Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ghia fra 65 får nyt liv..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten03 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Flot vogn!

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

fuck den er fed.... hvem har lavet kabinen osv...

mvh micha

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) vwheino Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kabine er lavet af Kolding sadelmager.

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) vwheino Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hov forkert billedformat!!!

martins ghia 107.png
martins ghia 105.png
martins ghia 108.jpg

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) vwheino Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er sket lidt igen. Da Martin ikke kunne finde et tagbagagebære, måtte han jo selv igang..

martins ghia 109.jpg
martins ghia 110.jpg
martins ghia 111.jpg
martins ghia 112.jpg
martins ghia 113.jpg
martins ghia 114.jpg
martins ghia 115.jpg

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) vwheino Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det som viste ville ske er sket!! Motor er for lille.. Når man er som Martin, prøver man noget andet. Så nu skal der kompressor på;-) Til samme opgave søges filtertragt til en ghia, magen til den som er på billed...giv lyd hvis du har en..

martins ghia 116.jpg

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Brian W Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser rigtig godt ud! Hvor har du fået den forkromet henne?

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) vwheino Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er blevet poleret op!! Lavet af prof polerer og tager over 5 timer!!!

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Poul Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er kun en at sige: RESPEKT!

-------------------------------------------
poulj(a)fiberpost.dk
type 3 fastback 1972 projekt, notchback 1970, David Brown 990, Rex 1963
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sån en filtertragt har jeg vist... jeg går lige ud og kigger med det samme.

Jo der var sørme en NOS på hylden

Lars 22850021

imag0577.jpg
imag0577.jpg

-------------------------------------------
(permalink) vwheino Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nå,, bare fordi bilen er blevet færdig, betyder det ikke at der ikke sker noget. Som forudsagt, viste jeg at Martin ikke kunne leve med sin 1500ccm standard motor. Så han ville prøve noget andet. Da der er mange der har masse af kubik eller turbo motorer, skulle der prøves noget andet:-). Så der er blevet monteret kompressor!!! For ikke at ødelægge den dejlige 1500, blev der købt en 1600ccm. Den er blevet nulret lidt af Farmen(han må lige smide data op) og ellers er der lavet komplet kompressor ombygning med diverse beslag og finurlige løsninger. Bilen er er blevet rullet Onsdag og yder 88,7 hk og 171,6nm!! trækker bare fint, også ved små omdrejninger...

martins ghia 116.jpg
martins ghia 117.jpg
martins ghia 118.jpg
martins ghia 119.jpg
martins ghia 120.jpg
martins ghia 121.jpg
martins ghia 122.jpg
martins ghia 123.jpg
martins ghia 124.jpg
martins ghia 125.jpg
martins ghia 126.jpg
martins ghia 127.jpg
martins ghia 129.jpg

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

super - kan godt li det sorte look - giver det en følelse af det kunne være noget fabriksbygget - de der racertern er dog lidt så som så - men fed maskine ellers.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmmm, du har STADIG ikke fået flyttet Benzin filter fra tryksiden!!!

your choice!!

Men damn FEEEED maskine!

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) vwheino Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er blevet nævnt flere gange!! Og det bliver det

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Flot arbejde !
De dér krom ventildæksel-bøjler; Min erfaring er, at kun
de originale bevarer fjedervirkningen og holder dækslerne tætte.

Martin

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du burde sætte det i produktion

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 11 years siden | | | |

SMUKT!

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

filteret sad kun på, under indkøring, for at undgå snavs, fra nyt benzin system. det er flyttet ned før benzinpumpen.
ventil bøjler og dæksler er smidt i skraldebøtten, og nogle I god kvalitet er monteret.

det lyder ikke af meget 88 hk og 172 nm.. men tro mig.. det trækker bare fint, moment kurver starter ved 1800 omd, og der stiger den bare op af. så 4 gear 1500 omd , så slæber den bare speedometeret om på 0 igen ;0)

jeg er vandt til store suge motorer, fra 150 hk og op, men det her er bare en go løsning, til en daylidriver. ;0)

og så er den meget lydløs, man kan ikke høre at der er kompressor på, den lyder helt almindeligt

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 11 years siden | | | |

UHH misundelse er en rigtig grim ting :) Kunne du ikke have lavet 2 nu hvor du var igang :) Ser super lækker ud

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den var på rullefelt igen i går , med du ny 1600 kompressor motor..
sidst havde den 89 hk.. men nu fik jeg den til at køre, uden den MSD retarder boks, det vil sige at den kører på en Alm strømfordeler, og derved, for den mere fortænding... nu har den 105 hk og den trækker friskt ud til 6100 omd. hvor før trak den kun ud til 5000 omd.

STOR forskel ... den er virklig en SUPER allround GTI motor. :0)

måske kunne jeg lokke Heino til at ligge et billede ind , af udskrift fra rullefelt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ser godt ud må man spørge hvad så en ombygning koster?

(permalink) JensNygaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Syntes generelt ikke at Ghia'er er særligt pæne

Men din er fanme fedt lavet, super godt farvevalg og sådan :)

-------------------------------------------
det skal være specielt ellers er der da ikke sjovt at kører i....
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den endte da – trods alt – på en 32. plads, på listen over ”100 most beautiful cars” fra 2008:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/2751216/The-100-most-beautiful-cars-40-21.html?image=8

Og hvor man bl.a. også finder:

Porsche 356 nr. 42:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/2751198/The-100-most-beautiful-cars-60-41.html?image=18

Porsche 911 nr. 64:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/2751175/The-100-most-beautiful-cars-80-61.html?image=16

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De kommer her
Det blev så efter og før billeder

billede 5671.jpg
billede 5670.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er lidt svært at sætte pris på.
jeg byttede mig til en std 1600 dobbeltport motor.
den blev så splittet ad, og alt blev lavet og kontroleret. det kostede ca 12000.kr.
derefter kommer en kompressor i go stand. 3000-4000 kr ca.+ renuvering
remhjul- diverse spjælde og ventiler - special lavet beslag .elektronisk tænding- elektronisk benzin pumpe med tryk regulator- osv. ca 6000 kr.
og så tager det lang tid at fremstille:0).
men hold fast hvor det bare er en fed motor.
jeg har tidligere haft meget dyre og stærke motorer.. men den her lille symaskine, spinder bare, og den har altid masser af krafter, lige meget hvilket gear man kører i.
jeg ville ønske at folk kunne opleve køredynamikken ved denne motor... så ville der blive bygget mange i denne stil!!

-------------------------------------------
karmann martin

Reply »

You must log in to post.