Har tjekket tanken der er ikke noget, samt nyt benzinfilter og slanger
56 Type 1 Judson, 58 Type 1 Okrasa, 64 Type 3 Variant
http://www.holmsgarage.com
Ragbugs(a)gmail.com
Har tjekket tanken der er ikke noget, samt nyt benzinfilter og slanger
så blev der målt bensintryk, ca 2,6bar og det falder ikke når bilen dør ud.. så nu er der vel snart kun styringen af dysserne tilbage, så i morgen vil jeg prøve at få monteret fluken på en af dyserne så jeg kan se om den mister signal..
så står trykket også lidt for højt - det skal ned på ca. 2,1 bar eller 30 PSI
Hvad med stelforbindelse til motoren og styreboksen?
så tror jeg sku jeg fandt fejlen.... efter at have læst ALLE sider angående vw indsprøjtning på internettet, fandt jeg en sag ligende min på bagsiden af den sidste side :-) det var på samba der var en der havde nøjagtig de samme problemer som mig... en foreslog ham at tjekke hovedstrøms relæ til boxen som sidder under bagsædet, stelforbindelsen til relæet sidder ved den skrue der holder relæet, og det var før set at den var gået løs, mig ud og kigge... jo det sad løst... spænde skruen og ud og prøve køre.... PIS efter 5-6 km kom fejlen igen.. :-( her til morgen tænkte jeg så at prøve engang mere, men denne gang monterede jeg en stel direkte fra batt. til stel stikket på relæet... og TADAAAA.. har nu kørt en tur på 25km uden en eneste udsætter... så det lader til at det blot var en pisse stel det var galt med..
Tom
Nice så håber vi at se en glad Tom i morgen :)
Dejligt!!!
tænk jeg har betalt 7000,- kr for rep på denne motor
Det var for andre fejl.
- Ustabil pumpetryk.
- Ustabil regulator.
- Brækket ledning til regulator ventilen.
- Relæ til kold start i boxen (TS) ristet.
- Plus et par andre småting.
Man kan kun finde de fejl der viser sig når man har bilen jo.
Men det er da tankevækkende. Den der havde jeg ikke set komme.
T
Holm.. nu er det jo ikke sikkert at det var samme fejl, som der var på bilen da du havde den nede hos farmer... og som han skriver kan man jo kun fixe de fejl der forekommer mens man har bilen... og lad os nu se om skidet kører ordentligt når den kommer på en længere tur (det gør den...håber jeg)
Ku det evt. være noget med remmen? :-)
Hæ hæ!
Sorry for the Hijack, men overlevede din motor, Rasser ?
Ja, fantastiske standardmotorer!! Selv ventilerne var der ikke noget at komme efter, de stod alle ens. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan den ser ud indeni, men umiddelbart ingen lyde eller problemer.
Cool.., eller rettere, det var den jo ikke.. :O)
Jammen det er sku da til at tude over.. nu er fejlen der krafthelvede IGEN... arrrg .. så starter vi forfra :-(
Der er da et eller andet med forsyningsspændingen hvis problemet ændre sig når du piller ved det der relæ.
Sig til hvis til hvis vi skal prøve at sætte et oscilloskop på. Jeg har et på batteri til at tage med i bilen.
har igen fået mig taget sammen til at kigge lidt på det gamle lor...(den har jo også bare stået HELE vinteren, uden jeg har fået mig taget sammen til at fejlsøge på den..)men er nu ret sikker på at fejlen er fundet.. fandt ud af at temperatur sensoren der sidder i topstykket var noget ustabil, har så afmonteret den og kan så se at den har overgang til stel..se billede
Sådan en er heldigvis billig
Har du rykket i ledningen ??? ;-) Nå, det kan vist lissågodt være en af os andre der har studeret det motorrum der.
Men du må ikke sænke benzintrykket. For så får den for lidt at leve af. Den står lige i øjet med 2,6 bar. Og den nye trykregulator trækker den langt nok ned i tomgang. Så no worries.
T
ang det benzintryk - så er det altså for højt.
Men hvis det nederste platinsæt er for slidt åbner dyserne i for kort tid - hvilket et højere tryk måske kompensere for, men det bliver ikke mere korrekt af den grund.
Men det er stadig spekulationer fra min side, og Farmer ved bestemt mere om motorer end jeg gør !!
Nej har ikke rykket i ledningen :-), men efter jeg havde afmonteret den prøvede jeg at måle ohm på den, kunne så se den ændrede modstand når jeg vippede med ledningen. skar så forsigtigt det krympeflex af som sad uden om ledningen og "spidsen" af føleren, og så så den ud som på billedet. men det bliver sku spændende at få en ny på, så jeg kan se om det var den eneste fejl.... krydser fingere :-)
så kører den :-) en ny føler ca 200 var hvad der skulle til... så ses der ude (med mindre der er andet der går i stykker :-))
Perfekt.
Hvad var det nu, der var dit næste projekt? Standard højde og standard hjul;-)