SoLow.
2 ting:
T3eren kunne jo, som du selv refererer til, få´s med en 112 hk 2,1. EJ22érens 138 hk er jo så teoretisk set liige at strække den. Men en alm tænkende bilinspektør ville/burde acceptere den. Det har de så osse gjort.
Mht. amerikanerne, så er der hvertfald - nogen - der får kam til deres hår fremover. Den "kampagne" der har været mod Harley folket over de sidste år ændrer nu fokus mod US bilerne de næste to år.
Vedr. syn og godk. af luftkølede type 1/2/3 med forøget effekt. Grunden til, at jeg ikke gir det fra mig er, at nu er det sket to gange, at en eller anden klaphat har ført sig frem og ment "at det ku da ikke passe, at han ikke selv kunne gøre det" og kørt til syn med noget der slet ikke overholdt kravene. Og derved gjort det ENDNU sværere for os at få ombygninger godkendt. Endvidere er regelsættet efterhånden noget, ska vi sige kryptisk, så det er næsten heller ikke at forlange, at menigmand eller for den sags skyld gennemsnits synslederen, ved alle de ting.
At ting ikke kan lade sig gøre mere er en forenkling af et kompliceret svar. For jo en del kan stadig lade sig gøre. Men det er væsentlig mere krævende end det har været.
Og så lige for at slå det HELT fast. Hvis Per Tot har fået synet en bil med Empi bremser og eller stor motor uden at det er dokumenteret og indskrevet som konstruktive ændringer, er bilen IKKE lovlig, uanset hvor mange syns stempler den har fået.
T