Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  passer korte aksler fra 67 på en 58ér bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

som overskriften siger passer de og er der tilfældigvis nogen som ligger inde med et sæt...?

mvh. Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En 67 har lange aksler, men med korte stråler/gevind (smalle tromler på bredt bagtøj).

Så umiddelbart nej.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad skal der så til for at gøre min lidt smallere bagpå...?

Og tak for svaret rasser..

Mvh. Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

find en gearkasse fra ml. 61 og 66, så har du smalle aksler og fuld syncron i alle gear

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har alle årgangene fra 61 til 66 kørte aksler da...?

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) mccloud Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når min motor er en standard 1200 skal jeg så finde en gearkasse fra en anden 1200 eller ville en fra en 1300 eller 1500 også kunne bruges...?

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har en bund fra 61 med gearkasse på, kan cheke imorgen om den er med korte aksler

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kunne være dejligt... Fra hvilken størelse motor kew..? En 1200

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er mit gæt, har ikke motor, prøver at finde nummer på kassen

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok... Og tak

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis din 58 har original gearkasse på nu, så er den så smal som den kan blive. Hvis den er original er den ikke synkroniseret i 1ste gear, dvs du skal holde helt stille for at få den i 1ste gear.

Men har den nyere gearkasse fra (efter 66), og er den god, så kan du nøjes med at skifte til korte aksler og akselrør.

Ser jo nok din bil hos CPH Aircoolers en torsdag

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis det er til denne her, så har den da korte aksler allerede ;-)

http://vwnettet.dk/topic/177161
http://vwnettet.dk/topic/177315 (nederst)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er den, og gearkassen er original...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Og tak til jer begge, det løste jo hele spørgsmålet...

Go Jul

Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Husk også at hvis du vil ha en nyere gearkasse på din 58'er, så skal du også skifte næsehuset til et fra en type2, ellers sidder gearkasse og motor ikke rigtigt pga. det forreste ophæng.
Og det er rigtigt at du blot kan skifte de korte aksler du har på din nuværende, over på den nye gearkasse du køber - såfremt den nye også er en svingaksel gearkasse!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Er du sikker Rasser, det er jo nok en splitgearkasse (modsat tunnel) gearkasse der sidder på. Jeg mener da ikke at man kan bruge aksler fra delsynkroniserede gearkasser på fuldsynkroniserede.

Anyway..hvis du kører med 30 hk motor (dynamo tårn ikke aftageligt), så kører den allerbedst med den org gearkasse. De nyere 1200 gearkasser føles lidt træge i optræk. Men vil du have større motor på et tidspunkt, så er det også en god ide at skifte til nyere gearkasse.

Korte aksler og deres rør er ikke så nemme at skaffe mere, så falder du over et sæt til ok pris, så køb og gem.

Type 2 næsehuset er til at få repro. Det har den korrekte højde i monterings huller til pre 60 bobler.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok, min plan er at jeg på et tidspunkt gerne ville have en større motor i og der ville jeg så bruge en 1500 gearkasse med korte aksler.. Det så der jeg skal bruge et type 2 næsehus... Min bil kører fantastisk som den gør nu, den er helt original hvad motor og gearkasse angår og har kun kørt 44.000 i alt... Men man kan jo ligeså godt få samlet det man skal bruge sammen så man kan få det fikset til man skal bruge det..

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jo, man skal så blot skille gearkassen ad (58´eren), men akslerne og rør kan bruges uden problemer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvorfor er det overhovedet du vil lave din 58'er smallere end standard bag til?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det vil jeg sådan set heller ik, jeg havde bare fået den opfattelse af at det kun var i 66-67 den var smal.. så den er fin som den er. jeg er ved og få lavet nogle fælge og ville gerne have så meget fælgkant som muligt med originale skærme på...:)

og så er det skønt med alle de dejlige mennesker som deler ud af deres viden... stor tak

mvh. Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå okay så er jeg med.
Men som andre også skriver så er en 58'er allerede smal, så den må jo være i vinkel. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lige præcis...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968

Reply

You must log in to post.