Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er godt og hvad er skidt ved en Buggy?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Biffo Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Iversen - du har fat i noget basalt...!

En buggy er netop et "gør det selv" projekt - udfra den enkeltes lyst og behov..
Min erfaring er, at ambitionerne ligger langt længere ude end mulighederne..

Der er ingen fremtid i at levere en "fix og færdig" karosse - det bli´r kun en ny Linder, MK3/4 osv. karosse...
Kan der laves et "koncept", der kan udbygges efter den enkeltes lyst, mulighed og økonomi, er det en helt anden sag..
En slags "basal" karosse, hvor der er tilvalg omkring instrumentbræt, kardanboks, baggagerum, klapper foran osv. osv.- er kombinationsmulighederne mangfoldige..

Udbredes "konceptet" til også at omfatte undervognen - forstærkninger, stor motor, bedre bremser og en generel forbedring af køreegenskaberne, bli´r det kun mere interessant..

Så er der hele området med instrumenter, kontakter, rat, sæder, lygter osv. osv...

Min erfaring er, at rigtig mange er tilfreds med udvalget fra Thansen, Biltema, CDcardic, Astina og ander danske leverandører. Måske er vi nogle få galninge, der har rigtig fine forbindelser til udenlandske leverandører - der kan præstere noget markant anderledes end her i landet.. ;-)

Jeg kigger på andre buggy projekter - og uden at nedgøre eller håne dem, er det ligesom interessen går i retning af motorbyggeri og flotte fælge...
Det ind imellem - køreegenskaber, sikkerhed, design, instrumentbræt, kardanboks, brugervenlighed osv. - er noget, der ikke har særlig høj prioritet..

ja - det er rigtig svært at forholde sig til, hvis det ikke lige er en kernekompetance - men det kan så være en udfordring for dem, der har lyst til at lave noget nyt...

Så ja - der skal laves noget klar til at installere - men udfra nogle valgmuligheder, så man kan vælge selv..!

Jeg har lavet min buggy udfra de ønsker jeg havde - og den er tæt på at være færdig efter mange års byggeri. Der er nogle enkelte ting i den, som nok ikke har været lavet før - men det må så vente på at blive vist frem, indtil Vorherre og Farmer (rækkefølgen underordnet) finder overskud til den skal ud at køre..:-)

maj_03_2012.jpg
maj_03_2012.jpg

(permalink) iversen20 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var noget ala det jeg tænkte.
At der er en, lad os kalde det en "basis" kaross til dem der vil gøre det selv.
Også en "færdig" kaross, hvor der er gjort klar til bare at samle.

Nu gør jeg mest i at læse fra udlandet af på forums osv, og der er der mange der gerne vil havde færdig løsningen, hvor de faktisk bare skal samle osv, uden at skulle skære og lege med glasfiber ;)

Din er også blevet lækker, har fulgt med i den på din tråd.
Du jo næsten en glasfiber magiker ;)

Bliver spændende om Ricky har fundet på noget :)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) RS Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Meget sjovt i er inde på det område.
Vi er igang med lidt research.
I sidste uge fik vi en tur i Lars buggy ( ham den hurtige :)
Et af punkterne som går på at designe karrossen så der relativt frit kan vælges lygter og andre komponenter uden det ødelægger designet.
Netop fordi en buggy er mere DIY orienteret end mange andre biler.
Men der sker noget.
Design oplægget arbejdes der på, ligesom budgettet.
Når vi ved mere, så smider vi det op i en ny tråd.
Her vil vi også søge assistance fra andre, så vi forhåbentligt kan sætte igang uden et alt for voldsomt budget.

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er ihvertfald spændt på hvad du kommer op med ;)
Har selv gang i noget, som vil blive vist frem på et tidspunkt os.

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) RS Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Spændende..
Det ser ihvertfald godt ud det du har lavet.
Viste det til et par proffer den anden dag, og de var ret imponeret ;)

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak :)
Det er dog (desværre) ikke et af de projekter, det er stadig planen at gå i gang med det til vinter ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Biffo Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Dejligt det er kommet så vidt... :-)
Jeg har ikke mere at bidrage med, så jeg trækker mig stille og roligt tilbage og afventer, hvad der sker..

(permalink) iversen20 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Biffo, input er altid velkomne ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) RS Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Som skrevet øverst i denne tråd, så vælger vi at stoppe projektet pga usikkerhed om økonomien.
Vi har tegnet lidt og arbejdet i det skjulte med to modeller.

1. som var meget buggy inspireret
2. Som var meget moderne og egentligt bare havde teknikken fra vw samt bunden, da det jo indtil fornylig var eneste reele mulighed for en selvbygger bil

I får lige en lille teaser af de mange tegninger (yes ved godt at tegningen ikke helt tillader luftkølet proportioner. Men syntes nu den havde potentiale...

teaser vw.jpg

-------------------------------------------
Bare m et par løse gearkasser og træ ski..

Reply

You must log in to post.