Mht. om det kan ses. Joda! De biler hvorpå det er et problem, er dyserne som regel "smurt" ind i en parafinagtig masse. Denne masse kan også findes i filtrene en gang imellem.
Snavs, rust og vand i tankene finder vi selvfølgelig osse. Men så holder bilerne typisk helt op med at kunne køre.
Hvad angår benzinkvalitet fra "discount" standerne kontra mærke standerne. - Jaah, uanset om man tror på det eller ej, så kan jeg se forskel på rullefeltet når vi skifter brændstof fra nogen af de billigere brands til Shell 95 eller V pulver.
jeg har oplevet en småkvik relativ højkomprimeret 1914 type 1 på fyn, som "nægtede" at køre ordentligt på det lokale Brugs brændstof. Jeg anbefalede ham at skifte til Vpower. Så gik den som en skoldet trold, havde ingen udsættere og gik meget pænere tomgang.
Men jo mindre pumpet motoren er, jo mindre vil man osse kunne mærke/se/måle forskel.