Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  center dobbelt weber går ud/ikke holde sig i gang :S

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja nu turde Torben sige det. Man kan altså ikke få en motor til at køre med en fremmed karburator, hvis ikke man har noget som helst begreb om hvad den skal gøre.
Men vi, Torben og jeg, og flere herinde. Er nogen gamle røvhuller der er vokset med opgaven. Vi startede ud med at bygge en std. motor. Så vovede vi at bygge to type3 karburatorer på, så Kadrons og så to dobbelte Webere. Men det kræver jo lige lidt tid. I mit tilfælde er jeg udlært hos VW så type3 karburatorer, indstilling og fejlfinding på dem var dermed min børnelærdom.
Men vi kan ikke lære jer det via en PC og så ud i fingerspidserne. I er nødt til at lære det grundlæggende først. Benzin, tænding, kompression, osv. Så må I lære motorens "sprog" Den skyder op af karburatoren fordi den ikke får noget benzin. Nå! Hvor får den det fra ? Tomgangsdyser, hovedsystem ? osv.
Men mange gider ikke, for det var ikke lige det de havde tænkt sig da de købte en gammel bil. Og skal vi til at læse også, og på tysk og engelsk endda ? Nej så er lettere at sætte nogen blå diodelygter på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Her er godt link til hvordan en weber virker.
http://www.ducati.dk/teknik/weber.html.
jeg har også tidligere linket til samlingstegninger kontroller og tjek så du er sikker på det hele er der
Det burde ikke være et stort problem ,at kunne få den til at starte med den karburator ,problemet kommer først når den skal virke optimalt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er nogen godt links du henviser til holm2010. Og en std. Solex virker jo på samme måde.
Men hvis I syntes det en kompliceret. Så skal i se de sidste karburatorer på VW og Opel lige før overgangen til indsprøjtning og kat i 1989.
Og det er jo også derfor at vi ikke kan få hjælp i dag. Karburatorbiler forsvandt jo i 1989 med kravet om katalysatorer. Så der er jo ikke mange mekanikere der har rodet ret meget med karburatorer siden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Z Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for linket, og de vise ord..

-------------------------------------------
Mail: stigza1985@hotmail.com
SMS: 61605959

Reply

You must log in to post.