Når nu man drejer nøglen, og det bare klikker.. er det så ikke starterbøsningen der er et problem??
Nogen der kan fortælle mig hvor den sidder..
Billedet er af en gammel starter jeg har, og er der nogen der kan sige om den er 6v..
Når nu man drejer nøglen, og det bare klikker.. er det så ikke starterbøsningen der er et problem??
Nogen der kan fortælle mig hvor den sidder..
Billedet er af en gammel starter jeg har, og er der nogen der kan sige om den er 6v..
Det er en 6V,starterbøsningen er mont. i koblingshuset der hvor akselenden på starteren går ind.
Tror ikke det er den det er galt med,kont. den lille ledning der går fra starterrelæet( det runde relæ som er en del af starteren) og ned til starteren.
Det har det med at irer over.
Den viste starter er en "VW-starter" Smid den væk og find dig en Bosch-starter. VW-startere var noget skidt VW åbenbart selv producerede der sjældent virkede godt.
VW starteren mener jeg ser anderledes ud.Den viste er til en 25/30 PS motor.
Jeg tror det er en Bosch.VW starteren er6V til 130 tands svinghjul aug.66 til
aug 67.
Er du sikker på at der er nok spænding på dit batteri og at forbindelserne som f.eks. mellem gearkassen og karossen er iorden?
Hilsen
Torben
ellers har jeg en hi torque starter på lager - den er ny og har ingen startbøsningsbehov.
men er dog 12 volt
Det ved fvee nok mere om end mig. Jeg var bare sikker på at de skrå terminaler var en VW-starter.
12V= 130 tænder på svinghjul.
Hvad er det for en bil.
Det er en bosch... Checker stelforbindelsen i løbet af weekenden..
Det der er mærkeligt er, at den kan starte i en længere periode uden problemer, og så lige pludselig klikker den kun... Og når den bare klikker, så kan man holde nøglen drejet i ca 30 sek eller mere, så kommer den igang.. Det er besynderligt..
Batteriet fejler intet..
Start med de evt. dårlige forbindelser som nævnt. Sæt så et hjælperelæ oppe ved starteren til at aflaste tændingskontakten.
Symptomer på bøsningen er mere at starteren drejer trægt især på varm motor. Meen når bilen er gammel ville jeg sætte en ny bøsning i når jeg alligevel sætter bilen i stand.
Hvordan har du målt på batteriet siden du kan sige at det intet fejler?
Det kan godt være batteriet den er gal med. Symptomerne lyder som et dårligt batteri (eller stel). Jeg har lige selv været turen igennem med min gamle 911'er, som havde præcis de samme symptomer. Den startede fint i perioder og så en gang imellem sagde den bare klik og ikke mere.
Jeg prøvede en anden starter og prøvede også et hjælperelæ, jeg målte også på batteriet med belastning på flere gange, men belastningen var åbenbart ikke stor nok til at jeg kunne se at batteriet var færdigt.
Hvis problemet stadig er der efter du har renset alle stelforbindelserne så prøv lige et andet batteri det tager kun 5 minutter.
Her ses forskellen på en gl. Bosch og VW´s egen starter.
VW starteren fik hurtig ry for at være noget Lo.. men det er forkert,jeg har kørt mange 100tusind med den,problemet er at de er sværre at rep. men følger man VW anvisninger slavisk er den go nok.Som det ses behøver den igen bøsning da den er med fast hus.
Vh. Fvee.
Da jeg var lære hos VW mener jeg at kunne huske at der var noget med nogen kugler i drevet. Der var vist 9 kugler og der skulle man fjerne de 3 for at den kom til at virke.
Når bilen så skulle have en ombytningsstarter fik vi altid en Bosch og så skulle kontrollere om der var bøsning i gearkassen.
You must log in to post.