Hvor/hvordan får I dropped jeres spindler til splitbus - sender I dem til udlandet eller får I dem lavet herhjemme? I så fald hvor?
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
Hvor/hvordan får I dropped jeres spindler til splitbus - sender I dem til udlandet eller får I dem lavet herhjemme? I så fald hvor?
Vi gør det selv. ;-)
http://mechdb.com/index.php?title=VW_Bus_%26_type_2_67_or_earlier_-_building_dropped_spindles&oldid=7675
ellers send dem til mig så laver jeg dem for dig koster ca 2000kr incl bøsninger og evt. afdrejning af styr, maling osv
smid dem ned til jan koed i st merløse
han har lavet et top job på mine ovalspindler og til en go penge
retro
har sendt mine til chriss fra slammed panel to gange og fået dem total renoveret og flippet, selvfølgelig kan det laves herhjemme også , dennis tilbud er seriøst billigt.
retrosmed det er splitbus spindler - tror ikke man får Koed til at flippe/ sænke dem. det er lidt noget andet end type1 spindler.- der skal bla slibes lidt i dem ;0)
Ok, man bliver klogere hver dag - sænker spindlerne så ligemeget eller er der forskel på det afhængig af hvem der laver det? Jeg synes jeg har læst et sted at flippede/droppede spindler sænker 3.5"?? næsten 90mm..
Her er også et link til hvis du ikke vil smadre dit styrhus på et brønddæksel eller lignende
http://lowbus.com/BB/index.php?PHPSESSID=903sivjvs22qro99v1ciu4tam5&topic=45.0
jan koed gør det...
VWanders gør det også - eller har ihvertfald gjort
og han bor i KBH (lidt endnu)
Men det er også kun lidt endnu.... den stakkel ;)
På den utroligt fine bus du kiggede på i går, har jeg selv tænkt mig at gøre det. Så svært kan det heller ikke være.
det svære består i at få samlet spindlen 132% lige , ellers bliver bøsningerne slidt alt for hurtigt, og vi snakker my - ikke mm .
og ja 90 mm - men det er heller ikke ret meget på en bus - når man sænker andre biler er det meget ja men ikke på en bus - mener min er sænket ca 220 mm - med 5 tommer droppede spindler costum made.
alle flippede spindler sænker 3½ tomme - bør supleres med en justerbar forbro.
Det er ikke noget problem at gøre selv. Bare man tager det stille og roligt - det er jo ikke lige frem raketfysik.
Jeg har kørt med mine hjemme-droppede spindler i 4 sæsoner. De blev samlet med de originale bøsninger, og da jeg tjekkede dem for en uge siden var der stadig ikke noget mærkbart slør. For at få bundboltene til at flugte hinanden satte jeg bundboltene i bøsningerne, og derefter en retskinne på siden af bundboltene.
Sørg at have en stor presse ved hånden når de skal presses fra hinanden.
Bare klø på!
Enig med And.
Nicolai - du giver bare mig et tilskud til en værkstedspresse, så skal jeg nok lave dem (og mine egne). Du vil så jo så gerne hjælpe med at lave min bus ;)
Ha ha Søren! Det må vi lige se på... skal da have flipped de spindler (måske en smallere forbro) og straight axled det bagtøj - men få nu lavet et stativ så den bus kan blive blæst. :) vi skal have den bus klar til Spa!!!
Jeg får en 4" smallet forbro fra CB Performance i overskud hen over vinteren. Sig til hvis du er interesseret.
Hvad skal sådan en koste Andreas? Har kigget lidt på Slamwerks hjemmeside og deres 4.5" er da shit.. :)
jeg har netop i dag været ude og kigge på stål til stativet - det skal nok komme.
vi har en presse i keller
Sådan Søren! Nu må der ske noget - vi kommer med glæde op forbi igen (til kaffe/kage) som motivator hvis det er det det skal til? Det kunne godt lyde som om der snart skal droppes spindler.. :)
Jeg kan så lige komme med et lille tip alt hvad der hedder Wilwood bremser er
FORBUDT de kan IKKE godkendes ) de er næsten bandlyst til gaden , især her i
Danmark vi skal jo også huske at der står på pakken vi får dem i at de IKKE er til gadebrug så hvis der er nogle ude i landet der bruger dem sssååå
nej - de kan erstattes af 4 pot Porsche kalibre som heller ikke er lovlige på en vw på gaden - så er vi lige vidt - men se bort fra beurakratiet , og tænk selv - mon ikke de bremser en lille bitte smule bedre end en sur gammel halvslidt tromlebremse ????? jo ik ;0)
Jeg er så træt af åndssvage regler der "bremser" os i at sikkerhedsforbedre vores gamle biler!
Hvis forarbejdet er iorden, så smæk da de store ventilerede skiver og 4stemplede på!!
Ib, jeg har siddet og kigget på weedeater, slamwerks og TD2's produkter virker meget ens? Priserne derimod er ikke helt de samme.. Jeg har en bone stock 1600 - temmelig meget overkill med willwood bremser, men fuck de er fede!
Wilwood bremser duer !! ...har selv prøvet katastrofe opbremsning en aften ved Mels diner i Hannover med 80 km/t og 4 voksne i bussen, den stod næsten på næsen :-)
Dog har de den ulempe at de "støjer" ved nedbremsning, men det er en detalje..
http://vwnettet.dk/topic/142730/page/5
Glæder mig til at se din bus irl....