Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ny blok eller ej?

Tags:
No tags yet.

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Mbechmann: Ved ikke hvad det er for nogle kurver du kigger på, men sammenhængen mellem moment og effekt kan man ikke komme udenom.

@paer: Der bygges 1914 motorer fra 70hk til 240hk ca. så der er rigtig stor forskel på dem og ikke mindst prisen. Du bliver nødt til at komme med nogle oplysninger om din målsætning såsom budget, antal heste og kørselsmønster (lyskryds racer, motorvejs cruiser, drag racer osv.)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jamen budgettet må komme hen af vejen...

men jeg vil gerne have en lyskryds racer/ motorvejs cruiser :D

mest lyskryds racer, ville bare være ked af en topfart på 80 på motorvejen:D

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Oplysningerne er stadig lidt sparsomme. Nogle folk er tilfreds hvis deres "lyskryds racer" kan køre fra en Golf 2 GTD i lyskrydset og andre vil kunne køre fra en BMW M3.

Jeg vil foreslå en 1914, med 80-100 heste og 140-160 nm (dette er bare cirka tal). Den er rimelig billig i stumper og skal ikke pumpes alverden for at give den effekt. Sæt ca. 25.000,- af plus de stumper du allerede har. Så tror jeg du er godt på vej hvis du selv samler motoren og lavet alt selv undtaget maskinarbejdet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

okay:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

lyder som en fin motor til mig:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Warp, der er jo en faktor mere i dette. Omdrejningerne. Samme HK, højere moment, lavere omdrejninger. Så passer fysikken også...

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 13 years siden | | | |

T = (HP x 5252)/rpm

T = torque (in lb-ft)
HP = horsepower
5252 = constant
rpm = revolutions per minute

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og en dobbeltportet med én karburator har "flatspots" fordi dens indsugningsrør forgrener sig og bliver for stort, så den taber pusten.
Det er meget udpræget på en 1300cc. Kørt på den "rigtige" måde, kan den gå helt i stå.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Mbechmann: Læs nu hvad jeg skriver ang. omdrejningstal i tidligere indlæg! Desuden er den ene kurve på et rullefeltsudskrift også beregnet og ikke målt. Typisk måler feltet effektenkurven og beregner momentkurven udfra effekt og omdrejningstal.
Vil du diskutere det yderligere så opret en ny tråd, bare så vi ikke kører den her tråd helt af sporet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.