Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber dysser/venturi købes

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tomgang 4 stk. 60
hoveddysse 4 stk. 145
venturi 4 stk. 32 mm til 40 mm IDF

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bare til info:

Er det til din 1776'er? Så er jeg næsten helt sikker på at en 60'er tomgang er for stor. En 55'er vil i næsten alle tilfælde kunne gøre det.

Prøv evt at snakke med Farmer mht str på hoveddyse. Han kan sikkert ramme det meget godt, når han kender din opsætning og dit emulsionsrør i weberne. Så er det kun ± et par str derfra.

Mvh Peter

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

145 hoveddyse til en 32mm venturie er også alt for stor.
...men bortset fra det så kan du købe det hele her: http://www.dellorto.co.uk/

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

DEt er til at forsøge lidt med , kører med 55 i tomgang nu og har på fornemmelsen at den godt kunne tage lidt mere . ja 145 er stort ifølge alm beregning ,men den tager gassen bedre i toppen med 140 end med en 135 dysse ,,så bliver jo nød til at lige prøve det med en 145 dysse og mærke om det fortsætter :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er spild af tid og penge det der! Kør nu i et rullefelt og få det gjort ordenligt i stedet for alt det gætteri.
Jeg tror desværre ikke helt på at din motoropsætning er så speciel at den skal køre med andre dysestørrelser end alle andre lignende motorer.
Det er ikke for at være en røv jeg siger det, men bare for at du får et ordenligt resultat og ikke køber dig alt for fattig i unødvendige dyser. ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skal da ført på rullen når jeg selv er rimelig tilfreds ellers lærer man da aldrig noget . er tidliger blevet opfordret til at prøve den størrelse dysser herinde. og Troede jo egentligt bare der var nogen der havde lidt føling med sagerne.men de fleste svar er jo desværre sæt elektronisk tænding på eller kør på rullen og få det målt det ville min mor sikkert også sige :-)
Så prøver lidt endnu .

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du skal være velkommen til at komme forbi mig, KBH, og låne hvad jeg nu har af dyser

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Køb nu noget til at måle luft/brændstof blandingen med. Og hvis du absolut VIL fortsætte med platiner, så prøv da at køb et nyt sæt og monter. Du vil blive overrasket over hvor meget det har at sige at de spiller 100%.

Og lige en rettelse, du bliver ikke klogere af at prøve div. dyser. Du bliver klogere af at få målt hvad de forskellige dyseopsætninger giver af målinger!

Som tidligere skrevet, de dyser er for store! Dit problem er andetsteds hvis du behøver så store dyser for at få den til at gå ordentligt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og du skal på rullen når: svømmehøjde, tænding og synkronisering er indstillet. Hvis du så kigger ham over skulderen, så lærer du der hvad de forskellige dyseændringer gør.

Eller køb et instrument så du selv kan måle det. Det koster ikke mere end 8-12 venturier og lidt dyser. ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er jeg da så helt uenig i. Rullefeltet bruges da til at køre motoren ind og finde ud af hvilke dyser der skal til. Der er da ikke noget ved først at køre i rullefeltet bagefter ...det du foreslår er da helt bagvendt. Der er massere herinde der har føling med dysestørrelser, men du hører jo ikke efter hvad de siger. Men det er dine penge og din motor så du bestemmer jo.
...var det mig havde jeg droppet gætteriet og sat en wideband lambdasonde i for længe siden.

Edit:
Nå Rasser var lige lidt hurtigere end mig, men kan da se vi er enige.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak skal du have Mark s men bor på fyn
Afr måling er jeg da varm på .alt er nyt i min motor og det er ikke fordi den på nogen måde går dårligt, men føler at jeg kan få mere ud af den.
har blot gjort som farmer foreslog mig med den 140 dysse og det virker godt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er tildels enig med dig warp . men noget er arbejde andet er hobby . synes det er federe hvis man kan føle end se på en skærm selvom det da klart er det optimale

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hallo! Det er jo sådan at når du først har dyset så skævt at du kan mærke det. Så er du RIGTIG meget ved siden af.
Tro mig! Når du først har prøvet at køre og måle AFR samtidig så får du dig et chok over hvor lille dyseændring der skal til før den får alt for meget, eller alt for lidt.

Det du gør nu er dumstædigt, hvis ellers det ord findes.

Jeg har virkelig kørt langt og længe med AFR instrument i bilen, så tro nu bare på mig.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du får jo netop målt afr i rullefeltet!! Så hvis du er varm på afr måling så se da at komme afsted og få den målt på rullen inden du ødelægger noget.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kan ikke forestille mig at farmer foreslår 140 hoveddyse til en 30mm venturi?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasser kender godt til AFR måling det er super Har også svejst en boss i røret.så mangler bare det sidste :-)
http://vwnettet.dk/topic/171678

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg står også med to dobb. webere, der bare er klasket i, men hvor finder jeg et rullefelt? Bor i helsingør. Kører med T4 motor og en 274 gr. knast. Kan det være rigtigt at der sidder 210 dyser i, det lyder voldsomt.

-------------------------------------------
lambove
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Ove: Det kan vi jo kun gætte om, der kan sidde alle mulige størrelser i. Prøv at tage dyserne ud og læs hvad der står på dem og skriv det her i tråden sammen med lidt flere oplysninger om motoren. Så kan du helt sikkert få at vide om det er nogenlunde de rigtige størrelser inden du kører i rullefeltet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dyser er relativt, Man kan dyse "rigtigt" på flere måder - især på Weberne. Så 140 HD på en 30 mm venturi kan sagtens være rigtigt, lige såvel som feks en 125. Det afhænger af både flydehøjde, E-tubes og luftdysen. dernæst skal man tage højde for om det er Italienske, spanske eller Empi IDFére. De skal heller ikke stå ens i flydehøjde.
Envidere har vacumsignalet fra motoren, (knastvalg og topstykker/kompression) indvirkning på hvad der er behov for og hvor. Derfor kan en motor have behov for relativt større dyser end den næste.

En AFR måler er et dejligt stykke værktøj. Og jeg bruger min Innovative rigtig meget. MEN!!!! hvis ikke man har den grundlæggende forståelse for dysning og tænding(stidspunktets) indvirkning på AFR, samt hvornår man IKKE kan regne med uret, så kan den egentlig gå hen og blive en dyr tingest at have liggende.

Jeg har nu kørt biler ind på rullefelt i snart 10 år (Osse et par watercooled scum of the earth :-) ) og jeg oplever stadig ting, som jeg har svært ved at forklare og svært ved at dyse mig ud af. Men det lykkes da som regel.

Nogle motorer kan dyses på et par timer, andre tager flere dage. Eksempelvis havde jeg en 1914 i forrige uge, der var hjemmebygget og måske iikkeeeliiige den aller smarteste kombination. Den arbejdede jeg on-off på i 5 dage før jeg havde gennemskuet problemet.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Undskyld jeg lige blander mig, men har også et par weber som godt kunne trænge til at blive justeret. Kender i nogen i det syd og sønderjyske som kender til weber og vw luftkølet som i vil anbefale?

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1

Reply

You must log in to post.