Tomgang 4 stk. 60
hoveddysse 4 stk. 145
venturi 4 stk. 32 mm til 40 mm IDF
Oval 57 projekt
21201801.
Tomgang 4 stk. 60
hoveddysse 4 stk. 145
venturi 4 stk. 32 mm til 40 mm IDF
Bare til info:
Er det til din 1776'er? Så er jeg næsten helt sikker på at en 60'er tomgang er for stor. En 55'er vil i næsten alle tilfælde kunne gøre det.
Prøv evt at snakke med Farmer mht str på hoveddyse. Han kan sikkert ramme det meget godt, når han kender din opsætning og dit emulsionsrør i weberne. Så er det kun ± et par str derfra.
Mvh Peter
145 hoveddyse til en 32mm venturie er også alt for stor.
...men bortset fra det så kan du købe det hele her: http://www.dellorto.co.uk/
DEt er til at forsøge lidt med , kører med 55 i tomgang nu og har på fornemmelsen at den godt kunne tage lidt mere . ja 145 er stort ifølge alm beregning ,men den tager gassen bedre i toppen med 140 end med en 135 dysse ,,så bliver jo nød til at lige prøve det med en 145 dysse og mærke om det fortsætter :-)
Det er spild af tid og penge det der! Kør nu i et rullefelt og få det gjort ordenligt i stedet for alt det gætteri.
Jeg tror desværre ikke helt på at din motoropsætning er så speciel at den skal køre med andre dysestørrelser end alle andre lignende motorer.
Det er ikke for at være en røv jeg siger det, men bare for at du får et ordenligt resultat og ikke køber dig alt for fattig i unødvendige dyser. ;-)
Skal da ført på rullen når jeg selv er rimelig tilfreds ellers lærer man da aldrig noget . er tidliger blevet opfordret til at prøve den størrelse dysser herinde. og Troede jo egentligt bare der var nogen der havde lidt føling med sagerne.men de fleste svar er jo desværre sæt elektronisk tænding på eller kør på rullen og få det målt det ville min mor sikkert også sige :-)
Så prøver lidt endnu .
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men du skal være velkommen til at komme forbi mig, KBH, og låne hvad jeg nu har af dyser
Køb nu noget til at måle luft/brændstof blandingen med. Og hvis du absolut VIL fortsætte med platiner, så prøv da at køb et nyt sæt og monter. Du vil blive overrasket over hvor meget det har at sige at de spiller 100%.
Og lige en rettelse, du bliver ikke klogere af at prøve div. dyser. Du bliver klogere af at få målt hvad de forskellige dyseopsætninger giver af målinger!
Som tidligere skrevet, de dyser er for store! Dit problem er andetsteds hvis du behøver så store dyser for at få den til at gå ordentligt.
Og du skal på rullen når: svømmehøjde, tænding og synkronisering er indstillet. Hvis du så kigger ham over skulderen, så lærer du der hvad de forskellige dyseændringer gør.
Eller køb et instrument så du selv kan måle det. Det koster ikke mere end 8-12 venturier og lidt dyser. ;-)
Det er jeg da så helt uenig i. Rullefeltet bruges da til at køre motoren ind og finde ud af hvilke dyser der skal til. Der er da ikke noget ved først at køre i rullefeltet bagefter ...det du foreslår er da helt bagvendt. Der er massere herinde der har føling med dysestørrelser, men du hører jo ikke efter hvad de siger. Men det er dine penge og din motor så du bestemmer jo.
...var det mig havde jeg droppet gætteriet og sat en wideband lambdasonde i for længe siden.
Edit:
Nå Rasser var lige lidt hurtigere end mig, men kan da se vi er enige.
Tak skal du have Mark s men bor på fyn
Afr måling er jeg da varm på .alt er nyt i min motor og det er ikke fordi den på nogen måde går dårligt, men føler at jeg kan få mere ud af den.
har blot gjort som farmer foreslog mig med den 140 dysse og det virker godt
Er tildels enig med dig warp . men noget er arbejde andet er hobby . synes det er federe hvis man kan føle end se på en skærm selvom det da klart er det optimale
Hallo! Det er jo sådan at når du først har dyset så skævt at du kan mærke det. Så er du RIGTIG meget ved siden af.
Tro mig! Når du først har prøvet at køre og måle AFR samtidig så får du dig et chok over hvor lille dyseændring der skal til før den får alt for meget, eller alt for lidt.
Det du gør nu er dumstædigt, hvis ellers det ord findes.
Jeg har virkelig kørt langt og længe med AFR instrument i bilen, så tro nu bare på mig.
Du får jo netop målt afr i rullefeltet!! Så hvis du er varm på afr måling så se da at komme afsted og få den målt på rullen inden du ødelægger noget.
Jeg kan ikke forestille mig at farmer foreslår 140 hoveddyse til en 30mm venturi?
Rasser kender godt til AFR måling det er super Har også svejst en boss i røret.så mangler bare det sidste :-)
http://vwnettet.dk/topic/171678
Jeg står også med to dobb. webere, der bare er klasket i, men hvor finder jeg et rullefelt? Bor i helsingør. Kører med T4 motor og en 274 gr. knast. Kan det være rigtigt at der sidder 210 dyser i, det lyder voldsomt.
@Ove: Det kan vi jo kun gætte om, der kan sidde alle mulige størrelser i. Prøv at tage dyserne ud og læs hvad der står på dem og skriv det her i tråden sammen med lidt flere oplysninger om motoren. Så kan du helt sikkert få at vide om det er nogenlunde de rigtige størrelser inden du kører i rullefeltet.
Dyser er relativt, Man kan dyse "rigtigt" på flere måder - især på Weberne. Så 140 HD på en 30 mm venturi kan sagtens være rigtigt, lige såvel som feks en 125. Det afhænger af både flydehøjde, E-tubes og luftdysen. dernæst skal man tage højde for om det er Italienske, spanske eller Empi IDFére. De skal heller ikke stå ens i flydehøjde.
Envidere har vacumsignalet fra motoren, (knastvalg og topstykker/kompression) indvirkning på hvad der er behov for og hvor. Derfor kan en motor have behov for relativt større dyser end den næste.
En AFR måler er et dejligt stykke værktøj. Og jeg bruger min Innovative rigtig meget. MEN!!!! hvis ikke man har den grundlæggende forståelse for dysning og tænding(stidspunktets) indvirkning på AFR, samt hvornår man IKKE kan regne med uret, så kan den egentlig gå hen og blive en dyr tingest at have liggende.
Jeg har nu kørt biler ind på rullefelt i snart 10 år (Osse et par watercooled scum of the earth :-) ) og jeg oplever stadig ting, som jeg har svært ved at forklare og svært ved at dyse mig ud af. Men det lykkes da som regel.
Nogle motorer kan dyses på et par timer, andre tager flere dage. Eksempelvis havde jeg en 1914 i forrige uge, der var hjemmebygget og måske iikkeeeliiige den aller smarteste kombination. Den arbejdede jeg on-off på i 5 dage før jeg havde gennemskuet problemet.
T
Undskyld jeg lige blander mig, men har også et par weber som godt kunne trænge til at blive justeret. Kender i nogen i det syd og sønderjyske som kender til weber og vw luftkølet som i vil anbefale?
Hye
You must log in to post.