Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  fra 1600 til 1924 hvem har en ide om afgift

Tags:

(permalink) m jors Member
Skrev for 12 years siden | | | |

cab. fra 1971 med skiver foran.
Alt er nyt.40 mm weber,284 graders knast,mahle stempler + det løse.
Min 92 hk og 140 newton.Det virker.
Min bil gik igennem syn 1 gang uden anmærkning af nogen art,på trods af 5 og 8 tommer fælge,lav højde.
Er der nogen som kan hjælpe, måske med kopi af reg.at eller andet som gør det nemt at have noget at sammenligne med hos told og skat.
Så i Veteranposten sept 2010 en bil tilsvarende min men med en 2387 ccm motor i.
Ringede for at få en kopi af reg. men bilen var solgt.
Apropos reg. så står der kun volksvagen på min uden nogen former for model eller andet på.Hvem har et bud på afgiften,og hvor er det bedste sted.
Håber i kan hjælpe.

M.M

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

din model er jo aldrig født med noget større end 1600 ccm - så uanset hvor meget du betaler i afgift vil den aldrig blive lovlig - så det står heller ikke i de andres papirer - og kommer det heller ikke til i dine.

om du så betaler 100000 til fnold og fnat er det stadig ikke lovligt - hvem har dog bildt dig det ind ?

når nogen siger sådan noget må det jo kunne dokumenteres feks

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars4100 Inactive
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvis at bilen kommer fra Tyskland og den er registreret med Eks 2,5 liters så er det det der skrives ind i den danske reg attest ;-) og derfor det der betales afgift af

(permalink) Larsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hov Hov !!!!

Mener da meget bestemt at Farmer har fortalt mig at man kan få en Buggy op på "2.0 T4".
Der var DOG nogle krav om bl.a. skiver for, større bremsecyl. bag, afstivning af bund, og vidst en ting mere....men så kunne man godt!
Mener han sagde noget med 3000-5000 + alt det der så også skulle være.

Og jeg skulle da mene han ved lidt om det han lukker ud :)

(permalink) m jors Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bilen kom til DK i 1987 er en 1302 og afgiften blev sat til 18.091 (1600 ccm)
Tja,måske kan det ikke lade sig gøre, men den cab. jeg snakker om blev impoteret direkte fra californien.Der står at en sådan motor på 2387 koster 6o.000 ved Bug Service.
Told og Skat beregner det som konstruktiv endring som alle ved.
Den motor fra Bug levere ca. 170 hk.
Men ok,hvis der ikke er noget på papir at gå efter så kan jeg godt se at det bliver
svært.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tror ikke du får en 2.4 reg'et.....det er nok liiiiige at presse citronen :)

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 12 years siden | | | |

søg i shouten
der er skrevet en del gange om emnet
dessvære med det samme gennemgående resultat
at det ikke kan lade sig gøre at få det lovligt
der kører nogle rundt fra da der kunne trylles lidt(gamle dage) som har det
i papirende + afgift attest(har selv en men ville aldrig lade andre bruge
den som referance til deres afgiftssag)
mener ikke at ombygninger udført i udlandet kan bruges til noget i dk,da det
stadigt ikke kan synes efter dk norm som bornholmer osse skrev

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bornholmer... så kan du jo lige fortælle Micha racing at de 110hk ikke er godkendt... (o;
http://vwnettet.dk/topic/176775

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så længe ingen vil trække opmærksomhed på sig selv og smide en kopi af
reg attesten hvor der står andet end (konstruktive ændringer) kommer vi
nok ikke længere
har ikke set en attest på nogen bil hvor der var ordret skrevet hvad
der var lavet om mht motor osv
det er samme problem i hd verdenen.risikoen for at man selv bliver trukket
gennem afgift møllen selv om papirende tilsyneladende er iorden er der altid

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) m jors Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Måske jeg skulle tage kontakt til Farmer.
Glemte vist lige at sige at jeg er på 1924 ccm nu.
Hører gerne fra andre.

M.M

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 12 years siden | | | |

klogt træk
gamle ræve har altid flere udgange i hønsehuset men torben
har flere hønsehuse ved hver udgang så mon ikke han finder på noget
hi hi!!!

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) m jors Member
Skrev for 12 years siden | | | |

appropos hønsegård, så er det måske også bare mig der er en kylling (haaaa haaa haaa)
Men hvis Farmer kan rette det til for et relativt beløb så er jeg kørt.Jeg er heller
ikke den tybe der vil have det nemt i en synshal.
Derfor: Jeg kom i tanke om at dem der tjekkede mine bremser m.m kunne lige så godt
køre den til syn.De mødte op,og fik den synet.
Jeg mangler bare adresse/mail på farmer,og hvem af jer kan give mig det?

M.M

(permalink) Michas garage Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Karsten w ... den bobbel er godkendt og afgift så der er i ingen problemer med den. den kom også fra tyskland med tüv papir hvor den ef godkendt med motoren og skrevet ind og betalt..

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Biffo Member
Skrev for 12 years siden | | | |

M jors - hvis du ikke gider selv at finde kontakter til Farmer, vil jeg da gerne servicere dig...
Find bare et indlæg han har skrevet - der står hvad du efterlyser nederst... hø hø

(permalink) SoLow Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ved godt at det ikke er en boble, men..

Jeg har fået synet og godkendt en VW T3 bus som var født som 1,9 med 78 HK, på attesten blev der skrevet at der var ilagt en Subaru 2.2L med 138,4 Hk og dermed var den lovlig fremover.

En kopi af attesten har siden fået synet 2 biler magen til med samme ombygning, så det kan altså godt lade sig gøre at få det skrevet ind i attesten og dermed gøre det lovligt.

Bilen slap iøvrigt for ekstra afgift da jeg kunne dokumentere at der fandtes en model af bussen med større motor, og det var den man brugte som startpunkt for udregning af de 20% forøgelse.

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

solow skrev:
der fandtes en model af bussen med større motor

og ja lige præcis derfor

en BMW 320 kan nemt bygges om til en 325
en golf kan nemt bygges om til golf GTI
en bobbel 1,2 kan nemt bygges om til 1,6 (5) men ikke til en 2,0 eller større.

det findes jo ikke i forvejen

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SoLow Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En T3 med 2,5L findes da heller ikke, men det kan også lade sige gøre.. Min mening er bare at man skal prøve frem for at kæfte op om hvad der IKKE kan lade sig gøre før det er prøvet.
Der kører masser af gamle amerikaner biler rundt som er født med 6 cyl. rækkemotore, de kører og er synet med store V8'ere som yder langt over 100% mere end de er født med.. men det er der åbenbart ikke regler for ?!?

Og det med at der fandtes en større model var kun med hensyn til afgift, ikke hvorvidt det var lovligt.

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nu gik spørgsmålet også på afgift - men ja ellers er vi enige.

næsten ;0) öttinger WBX 6 3,2 Liter VW T3

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SoLow Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nu var det så det her jeg svarede på :
"din model er jo aldrig født med noget større end 1600 ccm - så uanset hvor meget du betaler i afgift vil den aldrig blive lovlig - så det står heller ikke i de andres papirer - og kommer det heller ikke til i dine.

om du så betaler 100000 til fnold og fnat er det stadig ikke lovligt - hvem har dog bildt dig det ind ?

når nogen siger sådan noget må det jo kunne dokumenteres feks"

Men det er den samme disskution hver gang, så vidt jeg husker sagde du også på T3nettet at min bus aldrig ville blive synet og godkendt ;-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

nej ikke derinde , og det var ikke mig. havde selv samme planer netop fordi der var optimistiske mennesker omkring det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

SoLow.
2 ting:
T3eren kunne jo, som du selv refererer til, få´s med en 112 hk 2,1. EJ22érens 138 hk er jo så teoretisk set liige at strække den. Men en alm tænkende bilinspektør ville/burde acceptere den. Det har de så osse gjort.

Mht. amerikanerne, så er der hvertfald - nogen - der får kam til deres hår fremover. Den "kampagne" der har været mod Harley folket over de sidste år ændrer nu fokus mod US bilerne de næste to år.

Vedr. syn og godk. af luftkølede type 1/2/3 med forøget effekt. Grunden til, at jeg ikke gir det fra mig er, at nu er det sket to gange, at en eller anden klaphat har ført sig frem og ment "at det ku da ikke passe, at han ikke selv kunne gøre det" og kørt til syn med noget der slet ikke overholdt kravene. Og derved gjort det ENDNU sværere for os at få ombygninger godkendt. Endvidere er regelsættet efterhånden noget, ska vi sige kryptisk, så det er næsten heller ikke at forlange, at menigmand eller for den sags skyld gennemsnits synslederen, ved alle de ting.

At ting ikke kan lade sig gøre mere er en forenkling af et kompliceret svar. For jo en del kan stadig lade sig gøre. Men det er væsentlig mere krævende end det har været.
Og så lige for at slå det HELT fast. Hvis Per Tot har fået synet en bil med Empi bremser og eller stor motor uden at det er dokumenteret og indskrevet som konstruktive ændringer, er bilen IKKE lovlig, uanset hvor mange syns stempler den har fået.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.