Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min Type 2 Split pick'up

(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja nu begynder det rigtig sjove. Dette tidspunkt har jeg godt nok os set frem til MEGET længe.. :)

(permalink) Lars Juel Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Uha den er rigtig fin den karosse. Ja så kommer det sjove :o)

-------------------------------------------
67 Squareback
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den bliver bare super,i den farve.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så er samleprocessen igang:)

dsc_0276.jpg
dsc_0278.jpg
dsc_0300.jpg
dsc_0212.jpg
dsc_0363.jpg
dsc_0370.jpg
dsc_0381.jpg
dsc_0388.jpg
dsc_0396.jpg
dsc_0398.jpg

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lækkert :-)

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fedt fedt fedt projekt. Glæder mig til jeg engang selv kommer så langt. Hvor har du fået fat i ledninger i så mange forskellige farver? Jeg kan kun selv finde hvor de nummeret... Og det er sgu lidt nemmere når det er farver og ikke tal...
Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

er det ikke nogen billige repro baglygter?

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Barberen. Har valgt at reparere det originale ledningsnet, og for at få de rigtige farver har et andet ledningsnet måtte lade livet.

duck. Det er Hella baglygter.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du kan få de helrøde lygter (US), de er i en meget flottere kvalitet/finish. Afslutningen rundt om er en løs chrom liste osv. Stor forskel fra "de billige repro" :-). Tror det er dem Duck henviser til.

Sådan nogle her eksempevis...
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1065154

Dit arbejde ser ellers super ud, du har alt det sjove tilbage nu! :-)

Jeg tror ikke de lygter var blevet nævnt, hvis ikke det var fordi det var så flot et projekt du havde gang i ;-)

skrmbillede 2012-03-19 kl. 07.30.34.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad er der galt med Hella baglygter? Der sidder da org Hella på min - men det er jo også en fransk bus... :)
Den bliver da super fed den pickup.. keep up the good work!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er plastic-chrom - tror det er det der er galt (i hvert fald for mit vedkommende ;-))

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis det er org plastik chrom så er det vel sådan det skal være?.. Plastik ruster heller ikke. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Split261 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Super flot og godt projekt.
Mht. baglygter, så har jeg begge sæt, men holder også mest til us lygten, dog skal lygtehuset monteres på hovedet, for at blinklyset passer i huset. Mine er bare med blue-dots i, så de blinker med.
VWenligst Split 261

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved faktisk ikke om det kun er US-export busserne der kom med de "dyre" baglygter??

Men det er jo smag og behag hvad man er til :-) og der er vi jo heldigvis alle forskellige.

Nå nok om det, vi "forurener" en fin byggetråd med lygtediskussion :-) :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Farvekodede ledninger..?
F.eks. her : http://www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlinestore/home/homepage.php

- kig også lige forbi "terminalerne" - her finder du de rigtige stik til "rullekrympning" på ledningerne. PVC isoleringshætter til stik og mange andre gode stumper til el...

(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Altid godt med en god lygtedebat:)

Ifølge Folkevogns eget reservedels katalog så er baglygter med løs kant i Rustfristål NUR USA, altså ikke org til det danske marked.

Og fra stelnr. 802986 og frem er der kun en slags lygte til det europæiske marked. denne har res.del nr. 211 945 241D Og den er med orange og rød i et stykke med Kromkant i plastik. Så det er naturligvis denne jeg har valgt at montere. min bil er jo født dansk, såvidt jeg ved :)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er dejligt du holder den helt original, der er så mange der ødelægger de gamle biler med sænkning og andet nymodens pjat - høhø ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er de rigtige to kammer baglygter du har valgt KS - til din euro model - de findes orginalt dog i to forskellige kvaliteter. den du har valgt den "anden"

&


Kigger man grundigt efterkan man tydligt se forskellen , på at kamrene adskilles af en "væg" på den ene model og to "vægge" på den anden model.

den ene slags er støbt i et stykke, og påsat komponenter og forchromet - den anden er presset ud i plade med intigrerede komponeter i galvaniseret.(din lygte)

Jeg kører selv med euro støbte tokammer lygtehuse - med US lygteglas med løs chromekant - så man kan nemt kombinerer tingene også.min bus er oprindeligt en US bus.

men uanset de skide baglygter er det et pisse flot stykke arbejde du laver , og det er fandme flot lavet, og udførselsen er et rent 12 tal. thumbs up til dig. ;0)

kom endelig med flere billeder - vi glæder os hver gang ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Altid godt med en god lygtedebat:)

Ifølge Folkevogns eget reservedels katalog så er baglygter med løs kant i Rustfristål NUR USA, altså ikke org til det danske marked.

Og fra stelnr. 802986 og frem er der kun en slags lygte til det europæiske marked. denne har res.del nr. 211 945 241D Og den er med orange og rød i et stykke med Kromkant i plastik. Så det er naturligvis denne jeg har valgt at montere. min bil er jo født dansk, såvidt jeg ved :)

Det kan jeg li´.
Selvfølgelig skal det være originalt :)

-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Euro model skal have eurokofanger og euro lygteglas.. :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rasser. Ja det har du ret i, min skal bestemt heller ikke sænkes.. :)

Bornholmer. Ja li præcis dem jeg har. Har dog også et sæt af de støbte, men de er ikke så pæne at se på. Så de bliver liggende på hylden indtil jeg får taget mig sammen til at få dem ordnet:)

Tonny Larsen. Prøver så vidt muligt at holde det originalt, og så vidt dette ikke er muligt stræber jeg istedet efter at få det til at se så originalt ud som muligt.

Stodderkonge. Jeps Kofangerne bliver også af den Europæiske slags, Og de bliver selvfølgelig lakeret i samme farve som hjulene. L82 silver white

Skulle gerne ende lidt i stil med den her:)

dsc09173.jpg

(permalink) duck Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Præscis bornholmer - det var det jeg mente -- troede bare de der var repro

man kan ivrigt få den støbte forniklet - så bliver de flotte igen

jeg fik lavet et sæt til min gamle jagtvogn.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan stå klar med to gamle traktor-dæk til bustræf, hvis du vil have dem på ladet ;-)

Husk du er meget velkommen til at komme til en hyggelig weekend, hvis det ikke er sagt før :-)

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Rosendal Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser rigtig godt ud Kim. Jeg glæder mig til at se den færdig. =) Har du bukket bremserørene med en bremserørstang? Evt. den fra Biltema?
Er planen at dig og Gitte kører i bussen til Wörthersee?

-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373
(permalink) Soeback Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Morten - Jo tak men tror jeg springer over.. i hvert fald med hensyn til de traktor dak!

Rosendal - Tak skal du ha, nej har faktisk ikke brugt nogen tang til bremserørene, har bare en rolig hånd.. ;) Var fristende at pickup'ens jomfrutur skulle gå til wöerthersee men er blevet lidt øm om den, såå tror vi tager boblen til østrig igen i år :) Hvad skal i kører i??


Reply »

You must log in to post.