Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1300 til 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hejsa...
Er det helt tosset at lave en en 1300 F blok om til en 1600 dp. Jeg tænker på at F blokken har små oliekanaler.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En F-motor, og D-motoren for så vidt også, var efter 1-8-69
fra motornummer: F1 778 164 og D0 525 050, forsynet med store oliekanaler,
2 oliereduktionsventiler og 90 mm cylinderboring i blokken.
En sådan F-motor kan altså uden videre monteres med 1600 stempler/cylindre.
Topstykkerne passer ikke, for lille diameter ved cylindre og for små ventiler.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men uanset årgangen og størrelsen på kanalerne, kan en F-motor sagtens ombygges til 1600cc. De kørte jo som 1600 fra fabrikken og hed B i kendingsbogstav. Med små kanaler og jernoliekøler og skubbede da også rundt med en type2.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

- Og en enkeltportet 1600 har et skønt træk fra bunden.
:-)

Martin

(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men vi er enige om at 1300 DP toppe ikke passer på 1600 cylindre

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding
(permalink) Dillen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja, det er vi enige om, at de ikke gør.
1300 toppe kan drejes op i diameter og det vil også kunne
køre udmærket men ventilerne skal ideelt også være større.

Martin

(permalink) Transporter1 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nåå øv, men det skal jo følges ad. Tak for hjælpen

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Frank Jørgensen
Kolding

Reply

You must log in to post.