Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie temperatur måler

Tags:

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der var engang man kunne købe en ukompliceret installation i form af olie pind med temperaturmåler til VW T2 type4.
Har ledt på nettet fra US til sverige men igen har dem på lager.
Er der nogen der ved hvor man kan få dem - eventuelt et brugt kit?.
Min motor bliver lidt varm så jeg vil gerne kunne holde lidt øje men den i sommervarmen.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er nok et problem til type4-motoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GREVEN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Just kampers
Har føler sæt i oliepind

-------------------------------------------
greve.jesper@jubii.dk tlf 22699386
Karmann ghia 1966
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke hvor ukompliceret du vil have det :O), men ellers er der også lavet en føler, der passer i hvor oliereduktionsventilen sidder.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har en ny vdo liggende

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det blev sådan en her:
http://www.savemybug.com/type4.htm
De har både til type 1 og type 4 motor.
Ingen temp. ur men bruger olietryklampen.
Begynder at blinke når temp er høj og lyser konstant når for høj.
Dejligt simpelt og effektivt!.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Akke Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fed løsning...

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, og hvis jeg må gøre lidt reklame :O), så har Farmer (Torben) dem til Type 1, så man ikke behøver at bestille i US..

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for reklamesøjlen.
Nej. Jeg har dem ikke mere. De blev for dyre synes jeg. så ville jeg personligt hellere ofre et ordentligt ur m. føler.

Men Schytt, Hvad med om du fandt ud af HVORFOR din motor blir varm (?) istedet for bare at lade stå til. Så er det da først det kan blive dyrt.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den virker...!

Farmer har helt ret og jeg har også forsøgt at finde ud af hvad der forsager varmen.
Det skal dog siges at det typist sker ved 6 personer i bussen eller med ferie oppakning til 3 og efter en tur på motorvej med omkring 90-100 km/t.

Holder jeg den på 80 kmt er der ingen problemer kan jeg se på den ny indkøbte måler.

Tomgang er rolig uden vibrationer.
Tænding ligger stødt på 9 ved tomgang men hopper mellem 28 og 32 ved max. Jeg er ved finde tid til at skifte min billige accuspark ignitor til Pertonix for at se om det løser noget i den høje ende.

CO2 måling i synhal var lidt høj, mente de, så jeg har nok heller ikke en for mager blanding.

Min bekymring startede da min tændingsscala af plast en dag sidste sommer var forsvundet på nær resterne ved skruerne.

Hvis jeg har overset noget må i meget gerne byde ind....

VH

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Glemte lige at jeg har 2 gange dobbelt idf 36 Weber på.
De er sync. både på trækstang og på alle 4 tragte med et syncrometer.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal nok ned på 27 grader som max. Og så har CO2 i tomgang ikke noget at sige. Derimod CO, som så heller ikke har noget at sige. Du skal måle blandingsforhold ved belastning, altså ved 90-100.
Er termostaten indstillet rigtigt ? Det vil sige, åbner den for spjældene ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Frank
Jeg har prøvet 27/28 grader som max men så starter og kører den rigtigt, rigtig dårligt i tomgang?.
Det med at måle blandingsforhold ved belastning ligger vist udenfor mine rækkevidder - kræver det ikke et værksted med rullefelt og måleudstyr?.
Termostaten lukker og åbner korrekt. Jeg kan mærke luftovertrykket gennem små sprækker i motorblikket når den er varm.
Jeg kender til en enkelt mangel - jeg mangler de 2 klapper som skal sidde hvor varmekasser sluttes til motoren. Har søgt overalt men de er ikke til at skaffe.
Har de stor betydning for flowet?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

PS:
I kan kan købe dipstick måleren i Tyskland hos ham her.
http://www.wheelerdealer.de spørg efter Tom.
Så er der ingen import bøvl...

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Man kan jo let køre med en lambdamåler i udstødningen på landevejen.
En type4 skal gå med 5-7 grader i tomgang og så 27-28 ved 3500 omdr. Hvis den falder lidt i tomgang må man jo indstille tomgangen. Det varer lige noget tid før man lærer sin motor at kende.
At den blæser luft ud ved sprækker. Kan man bruge det til at vurdere om termostaten og klapperne er rigtigt indstillede ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

What Frank said.
Kom nu i et rullefelt så i kan se hvad den laver istedet for alt det gætteri.

Accuvancen fejler som udgangspunkt ikke noget. Det er en af det bedre fordelere på markedet. Når du kører med en 009 skaldu ligge på ca. 10gr i tomgang og 28 - 32 gr max afh. af kompressionsforhold. Hvis du vil forbedre dit tændingssystem, skal du enten bygge en CU tænding om, eller købe en ACN SVDA fordeler, beregnet til dobbeltkarburatorer. Så kan du hente både temperatur og lidt økonomi.

Men ved 100 kmt skal den SLET ikke blive varm. Så du har et problem et sted.

- Er motorrummet sealet korrekt ?

T

Hvad har du på af udstødning ? Hvis det nu tilfældigvis er en af JP´s "fine" potter, kan du jo begynde med at bytte den ud til noget der dur.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg syntes motorrummet ser tæt ud, lidt huller til slanger og kabler er der jo altid, og jeg har skiftet alle tætningslister også ved motoren.
Standard VW T2 potte fra Kit & Bugge.
Kan min oliekøler måske være en kilde - ved ikke om de pakker til med slam med årene?.
Må igang med at finde et værksted med rette evner og et rullefelt i nærheden.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis termostaten ikke er indstillet rigtigt holder den måske lukket for luften til oliekøleren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Frank
Ja, undskyld men lige for at være sikker....
Vi snakker om den termostat, der betjener klapperne via en vire og udvider sig når temp stiger?.
Holder klapper lukket når den er kold?.

Den virker - jeg kan se det på at vire enden tipper fremad når den bliver varm.
Kan den indstilles ud over at klapper skal være lukkede når motoren er kold.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hov! Så lige du skrev at din tænding hopper. Så har du nok glemt at justere tolerancen mellem drev og fordeler. få det iorden, så flakker den ikke mere, og den kører 5-10 gr. koldere.
Hvis du så samtidig er så heldig at køre med en af de fine JP udstødningspotter, så kan du jo passende skift e den til noget kvalitet istedet for. Så hiver du hurtigt 5 - 10 grader af temperaturen igen under belastning.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvordan justerer du tolerancen mellem drev og fordeler. ?

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Farmer
Samme spørgsmål - hvordan kan det justeres?.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja med shims da.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.