Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
09:15 iversen20: Buggy
20:04 Leif Bjørn Lønborg: Leo C
11:14 cab 1969: skivebremser
15:06 WBXManden: ?
15:06 WBXManden: pladearbejde
05:54 Helweg: Ankor wax
17:44 Mr-M: Tandstang

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Brandpumpe/generator motorer i bobler ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

her er lige lidt info fra da jeg konverterede min industrimotor
som skulle smides i min 64. ombygget til 12V
motor nr 122 123 689 så det burde være en 63/64 altså den gamle model industrimotor
de nye kommer i 68 og er bla. med 2 reduktionsventiler mm.
motor nr der starter med 122 =1200. 126 = 1600 ccm

Stykliste indkøb hvis man ikke har en donor motor

12 V 130 tds. svinghjul ,svinghjul skal uddrejes til 55,02 ved Oring-
skiven med de 4 huller fra industrimotor skal anvendes for tætning
Shims sortiment ø 55 til svinghjul endeslør skal være mellem 0.07 - 0,12
Ny pakdåse og oring ved krumtap/kobling
kobling og plade husk kobling skal passe til udrykkerleje ført/uført
Blæsehus med varmeudtag hvis du vil have "varme" i bilen
blæsehuset er modellen uden doghouse
Thermostat og lukkemekanisme hvis man kører med det skrammel
forreste motorblik med huller til varmeslanger hvis du skal ha varme
Varmeslanger og gummi pakninger
12 V generator/dynamo med smal vinge hvis industrihuset anvendes
Vingen fra 6V dynamo passer også på 12 V generator
Spændebånd til generator
12 V Generator/dynamofod:
Barkelit pakning til karburator = spacer så acc punpe ikke støder på generator
Varmekasser hvis du vil have varme
karburator 30 pitch 2 fra en 1300 eller 1200 jeans
Tænding fra en 1200/1300 ccm singleport vacuum styret
Motorblik bagved blæsehus
12 V Tændspole og kabler evt 4 nye tændrør
Industrimotor Udstødning kan modificeres til 2 afgangsrør. ved anden udstødning vær opmærksom på at den skal passe med afstanden mellem fløjterne på dit bagstykke 1300/1600 er bredere end 1200 bagstykket . afstanden på motor er også smallere på 1200 end på 1300
jeg har modificeret en billig 1300 sportspotte med tarmslyng så passer den til 1200 motor og 1300 bagstykket :-)det er nok lettere at købe et bagstykke til 1200 modellen og et udstødning . jeg kører uden varme så vær opmærksom på at J rør fra industri motor ikke passer med 1300 udstødningen uden at J rør bliver forlænget ca 40 mm
Sort spray maling og nye blanke skruer :-)

hvis bilen er 6 V er der meget arbejde sparet
Husk at skifte olie inden opstart da man ikke ved om det er konserveringsolie der er i blokken

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Benjamin Olsen - Hejsa, håber nogen af de andre ser dette, da jeg ved alt for lidt om det emne. Ellers må du lave et spørgsmål om det

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line
(permalink) Parkhave Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Holm 2010 - Det var ellers noget af en liste ;-) Men fint nok, der skal nok være flere nye bobleejere der efterlyser info om skiftet til en pumpemotor.
Jeg må sige at jeg har været ret heldig mht. konverteringen. Jeg byttede bare rundt på det hele indtil det passede!! Også med karburatoren, jeg satte den bare på og det hele kørte. Jeg kan dog nok ane at jeg lige skal have co% justeret, den får lige rigeligt til føden.

-------------------------------------------
Hilsen Kenneth
Holstebro 74' Boble "Dingle"
Fun is not a straight line

Reply

You must log in to post.