Flot vogn!
1977 Bay Bus
Flot vogn!
fuck den er fed.... hvem har lavet kabinen osv...
mvh micha
kabine er lavet af Kolding sadelmager.
Der er sket lidt igen. Da Martin ikke kunne finde et tagbagagebære, måtte han jo selv igang..
Det som viste ville ske er sket!! Motor er for lille.. Når man er som Martin, prøver man noget andet. Så nu skal der kompressor på;-) Til samme opgave søges filtertragt til en ghia, magen til den som er på billed...giv lyd hvis du har en..
Det ser rigtig godt ud! Hvor har du fået den forkromet henne?
Det er blevet poleret op!! Lavet af prof polerer og tager over 5 timer!!!
Der er kun en at sige: RESPEKT!
Sån en filtertragt har jeg vist... jeg går lige ud og kigger med det samme.
Jo der var sørme en NOS på hylden
Lars 22850021
Nå,, bare fordi bilen er blevet færdig, betyder det ikke at der ikke sker noget. Som forudsagt, viste jeg at Martin ikke kunne leve med sin 1500ccm standard motor. Så han ville prøve noget andet. Da der er mange der har masse af kubik eller turbo motorer, skulle der prøves noget andet:-). Så der er blevet monteret kompressor!!! For ikke at ødelægge den dejlige 1500, blev der købt en 1600ccm. Den er blevet nulret lidt af Farmen(han må lige smide data op) og ellers er der lavet komplet kompressor ombygning med diverse beslag og finurlige løsninger. Bilen er er blevet rullet Onsdag og yder 88,7 hk og 171,6nm!! trækker bare fint, også ved små omdrejninger...
super - kan godt li det sorte look - giver det en følelse af det kunne være noget fabriksbygget - de der racertern er dog lidt så som så - men fed maskine ellers.
Hmmm, du har STADIG ikke fået flyttet Benzin filter fra tryksiden!!!
your choice!!
Men damn FEEEED maskine!
er blevet nævnt flere gange!! Og det bliver det
Flot arbejde !
De dér krom ventildæksel-bøjler; Min erfaring er, at kun
de originale bevarer fjedervirkningen og holder dækslerne tætte.
Martin
Du burde sætte det i produktion
SMUKT!
filteret sad kun på, under indkøring, for at undgå snavs, fra nyt benzin system. det er flyttet ned før benzinpumpen.
ventil bøjler og dæksler er smidt i skraldebøtten, og nogle I god kvalitet er monteret.
det lyder ikke af meget 88 hk og 172 nm.. men tro mig.. det trækker bare fint, moment kurver starter ved 1800 omd, og der stiger den bare op af. så 4 gear 1500 omd , så slæber den bare speedometeret om på 0 igen ;0)
jeg er vandt til store suge motorer, fra 150 hk og op, men det her er bare en go løsning, til en daylidriver. ;0)
og så er den meget lydløs, man kan ikke høre at der er kompressor på, den lyder helt almindeligt
UHH misundelse er en rigtig grim ting :) Kunne du ikke have lavet 2 nu hvor du var igang :) Ser super lækker ud
den var på rullefelt igen i går , med du ny 1600 kompressor motor..
sidst havde den 89 hk.. men nu fik jeg den til at køre, uden den MSD retarder boks, det vil sige at den kører på en Alm strømfordeler, og derved, for den mere fortænding... nu har den 105 hk og den trækker friskt ud til 6100 omd. hvor før trak den kun ud til 5000 omd.
STOR forskel ... den er virklig en SUPER allround GTI motor. :0)
måske kunne jeg lokke Heino til at ligge et billede ind , af udskrift fra rullefelt.
Ser godt ud må man spørge hvad så en ombygning koster?
Syntes generelt ikke at Ghia'er er særligt pæne
Men din er fanme fedt lavet, super godt farvevalg og sådan :)
Den endte da – trods alt – på en 32. plads, på listen over ”100 most beautiful cars” fra 2008:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/2751216/The-100-most-beautiful-cars-40-21.html?image=8
Og hvor man bl.a. også finder:
Porsche 356 nr. 42:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/2751198/The-100-most-beautiful-cars-60-41.html?image=18
Porsche 911 nr. 64:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/2751175/The-100-most-beautiful-cars-80-61.html?image=16
det er lidt svært at sætte pris på.
jeg byttede mig til en std 1600 dobbeltport motor.
den blev så splittet ad, og alt blev lavet og kontroleret. det kostede ca 12000.kr.
derefter kommer en kompressor i go stand. 3000-4000 kr ca.+ renuvering
remhjul- diverse spjælde og ventiler - special lavet beslag .elektronisk tænding- elektronisk benzin pumpe med tryk regulator- osv. ca 6000 kr.
og så tager det lang tid at fremstille:0).
men hold fast hvor det bare er en fed motor.
jeg har tidligere haft meget dyre og stærke motorer.. men den her lille symaskine, spinder bare, og den har altid masser af krafter, lige meget hvilket gear man kører i.
jeg ville ønske at folk kunne opleve køredynamikken ved denne motor... så ville der blive bygget mange i denne stil!!