Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor får I dropped/flipped jeres spindler til splitbus?

Tags:
No tags yet.

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har nu haft et par split busser... og ingen af dem har kunne rigtigt bremse, de er vel jo oprindeligt heller ikke lavet til at køre over 70 km/t...
Har derfor også, til min DD 57, valgt Wilwood bremser.
Hilsen Per

dd6.jpg

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad koster de willwood bremser? De skal jo hives hjem fra usa og betales told, fragt osv... :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan købe det i England, så slipper du for alt udover naturligvis fragten

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kieft en klok har et sæt :
http://www.kieftenklok.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,1011/category_id,154/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,8/lang,en/
Det har den fordel at man kan skifte boltmønster mellem 5x130 og 5x205
Men CSP har også et fint sæt af deres egne :
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=10340320727&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Systems%2CBrake%20Systems%20front%2CBus%20%2750%2D%2770%2CPCD%205x205&artnr=20799a&pn=0&sort=0&all=

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

clausen - ring lige og snak med søren med freedom camperen - hans wilwood larmede også en del - men Esben fixede et eller andet ved dem så det forsvandt - husker dog ikke liiige hva det liiige var han gjorde eller var det allan???? .

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja der er fordele og ulemper ved næsten alle mulighederne, det skal jo ikke være nemt at vælge :-)
Jeg var selv meget i tvivl da jeg skulle vælge undervogn til bussen. Heldigvis har jeg været så heldig at kunne se nærmere på de forskellige løsninger inden jeg skulle beslutte mig.

Airkewld kittet er smart fordi det er lavet så man forholdsvis enkelt kan skifte mellem ønsket boltmønstre.
Ulempen er så at skiverne ikke er ventileret, og alt er custom made - med custom på.

CSP er også et lækkert sæt, og med TÜV (som vi åbenbart alligevel ikke kan bruge til noget). Det største problem jeg stødte på med CSP´s kit var at der skulle store spacere på foran (med 4,5" fuchs 5x130), og det resulterede i nogle specielbestilte støtter og hvad der ellers dukker op af problemer i den forbindelse. Ellers ville spindlens fedtkop ikke kunne være der for navkasplen i fælgen. Ventileret 5x130 versionen.
Kvaliteten i kittet virkede meget overbevisende (ligesom Airkewld kittet også virker lækkert)
CSP har så ikke de samme lækre calipre som fåes til Porsche og Airkewld løsningerne.

De to andre muligheder der umiddelbart lige er oppe at vende er begge baseret på early porsche 944 nav, som så er modificeret for at kunne gå på type2 spindel. Caliperholder kan så fåes/laves alt efter ønsket om calipertype (std. 944, 944 turbo Brembo, Wilwood - som på Frostys billede). Både Wilwood og Porsche/Brembo caliperne er 4 stemplede, men wilwood caliperne har den fordel at de kan købes nye fra den ene dag til den anden, og de er tilmed også billigere!

Hvis man så også vælger at lave IRS undervogn i bag, så åbner der sig pludselig endnu en ny (bremse)verden.
Er man heldig finder man en komplet early 944 undervogn og modificerer stødd. beslag, håndbremsedetaljer, bremserør/slanger, trækaksel, knokkelled, trækakselled osv. osv....... men så kan man også montere early 944 ventilerede skivebremser bagpå. Mht. calipervalget bagpå, så er man desværre lidt mere begrænset her, idet caliperholderen er en lidt mere integreret del af bagtøjet.
944 bremser kan også passe på type1 IRS undervogn (altså type1 IRS undervogn bygget på en type2).

Derefter kommer detaljer som hovedcylinderens størrelse osv. osv.

Men husk nu at overvej proportioneringen af bremserne, det skulle gerne være sådan at den bremser sikkert ned på alle 4 hjul, når man har brug for den nødopbremsning der forhåbentlig aldrig kommer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

bare husk at straightaxel kit - er en forringelse af ens bremser - hvis man nøjes med 36 mm nut tromle bremser - og det KAN mærkes I EN KATASTROFEOPBREMSNING !!!

der burde som minimum monteres csp skiver foran som kompensation - og som minimum type3 bagbremser...

Jeg har selv kørt med mindre - og er godt nok til alm kørsel - men ikke i katastrofe situationer ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå ja, blærerøvsværdien ved store fede calibre skal man heller ikke undervurdere :-)

img_3709.jpg
img_3859.jpg
img_3861.jpg
img_3872.jpg
img_4085.jpg
img_4086.jpg
img_4087.jpg
img_4094.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nej den er vigtig - efter syn ;0) så de skal ikke males røde før bagefter høhø..

iøvrigt nogen der kender noget blankrød caliber maling DER VIRKER ??? ;0)

i gamle dage brugt man et fabrikat der hedder VHT - men de findes ikke mere.
LØØØGN fandt det lige sgu

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men nu er vi vist kommet ud på et ordentligt sidespor i forhold til droppede spindler :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vigtig viden Rasser - man skal jo forkæle sin bil lidt ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Clausenvw...Ja gu dur de, de er bare ikke lovlige til vej brug i Danmark,,,,mener også det var det jeg skrev......

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja ja ... men det er der ikke ret meget af det sjove til vores biler der er :-))

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Simon Aronsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå ja men så er men seriøst på skideren hvis man foresæger en skade,,,,,men det er jo op til den enkelte,,,,,,,

-------------------------------------------
29936772
aronsson@hotmail.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der ryger type 3 på ved straight axle kit.. og jeg er ude over det der blærerøvs bremser - jeg har dårlige erfaringer med at smide en formue i gamle biler, det får man sjældent igen den dag man skal af med det. Tromler virker fint til en standard 1600 og en bus bliver ALDRIG en Porsche uanset hvor meget dyrt grej man hælder i det. :)
Men det du har fået lavet Rasser ser jo pissefedt ud, uanset om det bliver nødvendigt eller ej. Vi kan jo aldrig forberede os på selv at blive påkørt - bare kør forsigtigt/fornuftigt især når ungerne er med så går det sgu nok.
Men det er da cool at I gider smide fede bremser på jeres busser. :) Low and slow - without the bigass brakes!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) langeberg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

http://www.youtube.com/watch?v=UTRcH4e84xE&feature=share

chek denne video ud og for dem med busser se om 7:00 min bremser gør det ikke alene

mvh jan

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Køre du galt i en bus så ryger benene

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg var med i Clausens opbremsning, det overbeviste mig at vi skulle have samme kit fra usa. Har valt skiver til bagenden også. Monteret bremsefordtærker fra en t3.

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan sige at på min 356 coupé har jeg valgt 944turbo skiver foran og bag og med 4stemplet willwood kaliber og der er sat en anden hovedcylinder på og en der kan reducerer bremsekraft så den ikke overbremser bagpå

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Thomas: på den her http://vwnettet.dk/topic/176745 ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja men er ikke monteret endnu de ankommer først om 3uge .. det er samme som på bus forbro

944-rear-4.jpg
944-rear-5.jpg
comp-thumb-1.jpg

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvordan får i så plads til turbo skiverne under en 15" fælg? Eller skal der 17" på?
Så vidt som vi kan måle/teste os frem til så kan det ikke være under en 15". Men der kan så trylles lidt, så man kan bruge turbo caliperen på alm. 944 skiver. Turbo skiver er der ikke plads til - hvis man overhovedet kan få det til de gamle model nav der benyttes?
Måske Wilwood caliperen fylder mindre udad mod fælgen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har fået et sæt før fra wagenwest på ball joint spindler type1 og der var der intet problem med 4,5x15 fuchs . så willwood må åbenbart fylde mindre

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og du er HELT sikker på det er turbo skiver?
Det ligner alm.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab

Reply »

You must log in to post.