Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tændingsproblem på VW industrimotor

(permalink) Per4780 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej

Jeg er ny her på siden som jeg fandt da jeg googlede efter VW entusiater.

Indlægget handler ikke om en bil, men motoren er luftkølet så jeg håber I bærer over med mig.

Vi er et par gutter der har fået fingre i en af CF-korpsets gamle brandpumper med en VW industrimotor årg. 63 som desværre ikke vil starte. ( og vi har ellers drejet rigtig meget på håndsvinget!!!)
Den har stået opmagasineret i en lade i længere tid så vi har skiftet benzinen uden at det hjalp.
Den får tilsyneladende benzin for tændrørene virker fugtige når vi piller dem ud efter et startforsøg.

Gnisten virker til gengæld meget svag - når der overhovedet er nogen og der er heller ikke den mindste antydning af liv selv om vi giver den en "snaps" i indsugningen eller et pift dieselstart.
Vi har haft strømfordeleren/magneten af og skilt den så meget vi kunne komme til. Vi kunne dog ikke gennemskue hvordan vi fik "ankeret" i magneten ud uden at øve for meget vold men vi fik pudset magneter og anker med vandlibepapir og samlede og genmonterede den. Desværre uden forbedring.

Nogen idéer til hvad vi bør prøve ?

Mvh.
Per Hansen

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej du kan give mig et kald så skal jeg forklare dig hvad der skal til

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Husk at skifte olie inden i starter den. Det er sandsynligvis konserveringolie der er på, og det kører den ikke på ret længe.

Skift olie > kør varm > og skift så olie igen................

-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk

Reply

You must log in to post.