Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ingen kompression efter adskillese og samling af motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) dalle1988 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey experter.

Nu har jeg meget brug for noget hjælp:)

Her ved midten af april måned pillede jeg min 1300 motor af min beach buggy, pga jeg skulle skifte stødstangsrør(hul i 2 af dem) og ha lidt krom lir på.

Der gik en del tid før jeg fik delene leveret. men det kom i starten af denne måned og motoren blev samlet færdigt og på.

Da jeg så startede den op gik den kun på 2 cylindre (2 i højre side). Tjekkede tænding og det fik ny tændspole platiner kabler og det hele.
Efterfølgene lavede jeg en kompressionstest på den og der var meget meget lidt udslag på de 2 cylindre i venstre side, og for den sags skyld heller ikke meget i højre.

Men da jeg skilte den ad undrede det mig at der ikke var nogen pakning mellem cylinder og topstykker. Har så her i weekenden skilt den ad igen.

Så håber en venlig sjæl kan fortælle mig om der ikke skal være pakninger mellem cylinder og topstykker? og hvilke og hvor jeg kan købe dem?

Eller hvad det evt kan være jeg har gjort galt???

På forhånd tak og rigtig go sommer til alle.

Venlig hilsen casper

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der skal ikke være nogen pakning!

Er du sikker på du har justeret ventiler rigtigt ?

(permalink) dalle1988 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så det jo så nemt. der var bar nogle gamle kloge hoveder sagde det skulle være det.

ja det skulle jeg mene. men er ikke sådan en super haj til det, fik afvide det var bedst og stille dem 0.20. men altså når ventilerne ikke var påvirkede så kunne jeg dreje stødstængerne. så burde den vel osse være helt tæt der?

(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har du haft cylindrene af?

lyder som stempelringe der har sat sig

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Stil dine ventiler igen ....

og gør det rigtigt ...

http://vwnettet.dk/topic/126984

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Husk at rense anlægsgfladen godt af på de topstykker inden du monterer dem igen . og tjek lige dine stødstænger ,om de er lige ,i tilfældet af at du har haft stillet de ventiler helt galt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du haft cylinderne af ?
Hvis ja så knækket stempelringe.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) dalle1988 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej har ikke haft cylinderne af. kun topstykkerne.

kørte nemlig upåklageligt da jeg skilte den ad.

prøver og rense helt igennem og tjekke stødstænger.

tusind tak for jeres hurtige svar:)

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nu er det godt nok for sent at råde dig men hvis du har en motor der kører upåklageligt en anden gang med utætte stødstangsrør ,så ville jeg nok vælge at erstatte dem med teleskob rør :-) de er lette at skifte og motoren skal ikke ud

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) dalle1988 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej det tænkte jeg godt på:) men syns bar de pæne rustfrie rør var meget pænere:)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du skal justere ventiler når den cylinder, hvor du vil stille ventilerne, står til tænding/kompression, altså med ventilerne lukkede.
Du tager strømfordelerdækslet af. På kanten af fordelerhuset er der et hak der indikerer cyl.1. Drej motoren så rotoren peger mod det hak. Samtidig skal tændingsmærkerne jo så komme til et stå ud for blokkens midte.
Du har selvfølgelig taget ventildækslerne af. Når du så betragter ventilerne på cyl.3. Hvis du drejer frem og tilbage på motoren kan du se at ventilerne vipper. Det betyder at de er ved at åbne/lukke. Så kan man justere cyl.1
Når cyl.1 vipper, det hedder overlapper, kan man justere cyl.3 og det samme med 2 og 4.
Når du har justeret cyl.1 drejer du motoren en halv omgang BAGLÆNS, mod uret. så kan du justere cyl.2, og igen 3 og 4. Når man drejer baglæns kommer de i nummerorden. Det gør også at vi "gamle" ikke altid kan huske tændingsrækkefølgen på en VW. Vi drejer eller betragter det altid baglæns, for så tænder den 1-2-3-4.
Du kan løbende kontrollere om du gør rigtigt fordi den modsatte cyl. altid skal stå til overlap. Hvis du har justeret på andre måder, er det forkert.
Og de skal stå 0,15mm.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.