Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ghia fra 65 får nyt liv..

Tags:
No tags yet.

(permalink) jimmy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg syntes det ser fede ud mæ den kompressor havde jeg talent til det ville jeg også ha en
I må lave en how to ;)

(permalink) Beck Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hold fast hvor er den flot og du sætter standarter..

Ønsker selv en karmann ghia, men leder efter projekt fra udlandet som skal renoveres..

respekt herfra

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er lidt opdate.... Bilen kører bare fantastisk, og jeg har kørt 1000 km bare de sidste 14 dage, selve kompressor motoren har kørt Ca 5000 km nu.. Og jeg har ændret min forsikring fra veteran, til helårs, så jeg kan bruge den de gode vinterdage, uden salt..
Den lille kompressor motor er blevet trimmet yderligere, de spjælde der styrer lade trykket, var før vacum styret, det er nu ændret til at være kabel trukken sammen med karburatoren.. Det har gjort motoren 100 procent rolig, og lade trykket kan nu styres på gaspedalen, Hvor før kom det mere pludseligt. Lade trykket er hævet med Ca 0,2 og den lader nu 0,5 ved 3000 omd og Ca 0,8 ved 6000 omd. Jeg vil gætte på at effekten er Ca 110 til 115 hk og Ca 180 til 190 nm.. Ret godt på en næsten std 1600 motor. :-)

Jeg har monteret 2 extra lygter på forkofangeren, det har gjort at man nu kan se hvor man kører, når det er mørkt, og så kan jeg godt li det lidt old school rally stil..
Jeg fik også monteret røde koni i bag, den var meget blød med org dæmper.. Nu er den stadig blød, men langt bedre.. Den kan nu bedre styreS, når man drifter 360er i alle rundkørselerne :-)

screenshot_2012-11-06-16-01-22.png
20121105_163918.jpg
20121105_163930.jpg
20121105_163948.jpg
20121028_161247.jpg
20121028_161321.jpg
20121028_161440.jpg
20121106_181517.jpg
20121106_181432.jpg
20121106_181339.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er en lille onbord film fra ghian.. https://www.youtube.com/watch?v=HTFv16BMKgs&feature=youtube_gdata_player

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) multen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Flot arbejde. Lækkert at se den har fået hele turen. Blæserhustet skinner lidt i mine øjne, men det er jo bare en detalje, på en ellers flot bil.

Men den er godt nok hurtig 70-100 på et halvt sekund (5:38)?!

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) Nørdum Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hey Martin.

Super fed bil og et flot stykke arbejde der er blevet lavet. Heldigt at du kunne få lov til at låne den private vej til lidt testkørsel ;-)

/ Kasper.

-------------------------------------------
VW Type 3 1600 Variant 1973. (Solgt. Vw Type 1 1303 Cabriolet.(Solgt)
Porsche 914(solgt)
3143 7242
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den har en std 1200 gearkasse i nu.. Ca 31 kmt pr 1000 omd. Den 1500 gearkasse der kommer i nu her de næste 14 dage, går 34 kmt pr 1000 omd.. Jeg ved ikke hvad de hedder i gearing. Men den trækker bare fint..

Ja jeg fik selvfølgelig politiet til at lukke et stykke Esbjerg motorvej, så jeg kunne filme lidt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) konstantin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

super fed og gennemført lækkeræske :-)

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Superfed Martin. Tillykke med den. Den motor ser helt perfekt ud.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så bliver gearkassen taget ud i aften, og en helt nyrenuveret 1500 gearkasse bliver monteret i morgen.... Jeg håber at den ny gearkasse virker, jeg har før været mega uheldig, med de folk der har lavet gearkasser for mig, at de bare lavede noget lort.. Og lige når man havde skiftet det hele, ja så kunne man starte helt forfra, fordi der enten var skiftemuffer eller andet justering, der ikke var i orden.. Så kryds lige fingre for mig:-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så kom den ny renoveret 1500 gearkasse i bilen.. Stort arbejde og det tager mange timer... Og som frygtet, ja så virker den ikke:-( fra 2 til 3 skifter det bare ikke ordentligt.. Det er bare pisse irriterende at jeg skal starte forfra..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja jeg var lidt uheldig med den gearkasse jeg byggede i bilen sidste onsdag.. Så den er taget ud igen i dag, og alt er gjort klar, til en ny pro street fra csp:-) den skulle komme i morgen, og det skulle være gode gearkasser de sælger, så glæder mig til at komme ud, og gi den lidt gas.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rigtig rigtig flot arbejde... Er sgu ikk ret misundelig ;-)

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis der var en konkurrence i uheldighed, så kunne jeg nå langt! Den ny pro street gearkasse der kom i onsdags fra csp lovede godt, så jeg byggede den i bilen, og så ud at køre.. Den skifter fint i alle gear, meeen den synger så bare af helvedes til i 4 gear mellem 18oo og 29oo omd... Det er helt idiotisk at de ikke bare laver det ordentligt, så vi andre ikke skal stå og bøvle med at tage gearkasse ud for 3 gang nu, og så prøve at finde noget andet der dur.. Det kan da ikke være så svært at lave en gearkasse, der er udviklet i 50ern..eller hvad er jeres affaring?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De dele de bliver "bygget" på er jo gamle brugte dele, så det er svært at få til at blive som nyt - desværre :-(

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre at bygge en gearkasse der kan skifte gear ordentlig samt være støjsvag. Men du er nok nødt til selv at gå igang med det, eller få en du ved der er lidt krakilsk, til at gøre det for dig. Det kræver jo at man nøje udvælger sine brugte stumper, og selvfølgelig ikke springer over hvor det er lettest.
Jeg vil gætte på at det er dit kron/spidshjul der er slidt, shimset forkert op, eller lejet dertil der er slidt (tror ikke de skifter kron/spidshjulslejet når de renoverer gearkasser... men det står for min egen regning, og er gætteri).
Det er sjældent at det KUN er 4. gearet der larmer på en nyren. gearkasse, da lejet der ligger op mod 4. gears enden i gearkassen nok er nyt (det er nemt at skifte, og koster ikke alverden).

Du skal nok rode lidt med gearkasse stumper efter 1972 (mener jeg det er), der finder du de fintandede gear, som ikke støjer nær så meget som de tidligere grovtandede. Men forvent at du kommer til at åbne en del gearkasser for at du finder de stumper du skal bruge.

Men jo, det er ekstremt svært at stå og samle en gearkasse på brugte dele, og så samtidig ende ud med et resultat der fungerer 100% og ikke støjer - men det KAN lade sig gøre.

Retfærdighedsvis skal det så også siges at den type gearkasse du roder med først kom på markedet i 60´erne, de ældre er af et helt andet design.
En svingaksel gearkasse som din kræver tålmodighed og langsommeligt hårdt arbejde for at få shimset kron/spidshjulet rigtig op.... For amatører som de fleste af os her på siden tager den operation alene, nemt en hel dag i værkstedet før det sidder i skabet!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Køb en mendola det er nyt ikke brugt :))) men koster også 30-40k

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for svar.. Jeg vil ikke give 30000+ for en gearkasse.. Men det kan da blive enden af det..
Jeg returnerer den pro street til csp, og håber at de har en anden, jeg kan få med hjem, jeg har før fået gearkasser fra csp, uden at de synger og knaser.. Jeg har kraftig overvejet at selv gå i gang, men jeg kan se at det kræver en den special værktøj, og jeg har ingen affaring med gearkasser, så jeg kan hurtigt få det fucket op.. Men det er til at få lange løg af at skulle skifte for 3 gang, jeg har kompressor til at fylde godt op, og det tager 10 timers hårdt arbejde hver gang..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) kenneth p Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har ikke forstand på det men hvad med den Frostyracing har til salg?
http://vwnettet.dk/topic/185331

-------------------------------------------
56´er projekt
61´ragtop... Tlf 40831782
(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kanon flot og gennemført, man får helt lyst til at efterabe :-)

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den er irs alm trækaksler, hvor min er med gl sving aksel, så den passer ikke.
Men jeg forstår ikke at den ikke er solgt i nu, det er en go pris.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så bliver gearkassen taget ud igen, og csp ombytter den syngende pro street til en anden.. Det bliver en 3.88 og 0.89 4gear, så lidt højere gearet. Men der var ikke meget at vælge imellem,, csp har udsolgt i gearkasser.. Totalt.
Jeg får en DYB vinter Depression, hvis den ny gearkasse Heller ikke dur.. Så kryds fingre :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Yahaaaaa... 3 gang lykkens gang.. Den ny gearkasse virker.. Og den høje gearing er perfekt til kompressor momentet.. 3.88 og 0.89 4gear..
Tror ikke jeg gider ar skifte mere gearkasse, på denne side af julen:-) 3 forskellige gearkasser på 14 dage, er sq for meget.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Synes godt om :)

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) SJN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

havde spået en 0.82 men dejligt at det er helt perfekt :-) ... nu kan du jo nyde den hele vinteren ;-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vildt flot projekt!

Har du megen erfaring med kompressorer?

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro

Reply »

You must log in to post.