jpg
doka3.jpg
doka2.jpg
doka1.jpg
doka11.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

husk nu bare at gemme de stykker du skærer ud

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det der blir sku godt ;-)og så ser det ud som om du er ferm med jern, """ikke at misforstå, til de nedre regioner;-)))""

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Go stil Peter - du er den første i dk der officielt har haft nosser til at skære ud til sine hjul i sin bus - det kan vi li ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvad med den her - er den ikke dansk?

eller der den lavet i udlandet - det er vistnok sp rasmussens

Men ja det er fedt du bruger skæreskiven i den. :-)

billede 135.jpg

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Duck: Hvis bilen på billeder er en lysegrå doka er det en ex-mib bil og i såfald er de hævede hjulkasser lavet i Sverige.
(Det kan selvfølgelig være en anden bil der er tale om, men det ligner den doka jeg tænker på)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er dokaen så er peter den eneste kendte endnu

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det skal blive godt. Ellers ville jeg ikke lave det. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle skære og bygge inderskærmene op fordi den er eller retter sagt VAR urørt og rustfri. Om jeg er den første ved jeg ikke men har længe ville gøre det, og tænkt meget over det. Jeg vil gøre det så det bliver så diskret som muligt. Jeg har flere ombygningsplaner jeg godt kunne tænke mig at gennemføre, men det skal også passe til netop den bus som der er. Så jeg håber at kunne løfte lige netop det. Og jeg ved godt at alle har en mening og i skal være meget velkommende til både ris og ros.
Søren jeg gemmer alle de stykker som jeg skære ud kan du tro, i det tilfælde at den skal laves tilbage igen. Det bliver bare ikke af mig, da jeg har tænkt meget det her projekt.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så gik der endnu en onsdag på værket. Jeg fik tilpasset det sidste jern og bukket de plader som skal danne toppen af den nye hjulkasse. Der blev monteret sider samt toppen af hjulkassen som indtil videre kun er punktet fast. Jeg fik også målt hvor høj hun er til tagrenden, og hun måler 157cm. Bare hvis nogen ville have en ide om hvor høj hun er. Når man sætter sig ind (en mand) bliver den ca 2cm lavere.
Så fik vi også tid til at hentet endnu en bus. Det er bare super fedt at VWteknik bare starter. Den havde stået over et år uden at køre. Lidt strøm og lige rense en kabelsko til starteren, pumpe nogle gange og så kom der liv i den. Man bliver sku lidt høj af den slags....

doka20.jpg
doka19.jpg
doka18.jpg
doka17.jpg
doka16.jpg
doka16.jpg
doka15.jpg
doka14.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply »

You must log in to post.