Ja det har du nok ret i. Jeg ville også beholde den med type1 motor så en stort set std 1600dp må være vejen frem. Evt kunne man vel købe en gearkasse der er gearet anderledes så den har endnu mere optræk? eller hvad?
Ja det har du nok ret i. Jeg ville også beholde den med type1 motor så en stort set std 1600dp må være vejen frem. Evt kunne man vel købe en gearkasse der er gearet anderledes så den har endnu mere optræk? eller hvad?
det er en go muulighed ja ;0)
Jeg har kigget på csp-shop's gearkasser men jeg fatter minus af det med gearing, hvilke gir optræk og omvendt??
Køb denne her, og lidt opkortning... så har du ret til 100HK :o)
http://vwnettet.dk/topic/176988
std. 1200 gearkasse gi'r basis for store hjul og godt optræk.
Joo det jo rigtig nok men så ska der betales afgift til buggy på ny så hedder regningen pludselig 14 kilo for bunden plus 15kilo i afgift for opkortningen :)
Kan en std 1200 gearkasse godt holde til 60 hk?
Hvis fabrikanten/importøren siger god for ombygningen og man betaler afgiften, så er den lovlig.
Jo en 1200 kan godt holde til 60 hk, men en 1500 er højere gearet.
Jo lavere udveksling jo højere gearing og hastighed
Jo højere udveksling, jo lavere gearing og optræk.
Det koster at køre "stærkt", så hvis 30kg for "godkendelse" skræmmer dig, så er det nok bedst at holde dig til "standard". Din gamle bund kan vel også koste 15kg hvis der er betalt afgift. Så koster det lige pludselig kun 12kg plus interesse timer.
Jeg kender en´ der rykker 150+ på std 1300 gearkasse, det er ikke noget problem.
Split; dvs en 1500 gearkasse burde give mere optræk end en 1200?
Karsten; ja okay, skulle jo lige huske at jeg jo kunne sælge min egen bund :)
Nej en 1200 gearkasse giver mest "optræk"
Personligt foretrækker jeg en "lang" gearkasse (1500-1600) og så en stærk motor med meget moment til at levere "optrækket" :-) Og så kombineret med en let bil - og store bremser.
Haha ja okay, jeg er sq en kegle til det gearing halløj :) men for at opsummere så hvis jeg vil hurtigere ud af hullet skal jeg smide en 1200 gearkasse på min 1600 motor?
men en 1600 med 60 hk er vel ikke en "stærk" motor?? :)
Nej, men den er stærk nok til at man bliver træt af at køre med den på en 1200-1300 gearkasse. VW-fabrikken var ikke helt tossede.
Okay :) Jeg må sq købe en 12-15 og 1600 gearkasse og køre en måned med hver og beslutte mig :)
Jeg kører med en 2,5L og så en 1600 gearkasse med 3.875 og 0.89 4.gear. Men jeg triller også mest rundt i tomgang :-)
hehe jeg tror jeg starter med den 1600 gearkasse jeg har og ser om jeg er tilfreds med det og hvis ikke så må jeg jo finde en løsning men altid rart at høre lidt forskellige meninger :)
det kommer også lidt an hvilken størelse bagdæk du vil ha på
jeg startede med en 1600 gearkasse og 295/50-15 dæk = meget hurtig på toppen men temmelig sløv i optræk
Jeg skal have 185-80-15 dæk bagpå..
er de ikke lidt "små" ?
men ok så passer det nok med en 1600 gearkasse
hva hvis man kører 1600 på 225/40-17" og skal ha godt optræk til godt og vel 100km/t..? Gearkasse.?? 1200,1300,1500 ell 1600..???
Jeg har på en Tysk webbutik set at de solgte skivebremser til bobbel med TUV godkendelse til 126HK.De var bordet men ikke ventileret ellers. Om det er gangbart eller ej ved jeg ikke. Nogen må jo prøve i en synshal.
Men ellers ja. Der er to 20% regler. En for skat og en for syn. Skat tager gerne imod dine penge hvad enten du kan få det godkent eller ej. Men syns manden godkender kun maks 20% effektforøgelse hvis ikke der er lavet andre ændringer.
Dem vil jeg godt se ! Samt papiret på at de er godkendt til det. Mit gæt er at det er alm. enkeltventilerede Sebro skiver. De er ikke godkendt til mere end 110 hk., (på IRS bagtøj) medmindre de bliver sat i forbindelse med type 3 bremser på bagenden, - på en type1/1303. Så accepteres 126 hk. i forbindelse med Einzel Tüv. Dvs. man godkender systemet på "den" bil, og ikke en tæppebombningsgodkendelse. Men nogen firmaer har lidt let ved at slynge om sig med tal og godkendelser i håb om at sælge lidt ekstra.
T
Og som tingene står kan de sikkert ikke godkendes i DK.