Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 3 1600 i dårlig motorgang

Tags:
No tags yet.

(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

min 69er type 3 1600 med indsprøjtning, begyndte i går at lave lidt udsættere, når jeg kører jævn fart fx 80 kan den pludselig sætte ud enten i et hurtigt kort ryk, eller over et længere stykke fx 500m, når den sætter ud går den ikke helt ud, men virker nærmere som om den går ned på 1/2 power, giver jeg den gas mens den "halter" ryger den sort.. derfor har jeg selv en ide om at det må være tændingen den er gal med.. men der er lige monteret ny tændspole, platiner, dæksel, rotor og kabel sæt.. hvilket ikke hjalp en skid.. så jeg er åben for alle ider... so kom frisk med foreslag..

Tom

-------------------------------------------

(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv farmer, han har rodet med samme motor sidste vinter

Lars

-------------------------------------------
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Byt den væk til noget andet... Jeg har måske noget, type 1 f.eks.. ;-)

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du kont. at der ikke er vand i tanken,der sidder en vinkelgummislange
(som en del af tankudluftningen) på siden af påfyldrøret inde i H. forskærm.
Den har det med at revne og så sprøjter forhjulet vand ind i tanken.
Afm. tankmåleren så kan du se ned i tanken.Er der vand skal alt renses Tank-Rør-
Slanger-Pumpe og Karburatorer meget omhyggeligt.

Vh. Fvee.

(permalink) Variant Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mit bud er at det er de ekstra platiner der sidder nederst i siden på strømfordeleren.
De styrer indsprøjtningen, og da det er både en lille strøm og en lav spænding der løber gennem dem, så er de meget kritiske over for snavs og slid.
Prøv at pille dem ud og rens dem forsigtigt.
Jeg havde et lignende problem på en 411Eer for nogle år siden, og der var det kuren.
Mener også at Ploug havde et lignende problem med sin TLEer, som jeg iørigt har nu.
Han skiftede efter lang tids diagnostisering disse platiner, og derefter kørte(og kører) motoren som en drøm.
Prøv det ..........

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har lige haft kontaktsættet der sider i bunden af strømfordeleren ude, rensede det og gav det en let tur med en platinfil.. det hjalp... i ca 6km, så begyndte den igen... når den begynder er det i små korte ryk, som bliver værer og værer for så at til sidst at gå på halv kraft over nogle 100 meter.. og så pludselig tager den normal ved igen??... hader sku snart det gamle lort... ser ud til min skagen tur i år bliver i vandkølet...ØV :-(

-------------------------------------------

(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

skal lige siges at når den har stået et par minutter kører den fint i nogle minutter.. så jeg er naturligivis ikke 100% sikker på at det hjalp med det kontakt sæt...

-------------------------------------------

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tjek stik og ledninger til tænding, tomgangsomløbet og vacumstyringen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

syntes jeg har været det hele igennem... må se om jeg ikke kan finde en komplet strømfordeler, da jeg har en mistanke om at det er der fejlen ligger... kan i øvrigt se at bensintryksregulatoren er en vacum model.. men der er ingen slange der til???

-------------------------------------------

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Tom,

Jeg vil da også komme med et bud på fejlen. Du skriver at den kører fint når den har stået stille et par minutter. Det får mig til at tænke på om dine ventiler eventuelt står for stramt?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tjekkede dem igår de står alle 0,15 kold.. men jeg tror nu heller ikke det kan være det, med den måde den tager udsættere på... men alle ider er velkomne.. for jeg er gået i sort.. :-)

-------------------------------------------

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

" kan i øvrigt se at bensintryksregulatoren er en vacum model.. men der er ingen slange der til?"
Det skal der heller ikke være.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

HA HA man skal læse hvad der står m/indsprøjtning!! så du behøver ikke at rense karburatorerne HI HI.Men er tankudluftningen i orden, for kommer der ikke luft ind så komme der ikke benzin ud. Prøv at køre en tur uden dæksel.

(permalink) Tylleren1985 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har alle type 3 med indsprøjtning de ekstra platinner under de almindelige?

-------------------------------------------
29261985
(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

LORTE SPAND..... :-(

-------------------------------------------

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så kig forbi og lån ovaleren.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

skift benzinfilteret og kontrollér dit benzintryk og juster om nødvendigt.

de nederste platiner udskiftes med et sæt nye - de kan stadig fås NOS til ca 1000,-

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) tom j Member
Skrev for 13 years siden | | | |

bensin pumpen er næsten ny, bensin filteret er skiftet, nederste platiner er udskiftet, dog med et brugt sæt ingen af delene hjalp... kørte i dag en tur med en tændingspistol monteret på midter kablet så jeg kunne holde øje med om tændingen forsvandt når den tog udsættere, "heldigvis" døede den ud over et længere stykke så det var til at se hvad der skete med tændingen... bilen døede ud men tændingspistolen blinkede som den skulle.. så nu er jeg sikker på at det er bensin der er problemet... tror ikke det er bensin trykket, da det ikke er konstant der er problemer... problemet bliver værer og værer jo længere jeg bliver ved med at køre, den sætter mere og mere ud jo varmere den bliver, så jeg er ude i lige alt fra: dårlig forbindelse i ledningsnettet, dårlige "styre komponenter" til indsprøjtningen eller måske en dårlig lodning i styreboxen.. men nu hopper jeg i Rassers ovaler til skagen i morgen... så kan varianten komme i skamme krogen så længe.. :-(

-------------------------------------------

(permalink) Holm´s Garage Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Subaru boxer så er du kørende

-------------------------------------------
56 Type 1 Judson, 58 Type 1 Okrasa, 64 Type 3 Variant
http://www.holmsgarage.com
Ragbugs(a)gmail.com
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du skriver at pumpen er næsten ny ?! - original eller biltema ??
har du kontrolleret benzintrykket ?

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pierburg. - 2,8 bar u. vacum. Det er lavet for 3-4 mdr siden.
- Lad nu vær´ med at gøre det mere kompliceret end det er, selv om F.I. godt kan være lidt tidskrævende at fejlsøge på.
Eftersom dit tændingssignal er konstant, og problemet opstår når motoren opnår drifttemperatur, er det jo enten barometerdåsen, termostaten, en dårlig forbindelse til en af delene, eller i værste fald en fejl på boxen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det kan ikke bare være undertryk i tanken? dit tankdæksel som ikke har udluftning?

(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg aner ikke hvad det kan være, men Risgaard havde et lign. problem med den grønne Bay sidste år, det viste sig at være en papskive fra låget på en flaske karb. sprit som havde fundet ned i tanken. og havde lagt sig i hullet ud af tanken, dog ikke permanent, så den satte også ud, men ikke efter noget system...Typisk ville den gå tomgang når det skete, men ikke trække rigtigt... Ved godt den har sprøjt, men hvem kan sige om det kunne være røget en flaske sprit i på et tidspunkt...

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@ Farmer

så simpelt er D-jet systemet så heller ikke, og slet ikke når man ikke vil kontrollere en så simpel ting som benzintrykket.
Det tager 10 min at kontrollere når man har fået fat i et måleur.. - det skal stå på 30 psi (og ikke kun i tomgang).

når det så er kontrolleret så skift de nederste platiner med nogle nye !! - de holder nemt 100K kilometer så den tusse er givet godt ud !

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Holm´s Garage Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har tjekket tanken der er ikke noget, samt nyt benzinfilter og slanger

-------------------------------------------
56 Type 1 Judson, 58 Type 1 Okrasa, 64 Type 3 Variant
http://www.holmsgarage.com
Ragbugs(a)gmail.com

Reply »

You must log in to post.