Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit Doka projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når det først er silet og har fået undervognsbehandling står den helt fint. Der er kun ca 1mm kant og det ser meget værre ud end det er. Men det er en fed løsning og så kan den stadig fjedre :o)

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja den har stået på vagt 1 uge, flytning 1 uge og så lige 1 uge vagt mere så det er ikke blevet til meget før igår. Ingen billeder desværre men kan fortælle at jeg fik samlet det sidste på den Type4 motor som skal i, og fik da også lagt den i. Men fandt ud af at pin/støtte boltene i motoren var for korte. Ud med motoren igen og udskiftning til den lange type, MEN så ville den ikke helt i gearkassen igen.. Efter at have kæmpet med hende i en times tid (stor tag til Thomas) endte motoren nede på gulvet igen da tiden ikke var til mere igår. Så 1-0 til motoren indtil videre. Når har fri på torsdag så der kommer det til at stå 1-1....
Glæder mig helt vildt til at køre en tur efter alt det der er lavet over vinteren.
Mere følger senere på ugen...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lang dag på værket igår. Fra kl 9.00 til sent aften. Man kan sku godt mærke kroppen dagen efter. Når motoren kom i efter meget møg og besvær. Det endte med at motor og gearkasse måtte samles på gulvet og bagefter op på plads. Jeg kan sku ikke helt forstå det. Da motoren lå på gulvet gled en anden gearkasse lige på, og det gjorde den højgearsaksel også som jeg bruger til centeringen af koblingspladen. Men den 6 rib gearkasse ville ikke på, selv ikke løs på gulvet. Efter at jeg løsnede trykpladen (Med den løse højgearsaksel i) og spændte den fast igen, gled den på plads. Jeg har målt de 2 forskellige højgearsaksler, og de er helt ens i størrelsen. Når men på kom den. Der er blevet lavet ledninger (middelertidigt), den kom på hjul og nu også justeret bagi og sporet foran også. Motoren er blevet startet op og lyder bare super lækkert.
Nu er de sidste ting (forhåbelig) bestilt, så jeg håber at den er ude og køre i næste uge. Her er lidt billeder. På det første kan i se hvor lav den var i første omgang. NO AIRBAG HERE...... Sidste billed er efter....

doka11.jpg
doka12.jpg
doka13.jpg
doka14.jpg
doka15.jpg
doka17.jpg
doka18.jpg
doka19.jpg
doka20.jpg
doka22.jpg
doka23.jpg
doka24.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vil sige at billderne snyder, den er ikke så lav, Peter er næsten 2 meter høj, og med sine Buffalo sko over 2 meter ;-) Nej det gassss fedt arbejde Peter og super fed bil. :-)

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tænkte det samme som dig Per :-)

Spøg til side, det ser fedt ud og det bliver fedt med noget mere skub i raketten.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja jeg kunne ikke få min donkraft ud da den kom ned første gang ;o). Godt nok er jeg 194 cm fra ende til anden, men jeg lover dig Per at selv med dine korte ben kan du sætte dig lige ind i bussen nu. Og det er uden at du skal have din lille trappestige med, ha ha ha..
Ja jeg håber at hun bliver lidt mere kvik nu. Den lyder ihvertfalde godt, og jeg regner stærkt med at den en ude og køre i næste uge..

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Doktor Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Var det dig jeg så igår i nærheden af Haslev med prøveplader på? - jeg blinkede et par gange med det lange lys og gav dig en tommel :o)

Din Doka er en rigtig headturner.

-------------------------------------------
Status på VW-opsparing: Mål: 35.000,- Opnået: 500,-
Mangler: 34.500,-
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det var det helt sikkert og tak for komplimentet. Ja jeg er nu også ret glad for den. Jeg overhalede også en anden bus på motorvejen igår aftes.
Når men jeg har lige været til syn og den er nu synet med en bemærkning. Jeg skal have justeret nærlyset. Så jeg sidder og venter på at hente pladerne og så lige en tur på værket. De Porschebremserne fungere bare super godt. Ikke noget pis der. God bremsekraft og snor lige.
Så er der kun lidt sommer projekter men mere følger.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja værkstedsaften igår og bussen på plader. Sommeren står på endnu lidt opbygning af inderskærmene da jeg godt lige vil have den et hak mere ned, men så skraber den på. Så skal der fikses lidt ledninger i motorrum. Jeg skal have smallet de 2 foreste fælge da de skraber på ved fuldt udslag på rattet. Laves andre sæder bagi, lidt plade foran og så lige lave måtter og lidt indretning også. Men alt dette bliver lavet mens den er rullene.
Hermed ønskes i alle nogle fede ture på asfalten.

P

doka56.jpg
doka57.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er længe siden jeg har skrevet. Sommeren er kommet og det der bliver lavet på værket er nok minimum. Jeg har dog bygget inderskærmene lidt mere op da hun skrabede på en kant oppe under. Jeg har fået sat omd. tæller i og er ved at montere olietemp. måler i også. Motormessigt kan jeg ikke beslutte mig hvad jeg skal bygge... Jeg er både for std men kunne også være fristet til at bygge en lidt større med Porscheblæs på. Men det kan kun tiden vise. Jeg ville også gerne have en anden gearkasse på evt en DC eller en AT men det kommer nok også med tiden. Efter fejlfindning på motoren og udbedret denne køre den super igen.
God sommer til alle og nyd vejen.

P

forsikring3.jpg
vw_tegning1.jpg
vw-ownersgotabigone.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja nu er det på tide at skrive lidt. Har ikke fået nået så meget på bussen. Men nydt den. Den har fået en NOS tank, nye benzinslanger og trimmet styretøj samt lidt på motoren. Den køre som et godstog på skinner og køre bare super fedt nu.
Idag har jeg lavet ny tankpåfyldningsstuds da man ikke kan få en ny. Dem man kan købe til busser "knækker" for meget, så der var kun en vej. Frem med svejseværket og vinkelsliberen.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tja lige lidt opdate. Jeg har ikke fået lavet meget ved hende i laaaang tid. Rygproblemer efter en tidligere arbejdsulykke har sat den på hold. Overvejer at bygge hende om til Automatgear og med servostyring. Men det vil tiden vise.
Vil lige dele denne med jer som er interesseret i ombygning.

Link: http://there.dino.com/harold/bus3.php

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når så er det tid til lidt nyt.
Jeg har fået nyt job og det går lidt bedre med ryggen. Dokaen en allerede blevet sat ind for vinteren. Der er blevet indkøbt en ny brugt motor til hende. Det blev den AN Type4 som Jonas havde tilsalg herinde. Planen er at lave den fra 1800 ccm til 1910 ccm over vinteren. Har lidt rust i tøsen som også skal udbedres. Lak udvendig i samme orange farve og sort tag. Orange bremsekalibere og sorte Porsche cup 3 fælge. Og hun skal være klar til 1 maj næste år....

Billeder kommer efter hånden som det skrider frem...

God lyst til jer alle i garagerne

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når jeg fik lavet lidt igår på dokaen. Har døjet lidt med at jeg syntes at koblingen var hård at træde ned. Efter lidt undersøgelse af forskellige gearkasser så er koblingsarmen længere på en 1302 gearkasse som jeg stående, og den passer på en bus gearkasse. Så adskildt, renset, smurt og flytter arm burde gøre jobbet.
Fik hængt min AN i stativet og pillet J rørene og potten af. Så nu er det skjoldene der står for tur næste gang. Det bliver fedt at få den lagt i og prøvekørt Dokaen

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Opdatering i projektet..
Mens ANeren er ved at blive klar er næster og lidt længerevarende motorprojekt igang.
DPR krumtap med 74 mm slag og type1 plejsøler er indkøbt. Det samme gælder WBX plejstænger.
Kaburatorene er nye nos 36-40 PDSIT med Manifolder mm.
Mangler 96 mm cylindersæt, Web 73 knast med løftere og så er planen at Spring skal lave toppene med 42/36 ventiler.
Målet er er 2143 ccm med et godt moment. Men jeg skal nok skriv mere som tingene skrider frem.
God lørdag allesammen.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Lyder cool. Lige et ?. Hvor fandt du de karbs henne?

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg købte 2 sæt med alt på ebay.de
De kostede 800€ pr. sæt, men Tilgengæld så virker de også og kan køre de næste 20-30 år.
Planen er at den skal se orginal ud og trække lidt ala en TDI. Men nu må vi se hvad den kan når den bliver færdig

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Når ja. Det er en der hedder Ulrik som havde dem den gang...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.