Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål til dyser på 1600 dp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg skiftede karburator på min bus da den tidligere i sit liv havde fået trukket en af sine støttebolte ud og en lille gennemgående bolt ikke ku holde så den trak falsk luft ved manifolden
men så fandt jeg i garagen en anden karb 34 pict 3 magen til den anden dog med enu et vacumudtag "foran på den som jeg blændede af" jeg satte den i , og startede den op syntes at det spillede , den stod fint i tomgang og tog gassen fint bare ikke da jeg kørte en tur i den , når jeg trådte speederen godt ned var det somom at den døde i mellemområdet jeg tænkte det var et dysse problem , pillede dysserne ud (125 main jet , 55 pilot jet ,80 air correction jet) og satte dysserne i fra den anden karb (130 main jet,55 pilot jet,60 air correction jet) og startede den op det blev da også væsentligt bedre men hvis jeg gir hurtigt gas dør den , men stille og roligt gas går den fint
så mit spørgsmål til jer er vel egentligt hvilke dysser skal sådan en standart 1600 dobbelportet køre med??
eller hvad kan ellers være mit problem ?
på forhånd tak
søren

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Søren,

Det lyder mere til at være din accelerationspumpe der ikke virker som den skal. Har du kontrolleret at den giver en fin stråle når du giver gas?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den gav et godt spay

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok, virker din vacuum avancering? Prøv at tage slangen af ved karburatoren og sug i slangen ved tomgang. Så skal din tomgang stige og forblive ved samme omdrejninger når du med tungen lukker for slangen.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Yep har lige prøvet at tage den af på karburatoren og suge så stiger den lidt og blir der hvis jeg holder med tungen

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Godt, hvis ikke du har grundjusteret din rene karburator (?) så skruer du begge justeringsskuer i bund og efterfølgende 2 omgange ud og starter motoren og lader den kører til den er varm. Hvis motoren går højt i tomgang justere du den ind vha den store/øverste skrue. Når den går pænt i tomgang (ca 900 omd/min) justerer du volumen vha den lille skrue således at motoren går 'let og rent'. Til sidst justere du tomgangen så den går pænt (ca 900 omd/min).

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok tak Torben det prøver jeg imorgen har bare skuet begge 2,5 omgang ud

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg havde det samme problem med min 1600 AS. Hoveddysen var en 125 og skiftede til en 150. Så kørte den.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1

Reply

You must log in to post.