Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bagtøj "svinger" ud! (sænket bil)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er sådan set helt enig med jer i at der klart må være fordi den er sænket så meget at den spidser, uanset om man så rykker den helt tilbage i slidsen.

Det positive ved den her sag må så absolut være at Lyng ikke bare accepterer at den kører ringe. Mange giver bare bilens alder skylden.... De kan sagtens køre godt!
Men det er klart at en svingaksel bil der er ekstremt sænket aldrig nogensinde bliver en køremaskine.

Der er flere måder at løse problemet på, men nu har du fat i den lange ende.... Du skal få lavet det sådan at akaelrørene kan flyttes længere tilbage, så du genopretter normal sporing i bag (som Henriksen fint har forklaret mht. toe out).
Og det er ikke alle værksteder der kan eller vil spore en folkevogn i bag, men så må du bare videre til et andet værksted som forstår hvad der skal ske med den.

Ps: husk at sikre dig at både støddæmperen og bærearmen stadig har lidt vandring tilbage at gøre godt med, når den er så sænket som din lyder til at være.

God arbejdslyst

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyng Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Niels og Rasser

Igen tak fordi i gider hjælpe, er ved at blive gråhåret over at den ikke formår bare at køre nogenlunde.

Niels det du beskriver, er næsten 99% af hvordan det føles at køre i bilen, ved regnvejr tager bilen sine egne beslutninger, og er livsfarlig.. tog turen hjem fra Århus til KBH i regn og slud, det var med livet som indsats ved ca. 60km/t

Dækkene er som du også beskriver blevet slidt skæve af toe-in (og camber vinkel)og er pt til udskifting snarligt, ville blot udskifte fjedreplader, sådan at jeg ikke har toe-in mere, så de nye dæk ikke lider samme skæbne lige så hurtigt.

Men jeg var blot ikke klar over at toe-in havde så stor indvirkning på både affjedring og køreegenskaber (bevars:-) var godt klar over det ikke var optimalt og at slid var overordenlig høj)

Med hensyn til sporing, så er det vel noget man skal have proffer til, men jeg tænker bare, findes der nogle som kan det, når den både er sænket og har negativ camber?

-------------------------------------------
Tlf: 25795551
Email: cllyng77@gmail.com
https://www.youtube.com/watch?v=mkqH1X5T8-M

Reply

You must log in to post.