Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor mange HK kan en Buggy godkendes med?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

må jeg lige spørge kan csp bremserne som er tüv godkendt incl papirer godkendes i dk og hvad skal man betale i afgift ??? jeg fik faktisk en empi buggy godkendt i dk som kom fra tyskland med tyske tüv papirer hvor der stod 180hk 2.2liter og den havde ball join forbro og org type 1 skiver og tromler bag....og coty betale afgift på denne mener ialt incl buggy agfigt ca 30k

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Lars4100 Inactive
Skrev for 12 years siden | | | |

Den er nok osse betalt fri før april 2009, før der kunne man få den synet efter fahrzugbreif

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det passer meget godt..

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Split261 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det må være før 2009, men den må da have en vis værdi idag, når den er synet og betalt afgift af 180hk?

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja .. har faktisk ikke set den siden coty havde den og aner ikke hvem der har den idag

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

vil lige sige at hvorfor der står stolen fra aircult er fordi de savner den. får tit besked fra kaj som er ven med arne som havde den før og de har spurgt om de kan købe den tilbage igen

144_4466.jpg

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har sådan et CSP sæt på min speedster og i forbindelse med et kontrolbesøg fra Trafikstyrelsen fik jeg at vide at de ikke kunne bruges.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Michas garage
Den er på Sjælland stadig lige så flot og nej ikke min men ved hvem.
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Hulken65 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frank_Andersen

Kom de bare hjem til dig og ville kikke på din speedster.. havde du lige været til syn med den eller hvad...Dp

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad skal i med de store motore ? en buggy er kun godkendt til 100 km/t http://vwnettet.dk/topic/108626

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

"Den org. godkendelse fra VW om at bygge en buggy på en opkortet bund tager i øvrigt udgangspunkt i at bilen max. må køre 100 km/t."

Ja udgangspunkt... men det er da et okey udgangspunkt :o)
Er der nogen der har, en kopi af den org. godkendelse fra VW?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hulken:
Nej de var på kontrolbesøg i min synshal og der havde jeg tilfældigvis mine papirer på CSP-sættet liggende.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Teoretisk set kan CSP/Kerscher bremser godkendes igen, efter at de nye TÜV er kommet med oprindelserklæringer osv. Men Staten/Trafikstyrelsen lægger så mange forhindringer og særordninger i vejen, samtidig med det fortolker de lovens bogstav, som det passer dem og "gemmer" sig under at det er regler gældende for Danmark, og ikke Tyskland. Der er bare lige det ved det, at nogen af reglerne er altså EU regler, som som udgangspunkt ikke kan slippe udenom. Det er en kamp hver gang, og man skal VIRKELIG have læst på lektien før man går i krig med det, for ellers blir man bare viftet af. Sidste gang diskuterede jeg med en fyr fra øvrigheden i 20 minutter. Til sidst blev han så sur, at han bare gik, for bilen overholdt de tyske regler, som jo er skrappere end de danske, så han kunne jo ikke rigtig komme nogen vegne med sit "det må du ikke" når jeg nu har dokumentationen iorden.
Jeg ville ønske, at det blev som i en del andre lande, at man simpelthen har en vognbog, hvori der står nøjagtigt hvad der måtte være ændret ift. EU og gældende lokale love. Det var meget nemmere for alle parter.

Men tag det nu helt roligt med alt det syn af gamle biler. Hvis Johanne og Co får lov at sidde ret meget længere, blir det så dyrt at have gamle biler på plader, at det kommer til at give sig selv. Så blir de udstillingsobjekter i folks udestuer. Og vi kommer alle til at køre i Toyota Aygo eller Citroen C1. Jeg gyser allerede ved tanken.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej har et sæt helt nye 15" alufælge med nye dæk til en Citroen C1 hvis nogen vil være på forkant

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Danseb Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tja. Hvis de ikke vil samarbejde kunne man jo håbe nogen ville tage et par omgange i en retsal med staten.
Der var et opgør for nogle få år siden i sejlerkredse hvor en kommune ikke ville lade et ægtepar bo i deres båd. Det var ren kommunalpolitik men de havde overskudet til at gå i byretten, landsretten, højesteret. Inden de til sidst fik ret ved EU domstol og kommunen fik besked på at rette ind.
Det er ikke noget man gør for sjov men nogen burde gøre det da mange af vores regler er gammeldags urelevante og i strid med sund fornuft. De kan ikke bortforklare at de fleste regler udelukkende er skattetekniske regler for at få os til at købe nye biler og betale en masse afgifter. Det er snart længe nok at bil ejerne har financeret det Danske velfærdssamfund. Det må snart være nogle andres tur.

(permalink) Akke Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For lige at spole tilbage til starten af tråden:

Der står ikke nogen motorstørrelse på min reg attest. Må jeg så smide en 4 på den eller skal jeg holde mig til en 1'er og hvad med størrelsen på den?

Mvh Christian

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det fremgår fint hvis du læser hele indlægget igennem. stelnummer = motorstørrelse

så nej

og +20% = 60 HK hvis der står 1600 ccm på din attest - står der 1200 ccm - så er det også +20% = 40,8 hk - står der 1300 ccm - er det også 20%. ca max 52,8 hk alt efter hvilken 1300 det er.

er det ikke nok - så kør ulovligt eller køb en porsche ;0)

___________________________________________________________________________

er bilen født feks som 1200 - og registreret med en 1600 - tror jeg dog ikke at +20% reglen er gældende - men dette ved jeg ikke med sikkerhed.

dvs:

en 1200 buggy årg 50 - 61 MAX 33 hk
en 1200 buggy årg 61 - 74 MAX 40,8 hk
en 1300 buggy med 40 hk MAX 48 hk
en 1300 buggy med 44 hk MAX52,8 hk
en 1500 buggy med 48 hk MAX 57,6 hk
en 1600 buggy med 50 hk MAX 60 hk
(og nej en 111/113 findes ikke med større slagvolume end 1600ccm ab fabrik)

og alt over 1600 skal være skrevet i registreringsattesten for fremtidigt at
kunne godkendes som lovligt - uanset om der betales afgift af det eller ikke !
om man så betaler 1 million i afgift er det stadig ikke lovligt hvis det ikke
står på registreringsattesten - og har du betalt - og ikke fået det skrevet på din attest - så skriv tak for en øm røv til skat i et pænt og anbefalet brev uden stavefejl ;0).

__________________________________________________________________

er der nogen herinde med anden mening - så skriv det og dokumenter det tak ;0)
og gerne med dato for regler ! jeg har jo ikke ret hvis det modsatte kan bevises !

og ja - fuck hvor er det blevet kedeligt at være fattig dansker !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

og husk på en racerbane er næsten alt lovligt, og der er altid folk inden for 500 meter til at feje dig op, når det går galt ;0)

her hersker reglen - er det godt håndværk inden for rimeligheden - så skal det nok holde - det er helt fantastisk ;0) kør race på en racerbane - det duer ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Akke Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg købte nu en Jaguar istedet for.. Buggyen må være sådan + - lovlig ;-)

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Dette er for at samle tråden lidt og ikke for at træde nogen over tæerne , og hvis jeg ikke formulerer mig tydeligt/forståeligt nok vil jeg gerne prøve at skrive det om .
Især da dette er meget svært at forklare da der er flere ting og lovgivninger der kan blive blandet sammen .
Farmer har helt ret og Bornholmer såvidt også .
Lad mig slå det helt fast med det samme :
AFGIFT OG GODKENDELSE HAR INTET MED HINANDEN AT GØRE .
Dvs hvis du har betalt afgift af en stor motor eller anden ombygning uden at det står på din synsattest/reg.attest kan du blive taget i en kontrol og miste dine nummerplader og du skal have det hele godkendt på den rigtige måde . Altså det skal skrives i papirerne . Hvis det så ikke står i SKATs papirer at du betalte for det første gang SKAL DU BETALE AFGIFT IGEN .
20% reglen gælder for ældre køretøjer . Der er en skæringsdato for dette og hvis Frank er i en syns virksomhed ved han hvornår det er (mener det er ca 2002).
Dette er fordi at køretøjerne er godkendt mht forurening og såfremt at man ikke kan dokumentere at køretøjet overholder de normer der var ved denne godkendelse må man INTET lave om .
På ældre køretøjer må man tune det man vil , men ikke udskifte væsentlige komponenter uden 20% reglen træder ikraft . Dette kun på en original motor .
Og her er der en form for elastik :-) .
Og til sidst en lille info .
Veteran afgift betales af veteran køretøjer i TIDSTYPISK stand :-(
Se mere her http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Din opsummering er et godt eksempel på at det er ikke sikkert det er rigtigt selv om det står på indernættet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Åh Frank jeg kender dig ikke så jeg ved ikke om du er sarkastisk :-) eller giver mig ret i noget af det jeg skrev .
Som jeg skrev var det ikke for at træde nogen over tæerne :-)

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej du kender mig ikke. Men det er også sagt med et smil på læben. Og jeg var sarkastisk. Og meget i denne tråd er forkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det vil sige at hvis der står godkendt med konstruktive ændringer og der ikke står andet og der er betalt afgift tilbage i starten af 80erne skal synes manden så skrive næste gang hvad den der er lavet eller hvem skal skrive det så man ikke får problemer fremover .

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lige på sømmet Micha .
Det er den der står med køretøjet der har aben hvis der ikke er papirer eller en anden form for dokumentation på det :-(
Ellers på mail hvis der er mere du vil vide

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)

Reply »

You must log in to post.