Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjæp til motor valg:)

Tags:
No tags yet.

(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

står mangler et billede:)

har fået afvide jeg skal bruge en AS 41/21 blok med dobbelt reduktionsventil, hvis jeg vil bygge 1600 og derover.

nogen der kan sende mig et billede af et sted man kan se at en blok er med dobbelt reduktionsventil?

send gerne billedet på min mail: Paer_dk@hotmail.com

på forhånd tak drenge:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Paer,

Den nemmeste måde at finde en blok med 2 reduktionsventiler er at finde en blok med vandrette striber under generator-/dynamofoden. Jeg har markeret det med en rød ring på billedet.

Prøver lige at finde et billed af ventilerne så du kan se hvor du skal finde dem.

Hilsen
Torben

blok.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Voila!

ventiler.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

mange tak torben:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er noget underligt pjok der er opstået på internettet om at en VW blok skal være "AS41" Findes der andet ?
Ja der findes AS21, meeen kun fra nogen sene modeller fra 75-76 og frem. Og de sad vel typisk i 181, så de er også tæsket i smadder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er rigtigt at det bedste at bruge er en blok med to ventiler - men det skal være en ny blok vel og mærke, 9 ud af ti brugte - er som frank skriver - tæsket i smadder - også selvom de stadig kan køre og køre nogenlunde godt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) paer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja, men de vil blive målt ud inden jeg begynder med noget som helst:)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja men skal man måle ti brugte motorerer for at finde en der duer - så er det billigerer at købe en ny blok til at starte med, men man kan jo være heldig at finde nr ti første gang, helt sikkert. en brugt kørende AS41/21 koster alligevel en del penge i disse tider. men held og lykke - du får brug for det ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du kan spare dig selv for en masse tid paer. Når du står med den brugte motor/blok UDEN at skille den ad. Så prøv at spænde de seks store møtrikker ved hovedlejerne op til 5 kgm. Hvis så krumtappen sætter sig fast, behøver du ikke skille blokken ad.
Kan den stadig dreje frit er chancen for at den kan bruges steget fra 2 til 10%

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.