Hej
Lige et spørgsmål til experterne :-)
Jeg faldt over de her hjul:
http://vwnettet.dk/topic/174091
Vil de passe på min bobbel, eller skaljeg hellere spare lidt mere op og købe de her:
http://vwnettet.dk/topic/171488
Hej
Lige et spørgsmål til experterne :-)
Jeg faldt over de her hjul:
http://vwnettet.dk/topic/174091
Vil de passe på min bobbel, eller skaljeg hellere spare lidt mere op og købe de her:
http://vwnettet.dk/topic/171488
dæk ??
er din bil orginal ? og med orginal mener jeg HELT orginal
men er de lavet rigtigt kan der sidde en 7½ tomme på en 59er - men man kan ikke se på billedet om de er lavet så de passer, så nok bedre at spørge sælger
max 5,5" Fælge med 195/65 15
de 5-spokes du linker til passer ok
...er rettet
mcloud skrev:
rigtig nok hvad Pornholmern siger
Porn holmer ?? okay - den har jeg ikke hørt før ???
Jeg kører med 205/60 på 15 " bag(det skal dog siges at der er brede 10 cm kant stålfælge på) bag.
Og 155/60 15" foran.
Uden nogen problemer
mcloud skrev:
rigtig nok hvad Pornholmern siger
Porn holmer ?? okay - den har jeg ikke hørt før ???
-------------------------------------------
har jeg heller ik´
Hej
Hvordan er det nu med det tomme-værk, 2,52 cm = 1 tomme? Fordi så er de fælge jo noget i omegnen er 10 tommer brede?
Planen er at der skal være std. i udvendige dimensioner, men den er ikke klar endnu. Det er en papkasse-model, med med en heftig renoveret motor til. Så Jeg er bare ved at samle de rigtige dele.
Pornholmer: hvordan definere du helt org.?
de ser for brede ud
Mener at det er 2,54cm =1"
stålfælge ????? orginale stålfælge jimmy eller lavede stålfælge - hva er din indpresning og din fælgbredde - de er vigtige for at kunne sige noget som helst om nogen ting.
kører du en 205 på en 4½ tomme fælg er det lidt forkert at sige der ingen problemer er - for det er der - sikkerhedsmæssigt. man skal bare være udsat for faren inden man opdager problemet.
diffinenation på orginal:
at alle dele på bilen er mage til dem den er født med fra fabrikken.
ikke noget jeg skal vide fordi jeg har en mening om en bil bør være org - noget jeg skal vide for vide hvordan hjul de passer på din bil.
Man skal vide hvad en bil består af- for at kunne svare på hvad der passer og ikke passer på den.
Okay Jeg forstår godt hvad der definere om den er helt org. Men den er så org som den kan være. Den står i org. lak og der er kun svejset de fire hjørner. Men den bliver omtil en cal-looker og motoren er en Type3. Jeg regner med at montere droppede spindler foran.
Jeg går ud fra det var det du spurgte efter mht. org.
Alt det der på virker pladsen i skærmkasserne?
nemlig
er det org gearkasse
er det org træk aksler
er det org bremsetromler
alt andet er jeg ligeglad med på netop dette spørgsmål
noget du iøvrigt bør overveje at skifte det hele hvis du vil køre med en 1600 motor - samt et sæt 5 huls skivebremser til dine droppede spindler.
og det skal laves helt rigtigt hvis du vil ha brederer hjul på.
du skal ha en 68 1500 ccm gearkasse
korte trækaksler og akselrør
og bagbremser fra en type3
samt CSP skivebremse sæt til fronten...
men nu snakker du om du skal spare op - så har det nok desværre lidt lange udsigter inden du kører sikkerhedsmæssigt forsvarligt. der er nok stumper for min 10000 kr uden fælge.
jimmi ja - være der ja - men være på hvad ????
hej
Det er indtil videre
org.gear
org trækaksler
org. bremser
Jeg har godt 5k og bygge for, og jo før jeg får solgt nogle af mine stumper, jo før for jeg noget mere at bygge for :-). Planen er første omgange at jeg bruger penge på det jeg skal havde og så bytter jeg stille og roligt til de jeg vil havde.
Hvad er CSP? Jeg vil meget gerne havde skiver, men vil ikke af med mine 5x205 nav!
Hvad er fordelen ved 1500 gearkasse, medtrækaksler og rør? Og er det plug'n'play til min vogn?
der er ikke noget der er plug and play...
men det kan tilpasses..
lige nu kører du med usyncroniseret gearkasse - noget lort når man kører 1600 ccm
du kører med smalle 5 huls tromle bremser - kan ikke bremse ned fra 100 to gange i træk - nødvendigt med en 1600 ccm
den gearkasse der passer til din 1600 ccm motor - har lange aksler og brede tromler - det er lige med dine hjul ikke kan være der mere.
5 huls skive bremser har samme boltmønster som din tromlebremser - så du kan fint bevare dine 5 x 205 nav.
men med 5k kommer du ikke langt desværre.
Hej
Jeg er godt klar over hvor kort 5k rækker, Men jeg maler den selv, jeg kommer til at bruge væsentlig flere penge hen af vejen. Men det bliver et rigtigt hygge projekt.
Type 3 bag bremser passer fint til 1500 gearkassen? Men har det forkerte boltmønster?
Har du et link til CSP dele i DK?
Jeg har allerede sat en anden bil i stand, og ved hvor hurtigt det løber op.
Men meget af det jeg ønsker Kan godt vente, fordi det kommer til at tage tid det hele.
Jeg er lige ved at sælge ud af mit lager, hvor der er for 10-15.000 stumper, så det kommer stille og roligt den rigtige vej.
type3 kører også med 5x205 - så nej - det er IKKE forkert
csp dele kan fåes ved kit og buggy - bugservice - farmer - men der er ikke pris på deres site , men koster ca det samme som på det tyske site.
så brug csp site til at se hvad du kan få ved de nævnte forhandlerer i danmark.
virker hver gang.
kit og buggy - bugservice - farmer - er næsten som en slags dansk CSP - kan man ikke tysk eller engelsk - kan jeg desværre kun sige - lær det ;0)
danmark og dansk har desværre aaalt for lille et kundegrundlag til at lave noget lign i helt samme store og opdaterede stil.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, skal jeg bruge en nyere gearkasse,dem med de lange trækaksler og så montere kort aksler? Kan jeg så bruge mine egne aksler? Og bremserne fra den nyere model Type3? Jeg forstår det nok ikke helt
Vil en 1300 IRS gearkasse fra 1969 kunne bruges? Eller er den stadig ikke stærk nok?
Er halvaut. bruges,eller er det noget hø?
stærk nok ??? - det er kun en 1600 du har i rolig nu - er den ikke slidt op skal den nok holde rigeligt - er den slidt - dør den nok uanset...
skal du ha brede bremser på skal du ha nogen andre aksler - men aksel rørene kan bruges såvidt jeg husker fra en 59er.
også er der noget med en forskel på næsehuset der lige skal fixes - men det spørger du bare om når du når dertil engang. men noget med en næsehus fra en splitbus gearkasse til 900 kr.
Hej
jeg har måtte erkende at selvom jeg er udlært mekaniker, er det lidt svært med bobler. Det ser ud til at være nemt nok, men alt hedder noget andet. Hvad f*nden er et næsehus? Enden på gearkassen?
Jeg gik bare ud fra at hvis den skulle skiftes var det for at få en stærkere. Kan jeg så ikke bare bytte akselrørne og bremser også er det fint nok?
Kan jeg bruge tromler fra Type 3 hele vejen rundt? Så kan jeg da køre med det til jeg får råd til skiver.
Kan det passe at Classicvwparts.dk har nogle sæt der er biligere, til 5260kr.
Ja næsehuset er enden på gearkassen, det foreste gearkasse ophæng monteres på næsehuset og bunden. MEN hvis du montere en nyere gearkasse, så passer ophænget ikke med bunden, derfor skal du have et næsehus der passer på en nyere gearkasse, men passer til de gamle ophæng der passer på bunden.
Hvis den 1300 gearkasse du skriver om er det der i VW kredse benævnes som en IRS er det en helt anden type end det du leder efter. I VW slang er IRS = fireledet bagtøj, og det du leder efter er en med pendulaksler(selvom pendulaksler også er IRS). Get it?????
En VW er en enkelt vogn, men der er så mange små ændringer på opbygningen, og ting der passer på tværs af nogle modeller og årgange at det er en jungle at holde styr på.
TeddyC
ja, det er lige gået op for det med at det er irs, da jeg fik billeder.
Ja, det r en jungle, Alt heder noget andet, findes der en ordbog fo mekanikere? Hvorfor skal en styrbolt, pludselig hedde en Link-Pin, når det er det samme?
You must log in to post.