Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor får I dropped/flipped jeres spindler til splitbus?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Underligt... dem på det billede du viser ligner akkurat alm 944 skiver på tidlig modificeret 944 nav med wilwood calipere.
Mig bekendt er Turbo skiver helt anderledes, bla. monteres de over navet fra ydersiden (som vi kender det på de fleste moderne biler), og ikke som på billedet hvor skiven er boltet på bagsiden af navet.

Jeg har et par mm frigang mellem caliber og fælg med alm. 944 skiver, og turbo skiver er vel ca 15-20mm større i diameter end alm. skiver - så hvordan det kan lade sig gøre skal jeg lade være usagt....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Micha så husk lige at bestil et ekstra sæt 4 pot PORSCHE bremseklodser til mig ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rasser du har ret i at foto ikke stemmer overens med det jeg snakker om men det var for at vise et sæt . men et jeg får er turbo sæt

ps det sidste billed er ikke det rigtige... men det er wagenswest serie med mustang bremseskiver osv på baybus

ball join with 944 turbo and wilwood calibers 2.jpg
ball join with 944 turbo and wilwood calibers.jpg
bustang206_jpg.jpg

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det er jo ikke nemt når du ligger billeder ind af et, men snakker om noget andet ;-)

Jeg forstår dog stadig ikke hvordan man får plads til en turboskive under en 15" fælg. Men det kan også være det er mig der ikke har læst ordentligt på lektien, jeg har bare forstået det sådan at turbo skiverne er 297mm i dia, og markant tykkere end de alm. 944 skiver (282mm dia).
Det er jo alligevel 7,5mm mere plads udad mod fælgen der skal være ((297-282)/2). Men det må jo være de Willwood calipere der fylder markant mindre end Porsche/brembo caliperne.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er det også

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

min 15 tommer fælg - sidder også close , 0,5 mm fra kaliberen i bund og forside . men det er heller ikke turbo 944 bremser - har svært ved at se hvordan der kan være plads til mere end dem , for de er så tæt på at røre som det næsten kan blive.

kan nok ikke male mine porschebogstaver på kaliberne hvide - så går de på

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja for det ikke skal være løgn, så er Turbo skiverne bagtil endnu større end for skiverne.

Jeg har nok et par mm frigang foran vil jeg skyde på.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Guller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For at vende tilbage Drop spindler, er der nogle af jer i Ålborg området der kan droppe/vende splitbus spindler?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Guller - Du skal ha fat på Andreas, måske han kan/vil hjælpe. Han har i hvert fald erfaringen med at gøre det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Guller Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak R. Andreas er du der ude?

(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep. andreasbakmail (a) hotmail.com

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvor mange af jer splitbus som kører med drop/flippede spindler har løftet styrehuset? Hvornår er det nødvendigt?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Andreas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kører ikke med hævet styrhus, men mest fordi jeg ikke nænner at skære vangen over. Har overvejet at få lavet et beslag der tager de værste slag i stedet. Èn gang hoppede horntrykket af ratten...det lød som om baljen var knækket over på midten! :D
Kører man efter forholdene, så er styrhuset ikke noget problem. Det værste er opkørsler hvor der ikke er plads til at køre skråt over, eller "pukler" i asfalten som man ikke lige ser før det er for sent. Mit råd er...sænk bussen og se hvor slemt det er, og hæv så styrhuset hvis det er nødvendigt.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har standad forbro på og dropppede spindler på. Har aldrig haft problemer med det. Bilen er så sænket 9-10 cm foran og 6-8 cm bagi og det syntes jeg er fint til min bil.

Morten

1307965924_resized.jpg

-------------------------------------------
1977 Bay Bus

Reply

You must log in to post.