Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ryster ved opbremsning

Tags:
No tags yet.

(permalink) danieltsd Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej
Har fået skiftet tromler samt klodser bag på min 67 bagtøj består sikkert fra anden model
Den bremser fint foran, men bagpå er det som om den kun tager ved for hver halve
Omgang hvis jeg trækker håndbremsen nykker det også, det hele er skiftet til nyt
Men det som om tromler er ovale, nogen af jer der har prøvet det? Eller kan forklare hva der galt?
Skal de bare køres til?
De er blevet spændt helt ud i tromlerne og lidt ind så forstår det ikke helt

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En 5-huls kan gøre det hvis den er justeret for hårdt til. Men ellers vil jeg sige ovale tromler og ja det kan sagtens ske.
Du har ikke ellers lavet noget med f.eks. udskiftning af bremsekabler, som så er for korte i føringsrøret. Kunne godt ske på en 67´er, da den muligvis er med bredt bagtøj og man så har monteret kabler til smalt bagtøj.
Det kan godt monteres, men kablerne bliver for korte når bilen kommer ned på jorden igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) danieltsd Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Bremse kabler er også skiftet i samme ombæring. Men de er ikke strammet "for hårdt" men det er 5 huls tromle jeg kører med bagtil vilde sige jeg skal" løsne lidt på bakkerne ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nej. Det sorte plastikrør som går fra tunnelen og ud til ankerpladerne kan være for korte.
Det ser fint ud nå bilen hænger oppe i luften og man laver bremserne. Men når den så kommer ned på jorden bliver de for korte. Det sker hvis man har købt forkerte kabler. Så trækker bilen selv håndbremsen når den fjedrer under kørsel. Så bliver de for varme og kommer til at rumle. HVIS det er fejlen, så kan man ikke justere sig ud af det. Så skal man købe andre kabler og en 66-67´er kan godt være en skiderik. Men se nu efter om føringsrørene, yderkablerne, hvad du kalder dem, sidder i et langstrakt "S" og ikke er helt strukket ud.
Læs nu hvad jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver, og kravl så ud under bilen MEDENS den står på jorden. Hvis du løfter den kan du ikke vurdere det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) danieltsd Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok så forstod jeg, men de er lange nok det er helt sikkert :) kan evt tage et billede af det, problemet er det samme når jeg bremser (altså uden brug af håndbremse) så det var derfor jeg havde lidt en teori om de måske var skæve mine tromler.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det har ikke noget med at gøre om du bruger håndbremsen eller forbremsen. Hvis den kører og stødvis trækker i kablerne varmer den tromlerne og så rumler det på en 5-huls. Jeg siger ikke at det er problmet. Det er bare en snyder når bilen hænger oppe på to bukke. Det er det eneste jeg siger. Det kan sagtens være ovale tromler. Men inden man reklamerer, skal man kontrollere ejet arbejde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) danieltsd Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tager dem af og måler dem, så må vi se, kan se. Der er andre der har aft problemet på tromler selvom de er nye

(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja, har også prøvet det med nye tromler. Men om de reelt var ovale, eller om centeret inde ved strålerne bare var for stort, det fandt jeg aldrig ud af. Men hvis de sidder meget løs på akslen, så kan de jo nemt flytte sig lidt, og det vil føles som om de var ovale (eller dvs., det er det samme som var de ovale :-)).
De skal passe helt stramt ind over strålerne, ellers ryger centreringen...

Pga. tidligere tiders nærigponge, er vi desværre stadig plaget af rigtig dårlig kvalitet på reservedelene.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Heide Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vil ikke påstå de sidder stramt på akslen, slet ikke :/ de glider nærmest på og vil ikke tro at strålerne på akslen kan være slidt , det nægter jeg :)

(permalink) Heide Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Men kan der fåes originale der stadig funker vil hellere give 1000 end 300 og få noget der virker

(permalink) BuggyMann Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hey Nærrigrøv, sæt nu bare ventilerede skiver og 6 stempelede calipre på, hele vejen rundt, så slipper vi andre for at høre på dit kællinge jamren....;-)

Hilsen din Kæreste

-------------------------------------------
bae9mortensen@gmail.com
Fra Midt på FYN ;-)
(permalink) danieltsd Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Fnis fnis;) der en herhjemme der bliver jalou, godt hun ikke kigger med ;)

(permalink) Heide Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hva gjorde du rasser ? Købte du andre eller i andet mærke?


Reply

You must log in to post.