Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solex >

Tags:

(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Man kan læse nogen steder, at der er nogen der kører med Kadron karburator.
Er navnet Kadron blot et øgenavn for Solex 36-40 PDSIT karburatorer ?
Eller har Kadronkarburatorer og Solexkarburatorer slet ikke noget med hinanden at gøre.
Jeg har set nogle billeder af kaburatorer der blev kaldt Kadron, men jeg synes ikke de ligner Solex 36-40 karburatoren helt nøjagtigt.
Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Akke Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En Kadron er en 40 mm solex kaburator. Det er et kit hvor du montere 2 stk! En på hver side. (jeg tror nok, mener o.s.v) (jeg er helt sikker på jeg nok skal blive rettet) At de oprindeligt blev lavet til en af de mere sportye Brasilianske modeller.

Det er en dejlig opsætning! Jeg har et sæt på min buggy og de virker fint :-)

Mvh Christian

P.S Kit og buggy service har så mange, at de sælger af dem :-)

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kadron er navnet på et af de brasilianske firmaer, der lavede vw-manifolds til Solex eller Brosol 40/44EIS. Selve 40/44EIS karburatoren blev lavet til brasilianske GM og Ford biler. De blev senere brugt i VW Puma.
De er forskellige fra Solex 36-40PDSIT, som har siddet på nogle 2l. Type4 motorer

(permalink) Variant Member
Skrev for 12 years siden | | | |

36-40PDSIT sad ikke på 2 liters motorer, kun på 1800 type 4

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej hej.
TAK for seriøse svar :>)
Det er extremt svært at finde et sted der sælger dele til Solex 36-40. På min T4 W (1700) fra en VW 411 har jeg netop monteret 2 stk. Solex 36-40. Mange dele fra buskarburatoren 32-34 passer direkte over, excl. pakningerne.
Standard er karburatoren monteret med en hoveddyse 135, men det kneb med at motoren kunne tage gassen.
Jeg har nu monteret dyserne der hedder 132,5 fra 2 gamle buskarburatorer, og nu fungere det bare super super.
:>) En glad Type 4 mand Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil æde min gamle hat på at du ikke kan mærke forskellen på et sæt 132,5 og et sæt 135. Du må ha fået løst dit problem samtidig med du skiftede dyserne. Dyserne var næppe problemet.
Men det er jo også bare dejligt at det virker ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Rasser.
Jeg kan ikke afvise at du måske har ret, men så er det ærgeligt at man ikke ved hvad der har gjort at den nu kører perfekt.
For at drille dig kunne jeg godt finde på at prøve med de "store" dyser igen for måske at konstatere at den kører elendigt igen !
Forgør den nu det . . skal du nemlig finde din gamle hat frem !
Men spis den nu med ketchup på - så glider den nemmere ned :>)
Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så synes jeg du skal prøve med de store dyser. Det tager jeg heeeelt afslappet ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.