Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ghia fra 65 får nyt liv..

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Alt er jo relativt... Men jeg ved nok en del, og har efterhånden rodet flere 1000 timer med opbygninger og justering af kompressor motorer. ..

Hvad tænkte du på.?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tænkte på at jeg selv i mange år har drømt om en kompressor motor.
Ved desværre ikke ret meget, da erfaringen rent praktisk ikke er stor!

Ikke sådan ment at jeg ikke kan bruge hænderne ;) men du ved!

Jeg har en gammel sideventilet V8 Ford motor, som i sin natur er skabt til kompressor..... lav kompression og en bund der er stærk som en traktor!

Da jeg kørte VW havde jeg på et tidspunkt fået samlet mig 3 Eaton 45, uden at komme videre med projektet (Havde en fint fungerende NA 1914.)
Eaton kompressorerne er jo relativt billige, men hvilken model tror du skal til, for at kunne føde 4,3 liter V8, uden at den løber livet af sig?

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Man skal finde selve luft mængde diagrammet, der er med til hver enkelt kompressor.. Derved kan man se hvor meget luft kompressoren kan give.. Derefter kan man bruge en formel, og regne sammen, ud fra ccm på motoren, og så regne sig rimelig nøjagtig frem til hvor hurtigt kompressoren løber rund, og hvor med ladetryk den giver..

Så du skal finde den kompressor du har plads til i motorrummet, og så finde diagrammet til den..Så kan vi hurtigt se om den kan levere luft nok.
E45 Eaton Kan ikke levere nok!

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for dit svar Martin :)

Jeg har ingen kompressor endnu og det skal helst være noget der passer i mit '40-'50'er tema.
Det gør det absolut ikke lettere...... og at finde et V8 Judson kit er lige så svært som at vinde i Lotto

Støder jeg på noget hører du fra mig ;)

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Thomas, skal det være rigtig oldschool, så se efter kompressoren fra gamle 4 og 6 cylindrede Detroit 2-taktsdiesler fra amerikanske lastbiler/busser, generatorer eller endda både.. De kaldes også GMC 6-71 eller 4-71, alt efter cylinderantal.. Der skal mekkes lidt med dem, men der er masser af litteratur om emnet..
-og hvis man lader være med at højglanspolere den, så ser en 6-71 kompressor ret oldschool ud i sin rå form..(men alt det ved du nok allerede..)
http://www.amazon.com/Street-Supercharging-Install-Blowers-S/dp/1884089291
http://www.hotrodders.com/forum/6-71-detroit-diesel-blower-conversion-126000.html
http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=437597

Undskyld til Martin for hijack og off topic..

-------------------------------------------
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 11 years siden | | | |

super flot arbejde uden tvivl den flotteste ghia renovering jeg har set!!!! hvordan klare den standart kabu og få tryk? trode jeg ikke kunne lade sig gøre. har du modificert den på nogen måde?

Nyboe

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er drejet spor i gasspjæls akslen, og monteret o ringe, så den er tryk tæt. Låget er planet og lidt flydende pakning er smurt på pakningen, så det er helt tæt, og der er ændret lidt på choker spjældet .. Den kører stort set som en moderne indsprøjtnings motor.. Den går perfekt, eneste tidspunkt Hvor man kan mærke, at det er en Kaburatorer motor, er når det er koldt som nu, så går den lidt anderledes de første 3 minutter, og jeg er nok pænt sagt sart, med at det bare skal spille 100 procent :-)

Og tak for de pæne ord

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er ved at lave skivebremser til foran.. Den har std tromler nu, og det er nok lige i underkanten.. Jeg har komplet 911 bremser og nav liggende, og jeg vil prøve at bearbejde det, så det passer på mine std spindler.. Det kræver at der drejes andre lejer ind i porsche navet, og der skal fremstilles beslag til kalibre osv. Det er gode bremser, de er 280x20 dobbelt ventileret, så det kan bremse fint, og hvis det lykkes, er det gratis :-) Jeg udskifter hoved cylinder,til dobbelt system i stedet for enkelt system..youst in case.. Jeg smider lige lidt billeder op, efterhånden som jeg får taget dem..

20121205_160646.jpg
20121205_160703.jpg
20121205_160934.jpg
20121205_160835.jpg
20121205_160723.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwheino Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ser godt ud min ven.. Skal nok lykkedes for dig;-) du henter bare plade oppe på firmaet..

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så fik jeg drejet andre lejer ind i porsche navet.. Lavet beslag til at bolte fast på spinlen og til kalibre i den anden ende. Nu Det skal bare laves så finish er 100 procent, ellers er det klar til at blive skruet på.. Og det sjove er, at det har kostet et sæt ny klodser, og et sæt lejer, resten lå og samlede støv, så 1000 kr Ca, for ventileret skivebremser,er vist fair nok:-)

20121206_220703.jpg
20121206_220743.jpg
20121206_220755.jpg
20121206_220503.jpg
20121206_220823.jpg
20121206_220450.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lækker!

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er bremse sættet monteret. Sporvidden er øget lidt, efter de ny skivebremse nav er kommet på.. Ca 14 mm i hver side, men jeg ændrede lidt på camperen så hjulene hælder lidt mere ind for oven, og på den måde kompensere, for de lidt bredere nav. Alt i alt er hjulene 10 mm tættere på skærm kanterne. men jeg har haft hjulene på, og de kan fint være der.. Nu mangler jeg bare at lave bremse slanger og montere den ny hoved cylinder.

20121209_154756.jpg
20121209_154741.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vwheino Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ser godt ud!! Kigger nok forbi;-)

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så blev skivebremser helt færdig, men det er ikke just vejr at prøve sine ny bremser af i:-* så jeg må vente til der er knap så meget sne..

Farmer var forbi, og gjorde opmærksom på at det ville være godt at stive sin forbrug af, når man har lidt mere motor og bremser end standard. Csp sælger et fint sæt, men jeg prøver at lave noget lignende i rustfrit rør.. Jeg lægger lidt billeder ind, efterhånden som jeg når frem.

Nå. Sorry.. Den vil ikke lægge billeder rigtigt op.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det det nye sort? ;-)

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det skulle have været billeder af det sæt csp laver

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg fandt lige et par billeder af den ny csp gearkasse, lige inden den skulle monteres i bilen.. Jeg har sat et momentkit på, det er den bøjle der går hen Over gearkassen, og spænder den ned mod de bagerste ophæng, det vil mindske vridet i motoren, og derved risikoen for at ophængende revner.. Der er ingen vibrationer i bilen. Eller lyder der ikke skal være der, efter bøjlen er monteret.. Hvis man sætter gule eller røde nylon ophæng på, i stedet for standard, kommer der en del gearkasse støj og en del flere vibrationer. Så det er en go løsningsforslag med std ophæng og momentbøjle..

20121128_141446.jpg
20121128_141435.jpg
20121128_141423.jpg
20121128_141430.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så blev mine Brace bars færdig.

Beklager at jeg ikke fik vasket bunden, inden billederne. Men jeg kører meget, så den må leve med at være lidt støvet underneden...

20121213_125942.jpg
20121213_125948.jpg
20121213_131202.jpg
20121213_131119.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvilken virkning har de der brace bars?

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det siges at selve forbroen, giver sig ganske meget, når man bremser, og det giver en ustabil nedbremsning. Hvis man kigger på selve opbygning og montering af en std forbro, så er der langt ude fra enden og ind til der hvor den ligger an mod tunlen, så det lyder logisk at det hele giver sig.. Det skulle også stive det hele lidt af mod vrid.. Jeg har ikke testet om der er en forskel, men nu sidder de der..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det virker !!!!
- Og er faktisk krav i Tyskland, hvis man kører med ventilerede skiver.
- Jeg monterer dem på næsten alt der er sænket, og hvis der er skivebremser på. Så bliver hele bilen mere stiv, selvom det lyder underligt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har lige været ude at trille 100km.. Og det var en af de dage hvor alt bare går perfekt.. Ingen trafik, og nyvasket vej og Den ny gearkasse og motor går 100 procent .. Glæder mig helt vildt til det bliver forår igen :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) vvsmanden Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Respekt for det VILDT flotte arbejde. Ville ønske jeg selv havde evner i samme klasse !. Så ville jeg simpelthen ikke lave andet :-) .

-------------------------------------------
Totalt newbie der forsøger at blive klogere .
Fang mig på 40 96 34 59
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ved ikke om alle kender dette vw magasin AIRMIGHTY.. Men det er hollandsk og super godt. De tager meget flotte billeder, og alle artikler står på tysk engelsk og fransk..
Jeg er kommet i kontakt med dem, og de vil nu lave en 9 siders historie om ghiaen:-) bladet udkommer 4 gange om året, så jeg håber at ghiaen kommer med, i den første udgave.

Csp sælger disse blade for 15 euro, og kan kun sige, at det er klart de bedste og flotteste vw blade jeg har læst.

Jeg skal selv levere billeder til historien, da Holland er lidt langt væk.. Jeg mangler et godt sted at tage billeder.. Jeg søger en hal/værksted hvor der er pænt lyst gulv, og hvid bagvæg. Helst så lyst som muligt.. Hvis du har et sted jeg kan låne sammen med min fotograf, er jeg interesseret i dette. Mvh Martin

20130113_115641.jpg
20130113_120702.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Martin jeg har et værksted i Silkeborg som måske kunne bruges tjek http://www.funderauto.dk der er billeder af værkstedet på hjemme siden. Du skal være velkommen til at bruge det hvis det passer til kravene.
Mvh Filip

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74

Reply »

You must log in to post.