Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mexico bobbel med 1600i motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klaus Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har fået muligheden for at købe en 1996 Mexico bobbel, som har kun kørt omkring 60.000 km. med kilometer garanti i Tyskland.

Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg vil over flytte meget af den teknik som er i den til min 1302?? Passer motor gearkasse, styrertøj osv. over ??

Er der problemer med 1600i motoren og hvis ja hvilke.

-------------------------------------------
kdmogensen@hotmail.com
Østjylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

du kan ikke bruge styrtøj osv - din 1302 er med fjederben . mexico'en er med forbro, ikkee nogen problemer med motoren ud over der skal trækkes en masse nye ledninger til styreboxen. og er der startspærre i den skal den lige låses op .

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis en Mexico er med forbro er den så også med 2 ledet gearkasse ?

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

en mexico er normalt mage til en 1974 Jeans , med undtagelse af motor , og så er der forskel på speedometeret på de sidste mexico modeller, det er firkantet.

også er der stelnummer i karrossen også

skifter du rammehoved på din 1302 - kan den dog bygges om til en 1500 automatic model med manuelt gear dog - en ret cool model egentlig - fordi den så netop har IRS bagtøj.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er også forskel siderne i motor rummet det har en anden form på en mex . Så det er lidt svært at stoppe en sådan motor i

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Betal afgiften på den 1996´er og drop 1302´eren. Det er meget få dele der passer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har en 1600i motor i min splitbus (motor1600i årg. 97 25000km)Motor blik har en anden form, men brug det fra den gamle 1600. Jeg bruger ikke indsprøjtnings system og kat. jeg mont.en kaburator og org. udstødning og den køre som en drøm uden ventil støj.

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En Mexico-bobbel er en ægte bobbel. Vist nok op til 1986 blev de solgt gennem VWs salgsnet i Tyskland. Derefter kunne man købe dem i Aldi og Bauhaus, eller lign.
Firkantet speedometer er en Fusca. Dem skal man holde sig fra.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 12 years siden | | | |

en mexico er normalt mage til en 1974 Jeans , med undtagelse af motor , og så er der forskel på speedometeret på de sidste mexico modeller, det er firkantet.

også er der stelnummer i karrossen også

skifter du rammehoved på din 1302 - kan den dog bygges om til en 1500 automatic model med manuelt gear dog - en ret cool model egentlig - fordi den så netop har IRS bagtøj.

-------------------------

Mexico-modellerne er bygget på en 1200 standard med pendul-ophæng bagi. Det er dog sket lidt ændringer/forbedringer rund omkring gennem tiden derovre...
Det er ikke nok at skifte rammehoved. NOPE. Der skal skiftes ALT fra dør og fremad, incl inderskærme osv. Ikka at anbefale.
Der fandtes enkelte 1200 standard fra midt '70-erne, med irs-bagtøj, fabriksleveret. De ses dog ikke ret tit.
Køb den fra '96, betal afgift, registrer den, og du er en af få herhjemme der har en bobbel så ny :-)
I stedet kan du købe en 1600 motor til at lægge i din 1302-er. Det er nok den letteste måde at gøre det på..

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det eneste der skulle bruges fra 1302ern var bunden minus rammehoved Jan - dvs at karossen fra mexicoen også skulle i brug , det var for at spare afgiften, da jeg formoder at der er danske papirer på 1302ern.

dvs at 1302 bunden skal ombygges til at passe mexico karossen , også smider man resten af 02ern ud.

og står så tilbage med en 1200 jeans med IRS alla en 1500 automatic bund...

det burde nok kunne lade sig gøre og er nok den nemmeste måde at bygge bilen om på.
med undtagelse af kvaliteten på en nyt uorg rammehoved selvfølgelig , for det er fucked.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Customkai Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Man kan uden større problemer smide en mex motor i din 1302 og ledningsnettet er heller ikke den store udfordring. Så køb du den og kør med en dejlig indsprøjtnings motor. Det er jo ike for sjov at memminger ( http://www.feine-cabrios.de/cms/front_content.php ) bygger nøjagtig den motor i hans biler.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

smider du mexico karossen med over på en din 1302 bund passer ledningsnettet også til motoren.

eneste du skal bruge fra en 1302 er central røret med stelnummeret , baghjulsophæng og gearkasse - intet andet.

og snupper du så evt gearkassen fra en type3 1600 TL - så får du en highway køremaskine der seriøst kan bruges til længerer ture. dog skal du lige evt ha en oliekøler på din motor. motoren kommer til at mangle lidt RPM til at køle motoren godt nok hvis du beholder den orginale dækstørrelse.

hvis jeg husker rigtigt kører en 1600i motor med et rigtigt oliefilter , så sætter man sådan en sandwich på ved filteret til oliekøler med indbygget thermostat, og så får lavet til slanger med gevind studser til en mercedes oliekøler - så duer det som om det var fabrikken der havde lavet det, og du har lidt mere olievolume til din motor.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Customkai Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bornholmerén har os fat i noget der ;)

(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bortset fra, at så er han den eneste der har lov til at lave konstruktive ændringer her i landet UDEN fornyet reg.afgift. Lige netop ved denne ombygning, kan man ikke snyde, da det er utrolig let at se ændringen... Så den holder heller ikke... Og slet ikke i retten..

Jan_vw

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

i retten nej - i det virkelige liv går det nok . men ja Jan - kun måske.

og ja inden man får købt rammenhoved . og finder en der er kombetent til at sætte det på , plus en 1302 uden stelnummer ikke er noget som helst værd - så kan man nok lige så godt finde en gammel 74 Jeans med danske papirer og bruge den i stedet for, så en chancen for at blive afsløret også lidt mindre ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.