som overskriften siger passer de og er der tilfældigvis nogen som ligger inde med et sæt...?
mvh. Brian
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
som overskriften siger passer de og er der tilfældigvis nogen som ligger inde med et sæt...?
mvh. Brian
En 67 har lange aksler, men med korte stråler/gevind (smalle tromler på bredt bagtøj).
Så umiddelbart nej.
Hvad skal der så til for at gøre min lidt smallere bagpå...?
Og tak for svaret rasser..
Mvh. Brian
find en gearkasse fra ml. 61 og 66, så har du smalle aksler og fuld syncron i alle gear
Har alle årgangene fra 61 til 66 kørte aksler da...?
ja
Når min motor er en standard 1200 skal jeg så finde en gearkasse fra en anden 1200 eller ville en fra en 1300 eller 1500 også kunne bruges...?
Jeg har en bund fra 61 med gearkasse på, kan cheke imorgen om den er med korte aksler
Det kunne være dejligt... Fra hvilken størelse motor kew..? En 1200
Det er mit gæt, har ikke motor, prøver at finde nummer på kassen
Ok... Og tak
Hvis din 58 har original gearkasse på nu, så er den så smal som den kan blive. Hvis den er original er den ikke synkroniseret i 1ste gear, dvs du skal holde helt stille for at få den i 1ste gear.
Men har den nyere gearkasse fra (efter 66), og er den god, så kan du nøjes med at skifte til korte aksler og akselrør.
Ser jo nok din bil hos CPH Aircoolers en torsdag
R.
Hvis det er til denne her, så har den da korte aksler allerede ;-)
http://vwnettet.dk/topic/177161
http://vwnettet.dk/topic/177315 (nederst)
Det er den, og gearkassen er original...:)
Og tak til jer begge, det løste jo hele spørgsmålet...
Go Jul
Brian
Husk også at hvis du vil ha en nyere gearkasse på din 58'er, så skal du også skifte næsehuset til et fra en type2, ellers sidder gearkasse og motor ikke rigtigt pga. det forreste ophæng.
Og det er rigtigt at du blot kan skifte de korte aksler du har på din nuværende, over på den nye gearkasse du køber - såfremt den nye også er en svingaksel gearkasse!
Er du sikker Rasser, det er jo nok en splitgearkasse (modsat tunnel) gearkasse der sidder på. Jeg mener da ikke at man kan bruge aksler fra delsynkroniserede gearkasser på fuldsynkroniserede.
Anyway..hvis du kører med 30 hk motor (dynamo tårn ikke aftageligt), så kører den allerbedst med den org gearkasse. De nyere 1200 gearkasser føles lidt træge i optræk. Men vil du have større motor på et tidspunkt, så er det også en god ide at skifte til nyere gearkasse.
Korte aksler og deres rør er ikke så nemme at skaffe mere, så falder du over et sæt til ok pris, så køb og gem.
Type 2 næsehuset er til at få repro. Det har den korrekte højde i monterings huller til pre 60 bobler.
R.
Ok, min plan er at jeg på et tidspunkt gerne ville have en større motor i og der ville jeg så bruge en 1500 gearkasse med korte aksler.. Det så der jeg skal bruge et type 2 næsehus... Min bil kører fantastisk som den gør nu, den er helt original hvad motor og gearkasse angår og har kun kørt 44.000 i alt... Men man kan jo ligeså godt få samlet det man skal bruge sammen så man kan få det fikset til man skal bruge det..
Jo, man skal så blot skille gearkassen ad (58´eren), men akslerne og rør kan bruges uden problemer.
Hvorfor er det overhovedet du vil lave din 58'er smallere end standard bag til?
det vil jeg sådan set heller ik, jeg havde bare fået den opfattelse af at det kun var i 66-67 den var smal.. så den er fin som den er. jeg er ved og få lavet nogle fælge og ville gerne have så meget fælgkant som muligt med originale skærme på...:)
og så er det skønt med alle de dejlige mennesker som deler ud af deres viden... stor tak
mvh. Brian
Nå okay så er jeg med.
Men som andre også skriver så er en 58'er allerede smal, så den må jo være i vinkel. :-)
Lige præcis...
You must log in to post.