Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Veteran posten kan ikke li sænkede vwer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Teis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Runesten - Han er en historie for sig selv. Jeg er stødt på ham i flere sammenhæng, og er hver gang blevet overrasket over, hvor stor en tosse (læs røvsnaps) en person kan være.

Jeg spurgte interresset ind til hans bil, da jeg selv er gang med noget ligende. Jeg skældte mig eder og hæder fra, og sagde at jeg ikke skulle stæjle hans design, at jeg ikke skulle tage billeder og at jeg var alt for ung til den slags.

Der er flere af de historier, fra forskellige mennekse. Jeg har selv et par stykke mere.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for skole undervisningen håber jeg har stavet dette indlæg korrekt. Så alle kan læse det.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En Standart er så vidt jeg husker en fisk eller et sejlskib.
Og et skib kan skamsænkes - derfor er det relevant :·)

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

:)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

VAG - selv tak. Jeg er blevet smittet af den gamle sure mand, så nu er det min tur til at irettesætte folk åbenbart.

ps. jeg er ligeglad med hvordan folk staver, bare man forstår meningen, jeg er dog blevet pålagt at udrydde ordet standart fra alle ikke-militære sammenhænge.

@Teis, han er sær...

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

man skal sku da bygge sin bil som man vil have den:) ellers vil det da være kedeligt hvis alle kørte rundt i biler der lignede hinanden.

ingen mennesker er ens, hvorfor skal vores biler så være det? ;)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg vil være som ham med det flagrende nakkegarn og trailerbaglygterne.
Melder mig straks til FIA-træningslejr.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

@ Gustav. Husk der er forskel på FIA og FIVA.

FIA = motorsport
FIVA = Historiske køretøjer

I øvrigt vil forslå, hvis man er interesseret i dene original/uoriginal diskussion, at læse op på de "best practice" overvejelser der ligger i FIVAs "Turin charter". Her arbejder man med begrebet "historisk korrekt" i større grad end orginal. Et begreb som jeg langt hen ad vejen synes er mere dækkende for den type køretøjer vi beskæftiger os med.

Når man så har læst "Turin charter", så skal man så læse FIVA "technical code". Technical code er hvad man kan kalde en oversættelse/tolkning af "Turin charter" til tekniske specificationer - altså hvordan man ser på ændringer og originalitet.

Introduktionen til og baggrund for "Turin charter": http://www.prewarcar.com/magazine/press-releases/charter-of-turin-015311.html

"Turin Charter": http://www.fiva.org/EN/Torino/Charta%20draft%2001.11.11.pdf

"Technical code 2010": http://www.fiva.org/EN/Downloads/Technical%20Code%20%202010%20ENG%2001012010.pdf

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

"Jeg vil være som ham med det flagrende nakkegarn og trailerbaglygterne.
Melder mig straks til FIA-træningslejr.

G."

HAHAHAHAHAHHAAAAAAAA!!!!!! Ruller rundt på gulvet i mavekramper!!!!

Åååååhhhhhh, jeg kan ikke mere........ hvad sker der for de gamle toskepander!!??

Ligesom i Dansk Ford V8 Klub...
Der ville eks. formanden også KRAFTIGT overveje sit tilhørsforhold til klubben, såfremt de ville lade hot rods deltage i Skandinavisk V8 træf!

Sjovt nok ramler det lidt sammen med den svenske og norske klubs hyldester af det som var engang ;)

Tak til Søren for at dele links med os andre!

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det eneste de får ud af den slags er at vi ikke med respekt sender de rigtig gamle originalstumper de rigtige steder hen - for vil de ikke mødes rundt om et campingbord med os aner vi jo ikke, hvem de er og hvad de mangler.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

PS. Søren J - når jeg kommer hjem fra FIVA-lejr vil jeg føde dine børn.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har heller ikke helt fattet den linie FIVA forsøger at gennemtrumfe.
Hvad får de ud af det, ud over meget færre veteran biler ? (Det er nok et mål i sig selv er jeg bange for)

Når jeg hjælper/guider en person, som er igang med at restaurere sin vogn, så skubber jeg da til "læsset" alt hvad jeg kan, for at få personen til at købe grej der er ligesågodt og helst bedre end det der kaldes std eller original erstatningdel. Det er ikke altid det lykkes. Men engang imellem. Og slut resultatet bliver som regel, at bilen kører og bremser væsentlig bedre og mere sikkert end den gjorde da den var ny. Jeg kan virkelig ikke se hvad galt der er i det (?)
Som VAG Henrik osse er inde på. Det er da de spændende projekter som gør det hele interessant. Hvis jeg bare skulle stå og std renovere 12-1600 motorer uden at kunne/måtte tilføje forbedringer, som er blevet "opdaget" over de sidste 35 år, så tømte jeg mit værksted. End of story.
Men der er desværre en tendens til at øvrigheden hellere ser os rende ind til en fodboldkamp og slås lidt med diverse hooligans end stå på et værksted og forsøge at være kreativ............ - Kreativ,,,,,, der var sku nåed der. Vi skal da på finansloven, som kunstnere!!! Noget af det der blir lavet rundt omkring er da fuldt på højde med det folk, som kalder sig kunstnere lever af at lave. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før (?)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hamsedk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Farmer: du har fat i noget...
http://op.se/lanet/ostersund/1.5134523--i-forsta-hand-handlar-jag-i-andra-hand-

-------------------------------------------
</a
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg bliver i hvert fald stærkt provokeret når et blad som veteranposten kræver at der sættes en stopper for hvad folk vælger at gøre ved deres egen bil og endda tillader sig at kalde det en uskik.

Veteranfolk har rigeligt at kæmpe med bare for at måtte køre i deres biler. At kæmpe indbyrdes fordi man har forskellig indgangsvinkel til hobbyen er virkelig en uskik.

Denne udtalelse gælder naturligvis ikke buggyer ;-)

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Når I ser en søgeannonce fra mig på 20 originalfælge og 10 torsionsarme uden hak i - så er det blevet alvor. Umiddelbart efter vil der komme en salgsannonce på 5 folkevogne.

Jeg kunne jo også bare sende dem ud af Europa som de er..
Tænk på al den tid jeg får til overs. Jeg kunne jo få tid til at blive politisk aktiv.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 11 years siden | | | |

@ Farmer. Hvilken linje kører FIVA?

@ Gustav. Betyder det så at vi skal gøre det frække inden lejrturen eller skal jeg snige ind sådan halvvejs i forløbet?

Generelt bliver der langt mange motiver "i munden/ i tankerne" på forskellige organisation og enkelt personer. Tro mig når jeg siger, at det der er at frygte er miljøkrav, ITS på vejene (interaktive veje osv) og sikkerhedskrav (både fører og andre trafikanter) der er den største udfordring for veterankøretøjer.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej igen Gustav.

Jo, jeg ved alle forskelle på skærme:udfoldninger ved lygter/trinbrædt og mont.kanten.Men du/jeg skrev fælge og kofanger.

Egil.
Så lige jeg skrev FIA. Fejl er rettet.
FIA motorsport blander sig heldigvis ikke i vores veteranbiler.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo Genau - men for mig er en brillebil en brillebil og en zwitter er en zwitter.
Et spørgsmål om formulering og fortolkning. Jeg har haft flere vw dele (også pre 52) dele mellem hænderne end du forestiller dig..

Her har en venlig sjæl haft sat en 34 hk motor med varmekasser i og haft skåret bagpladen i stykker. Med bilen fulgte en præmie fra et veterantræf. Godt nok fra 1980..

G.

brille.jpg

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Når jeg møder folk det går meget op i at tingene skal være originale, synes jeg ofte de har nogle afvigende personlighedstræk- de er svære at snakke med og man står ofte med en lidt underlig fornemmelse indeni. Jeg forestiller mig at mange af dem bor alene, samlet på ALT, bader max en gang om ugen, køber tøj samme sted som buschauffører og taxachauffør,er under 170cm, har aldrig haft et seksuelt forhold til en kvinde (måske smådrenge), boede hjemme hos mor til de var 42år og flyttede kun fordi mor skulle på plejehjem. De er typisk overvægtige, fedtet hår og kommer de endelig ud så er blandt andre blåkasketter hvor de høster respekt på deres viden omkring originalitet- en respekt de sjældent kan håndtere på anden vis end at være arrogante. Det er jo ikke fordi de er imod ombygning som sådan... Det er den paniske angst der følger når man ser en bil, der ikke passer ind i de små kasser oven i hovedet... At rumme ombygning kræver overskud. Prøv bare at forklare en autist at forandring er godt og sundt.... Den er svær :-) jeg synes det er synd for de mennesker....det er jo ikke dem der bygger om der er snæversynet!!!

Ps. Ovenstående er skrevet med et snært at ironi og er en generalisering. Skulle du sidde som blåkasket og både være gift og have børn, uddannelse, arbejde og venner er du jo heldigvis undtaget, men det er stadig synd for dig

human_centipede.jpg

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Tax Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er da den morsommeste tråd længe..... Kan vi ikke også få blåkasketterner på banen med et ordenligt modsvar...

-------------------------------------------
Bor i Jægerpris 61627502
Morris 8. Søges jo værre jo bedre
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skal man være gift og have børn ? :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hæ Hæ det hjælper Henrik.... Men dit køb er kørt. Du er jo fra Ringsted.... Blåkasketternes højborg ;-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Læste lige teksten fra Veteranposten igen... Folkevognsboblen og rugbrødet... Hvad taler manden om?

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mit rugbrød.. smallet to tommer.. ingen surdej

rugbrd.jpg

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tænkte mere i at jeg har et seriøst problem hvis det skal være ægte børn. Så skal jeg ud og låne nogle :)
Ja ved godt jeg ikke kan reddes :)

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069

Reply »

You must log in to post.