Nogen der har erfaring med at ligge en anden motor i en bus fra 72, for at få lidt mere at arbejde med, og kan bilen overhovedet holde til dette?
Nogen der har erfaring med at ligge en anden motor i en bus fra 72, for at få lidt mere at arbejde med, og kan bilen overhovedet holde til dette?
den kan godt holde til det. man skal vist på den anden side af 100hk før det bliver hård for gearkassen
Hvad mener du mere specifikt ?
Større type 1?
Type 4 ?
WBX ?
Porsche ?
Subie ?
T
Hej Farmer
Jeg vil høre hvilken en mortor man skalle kigge efter, pris kontra effekt kontra håldbarhed kontra at blive synet etc. Hvad bør man vælge? Jeg har læst mig frem til en Porsche ikke er den bedste til prisen?
Flest HK og holdbarhed for færreste penge er Subaru motor. Men noget bøvlet med vandkøling og ledningsroderi.
Porsche er ubetaleligt, men en 6 cyl. 3,0 og 3,2L er ikke nogen dårlig motor.
Type4 er også god, men dyr at lave. Og også ved at være slidte.
VBX, tja. porschepriser på reservedelene.
Type1 ? Jeg gav op for 25 år siden. Men da havde vi heller ikke råd til at købe en ny blok. I dag kan man betale en ny blok. Men holder den så tolerancerne ? Alt for mange kinadele på markedet til type1.
Ellers er der jo Golf/Passat motorer. Også solide, meget solide motorer. Og bilen findes jo i senere årgange fra Brasilien med disse motorer.
Bilen er superstærk og kan holde til næsten alt. Det eneste svage punkt er gearskiftet. Lidt efter årgang er skiftevælgeren i gearkassen svag, men nem at reparere.
Til normalt brug kan selve gearkassen sagtens holde. Men hvis du vil lave dækrøg ved hvert lyskryds skal du bruge en Porsche G50 gearkasse. Ikke noget jeg gad rode med.
Er den ikke født med en 1,4 polo Motor ?
Det ved jeg ikke. Jeg har set dem med det jeg vil kalde en Passat-motor. Altså med den typiske store blok som 16-1800 og diesel.
Har dem ? som i du har en til at stå i dk eller ?
Det var sætternissen og mit tastatur.
aaaa okay øv
Hej Frank.
Hvordan er det med syn og afgift hvis man feks. lægger en golf motor i en bus,
Kan den synes med det, og hvad hvis det er en diesel motor.
Mvh Kenneth
Det er samme regler som alle andre biler. Op til 20% uden afgift og over 20% dok. for at effektforøgelsen er lovlig og måske afgift hvis SKAT lige er i det humør.
Op til 1984 skal man ikke dok. forurening, dog op til 1989 hvis den er med kat.
Mange tak for svaret :-)
You must log in to post.