Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Veteran posten kan ikke li sænkede vwer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Filip-S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg køre så sænket fordi jeg syntes det ser fedt ud og passer godt til den stil bilen har. Det køre ad røven til det indrømmer jeg men det er en del af det. Jeg syntes bare det er ærgerligt at nogle er så snæver synet. Jeg elsker biler i alle afskygninger og kan også se det fede i originale biler eller hvis folk bruger mere tid på at pudse deres bil end at køre i den er det da fedt for dem hvis det er det de får glæde af.

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 11 years siden | | | |

puha ja man finder sku hurtigt ud af at det er lort at køre skamsænket....ser dog fedt ud på nogle biler... kan folk ikke bare lave deres biler som de selv vil uden originalt folket skal skabe sig....jeg bifalder folk der bygger biler om der bliver anderledes og spændende at se på...og kan køre

der var en klog mand der skrev...

Hvis sænkning og sprøde hjul ikke fandtes ville jeg ikke eje en folkevogn. Eller en anden klassisk bil for den sags skyld.

og jeg er enig :-)

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja dejligt med biler i forskellige højder, nogle gange kigger jeg op og andre gange ned :)

dsc06017.jpg

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvem fanden var det?!

Synes i øvrigt at folk skulle investere lidt tid i at få deres sænkede biler til at køre bedre.
Jeg har brugt vinteren på at skære i en NOS type 3 forbro (ja NOS og jeg er ligeglad..) og montere bilen med nye Bilstein dæmpere, updateret styrtøjsdæmper, bærekugler, nyt styrhus, større skiver, kalibre, styrekugler, hardy skive, ny gearkasse, motorohæng osv. Ikke 1 sliddel er genbrugt/brugt på bilen.

Men som veteranoriginalen skriver.. De fortjener bedre? Synes tit jeg ser nogle af de mere originale biler gynge afsted i evigheder. Måske med helt originale støddæmpere osv.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Køre også højt Daily driver jeep cheroke hævet 4 tommer og store dæk. Men det er vidst et andet forum.
Kunne det ikke være fedt hvis alle os med ikke originale vw sendte en mail til Info@veteranposten.dk med et billed og vores mening. Bare for at vise at vi er der og vi er mange.
Jeg sender selv en takke mail i morgen.

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det var en pæn mand....og flot :-)

og man kunne vil også tilføje at en original vw fra før 60`erne er direkte livsfarlig at køre i med standart bremser og lygter dæk osv osv

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu har jeg sendt et par ord til Veteranposten.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Husk lige at skjule jeres nummerplader på de billeder!!
Har en ven med en hot rod (nej... ikke billet street rod) der måtte true Veteranposten med advokater, fordi de havde hængt hans bil ud, uden at have sløret pladen ;)

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har ikke sendt billeder med.. Manden skulle nødig få et hjertestop.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) multen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sjovt som debatten om original vs uoriginal, altid kan bringe en vis stemning op. - I begge ringhjørner vel at mærke.

Hvis der bliver for meget fordømmen og fingerpegeri om, hvad er originalt uoriginalt, sænket eller whatever. - Så ender det bare med folk ikke gider vise deres ting frem og det ville være det synd OG kedeligt.

Da hverken Original-fans eller Hot-Rodders har råd til at opkøbe de andres biler, bliver resultatet (heldigvis), at folk kan gøre, som de har lyst til med netop deres egen bil...

Og til dem der mener smag ikke kan diskuteres, det kan den... til evig tid, da vi alle er forskellige.

Mvh Michael

-------------------------------------------
multen@pc.dk SALG: http://vwnettet.dk/topic/198382 KØBES: http://vwnettet.dk/topic/186969
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej fvee

Er det muligt du vil uddybe dette for mig "MHS er igang med at stramme reglerne,spørg bare Hot Rot ejerne."?

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Gustav

Der er altså "Brille" med 15" og 60kofangere (okt. 52 til marts 53)
men det ved du jo ikke,da du går uden om alt hvad der er org. Men nu ved du.

Egil.

(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hold da nu kæft mand ! Min blå kasket trykker men indse nu at hvis ikke der nogen der sænkede og byggede om. Så ville 80 % af vores folkevogne stå og rådne op på en mark.
Selvom de sænker så bruger de ofte det dobbelte beløb på deres vw kontra standart folk !

Og så kunne jeg gå og svejse lidt på de par standart folkevogne der ville være tilbage.
Kæft jeg ville blive tynd !!!

Tag ikke fejl jeg ville aldrig eje en sænket vw. Men jeg er ikke så dum at jeg ikke kan se hvem der holder hjulene i gang !

Og nej Søren du behøver ikke svare på mit indlæg :)

Og indlægget er ikke møntet personligt på nogen

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

SorenJ/Fvee
Talte i går med en fra best i mhs.
mhs er motorhistorisk samråd.Det er med til at vi i det heletaget får lov til at
køre i vores veteranbiler,gennem deres arbejde i EU,og er medvirkende
til 8års syn og emalje no.plader.Der er ryster fremme i EU at alle veteranbiler
skal have et FIVA Pas,og så er det slut med alt hvad der hedder ombygninger.

Egil.

(permalink) jpwest Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den her bliver god,for nu ved jeg jo hvad Søren J 's begrænsede fritid går med,eller noget af den.
Thomas-Gearhead om nogen skulle du sådan vide bedre,TOTALT ødelægge en fin sjælden 32'er,og nej det hjælper ikke forsøge sig med sorte eger fælge,det mildner ikke,tværtimod,Citroën motor rive skærme af,sænket sat uoriginale støddæmpere på Osv Osv
West

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Støtter op om at Veteranposten kunne blive et så meget bedre blad (og samtidigt blive solgt i et betydeligt større oplag) - hvis de lod sig inspirere af svenske Nostalgia eller Bilsport Classic.
Det er nok på tide at selv de mest pertentlige original elskere indser at der også blev bygget Hot Rods i ´50erne og ´60erne - så ergo er en nostalgisk bygget Hot Rod også en veteranbil.

Kører selv sænket Type 3 og den ligger som en gokart på vejen.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Genau - har du nogensinde sammenlignet en zwitterskærm og en 60ér skærm?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mail sendt til veteran posten med min mening

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

For mig er en brillebil og en zwitter ikke det samme.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Denne gamle fyr kørte op på siden af mig i et lyskryds og sagde at det var synd at jeg havde sænket bilen og at mine ellers org. Fuchsfælge var synd og skam og at jeg straks burde få bilen tilbage til original. Jeg var temmelig overrasket så havde ikke lige et fedt comeback, men efterfølgende kørte jeg lidt og rasede for mig selv. Gamle klovn.

@VagHenrik, lige en serviceoplysning - det hedder standard. Ikke noget T på.

gammelmand.jpg

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Haha. Er der ikke noget med den bil er mere eller mindre hjemmebygget? BT eller Ekstra bladet havde fornyligt en artikel om den, men jeg kan ikke finde den

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) type1 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvorfor køre han så ikke selv med sorte plader.. Når hans org. Morris er fra 1936 ? gamle IDIOT.. ;0) men nemt stelnummer 79455 :)

Daniel

-------------------------------------------
loef@webspeed.dk 2860 Søborg Type 1 '67 One year only
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo det er også derfor at han kører med hvid plade, da den har identitet som en bil fra firserne.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lidt mystisk at han skal "irettesætte" mig.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Håber da ved gud at hans "originale" trailerbaglygter gør at han får en anmærkning i hans FIA-pas. Gad godt se hans bil et par klik nede og på et sæt speedmaster...

Glemmer aldrig den første dag jeg havde min 51ér. Hold nu kæft jeg skruede meget "originalt" af og smed væk.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply »

You must log in to post.