Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Veteran posten kan ikke li sænkede vwer

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har iøvrigt også Jørgen Kjærs bog Folkevognen.

Indrømmet, den er så langt fra perfekt og der er mange vendinger og anskuelser der er irriterende for ægte entusiaster.

Men alligevel glæder jeg mig dog over, at nogen gider researche og bruge timer i SMC's gamle arkiver på at grave billeder og materiale frem, så det kan blive delt med os andre. Det er trods alt en meget smal udgivelse til et forholdsvis beskedent marked.

Tænk hvis der kun blev skrevet bøger og indspillet musik til mainstream markederne? ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Allan 2000 Frb Member

det er sku da fint ikke at være sænket billed fra Hamborg frihavn i går

bus hamburg.jpg

allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Farmer Member

HNC.
Der er forskel på ytringsfrihed og udbredelse af falsk/forkert information. Ytringsfriheden kan vi slet ikke blive uenige om. Det er jo noget vores forfædre har kæmpet for i mange år, og en af grundpillerne i vores dagligliv, - OG, set i forhold til mange andre lande, ret høje informationsniveau.
Det er den forkerte information der pisser mig af. For den er et udtryk for at fyren ikke har sat sig ind i sagens akter, og leverer derved ret dårlig journalistik, som mere giver udtryk for hans personlige indstilling end hvad der reelt er tilfældet. Som journalist har man osse et ansvar for, at det som man skriver om, er ordentligt dokumenteret. Farvet vil artiklerne - nææsten - altid være, men der er forskel på lyserød og blodrød.

Nu ved jeg godt at det hedder Veteranbladet. Men Hr. Kjær kunne have lavet en meget mere troværdig og interessant artikel, hvis han var gået mere i dybden med de forskellige indgangsvinkler til det, at have en veteran eller vintage bil.
Istedet er der fremkommet en, set i det store perpektiv, total ligegyldig artikel, hvor der på det nærmeste kun fremkommer personlige holdninger og angreb på alt andet end hans holdning til tingene. Det er dårlig journalistik.
T

20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Genau Member

STOP NU
Over 4 sider med negative indlæg fordi en har udtrygt sin mening.
nu må i tudefjæser sku holde op.

Egil med BLÅ kasket.

(permalink) Allan 2000 Frb Member

Lad nu drengene hygge sig
Jeg gør det ved at læse det.
Allan

allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Filip-S Member

Genau rolig nu.
Jeg kan saktens ta og få kriktik og folk må syntes hvad de vil. Jeg laver mine biler som jeg vil, uden at ta hensyn til andres mening. Syntes bare at komme med så negative udtaleser i et blad er så ringe, men manden er nok bare sådan. og hvis han kan skrive som han gør må han også kunne ta det.

VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Farmer Member

Egil, som jeg nærmest lige skrev, så har vi ytringsfrihed i DK. Men ytringfriheden sætter også begrænsninger for hvad man kan og må.
Når man så, som i benævnte artikel lader en personlig holdning skinne så meget igennem, er man tæt på et angreb på en persongruppe istedet for. Og DET er ikke nødvendigvis iorden.

Hvis jeg nu skriver: "Jeg beklager at du har samme holdning, som Hr. Kjær", så har jeg gjort dig bekendt, at jeg er uenig eller måske endda meget uenig med dig.
Hvis jeg derimod skriver: "Egil´s bil er en skændsel mod veteranbiler, og livsfarlig at køre i, fordi den er dårlig vedligeholdt og han har brugt gamle reservedele, som så iøvrigt gør, at hans bil nærmest er blevet værdiløs" og gør det i et offentligt medie, som feks. et blad, så er jeg kommet med udtalelser, som med stor sansynlighed er usande (Jeg kender ikke din bil) Derfor kunne du faktisk anklage mig for injurier.
DET er forskellen. Så kommer der et par diskussioner om kvaliteten og måden af sænkning/forbedring ind over, nåja, shit happens.

Så hvis vi barberer et par sidetracks fra og holder os til essensen i det oprindelige oplæg, finder jeg egentlig tråden god.

My 02c.
T

20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) henrik Member

hmm alt det har snakken har da gjort at jeg har købt bladet........

an gang bobbel altid (uanset stand) bobbel
(permalink) Gert Member

Ja...jeg skal da vist også og hen og købe Veteranposten ;-)

Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

STOP KØB Det IKKE. :-)(det gass)men der er ikke mere om sagen end det billed jeg lagde op på side 1.

VW type 181 74
(permalink) HNC Member

Har ikke læst artiklen, men forholder mig kun til den tekst som Filip-S har lagt op. Og, come on, så er det da vist heller ikke værre - manden skriver jo at man nok har sænket folkevogne alle dage, bare ikke så ekstremt som i dette tilfælde. Det har han jo fuldstændig ret i, eller hva'? Jeg kan hverken se falsk eller forkert information i den tekst. Jo, han slår til lyd for at det er en uskik, hvilket må stå helt for hans egen regning. Han har sikkert rigtig mange "followers" der vil give ham fuldstændig ret - ikke sandt Egil ;-) - men det vil nok være at tillægge ham lidt for stor magt at kunne omvende andre... "Aha, Veteranposten mener det er en uskik, så må vi hellere holde op med det pjat..." Nej vel?

Men som sagt har jeg ikke læst artiklen. Har købt bladet et par enkelte gange og er indtil nu blevet skuffet hver gang. Køber det af samme grund derfor heller ikke igen, og så er den pot ude...

...og Filip-S; kan du ikke sende ham et par billeder af dit total fede Vrod projekt, så sover han sgu da ikke i flere dage :-))

HNC har tæntk på det men så styrter hele hans verden i grus

VW type 181 74
(permalink) HNC Member

Uden tvivl ;-) Eller også har du sikret ham materiale nok til resten af 2012 :-))

tjek fra airmeet i sverige i sommer så snakker vi lav vw. De blå kasketer husk det er på eget ansvar

http://www.bilgalleri.dk/video/traef/49534-lovrider_vws

http://www.bilgalleri.dk/video/traef/49535-lowrider_vw

VW type 181 74
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member

Genau - jeg ved ikke om tilnavnet blåkasket er for negativt ladet til at jeg kan tillade mig at bruge det, men i mangel af bedre har jeg så gjort det alligevel..... flere gange.
Hvis det er for generaliserende, beklager jeg!

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, mht. om det er rettidig omhu at bruge 5 sider af vwnettets plads, til at diskutere Veteranpostens ansvarlige skribent....... men mht. at vi skulle være nogle nervøse tudeprinsesser (eget valg af ord her) vil jeg være dig meget uenig.

Dette, sammen med min egen reaktion, stikker dybere end blot det billede, med tilhørende tekst, som er præsenteret på første side i denne tråd.
Som nævnt tidligere, er en af mine venner blevet sværtet til i et tidligere nummer af Veteranposten. Ved flere andre lejligheder og andre udgivelser af Veteranposten, har jeg bemærket uheldige overskrifter på forsiden af bladet, vedr. ombyggede køretøjer.

Dette synes jeg ikke er ok!!
Men som andre har skrevet allerede...... hvis man ikke kan lide indholdet, så lad være at købe bladet! Kan du ikke lide taleren, så forlad lokalet!

Det jeg derimod bliver lidt olm over, er Hr. Kjærs konstante gøren opmærksom på det, for ham, presserende problem at vi andre overhovedet eksisterer. Jeg har det helt ærligt fint med alle nuancer, alle afkroge af motorhobbyen. Er en af de varmeste fortalere for kaffetræf som Youngtimer.dk's møder på havne og parkeringspladser, netop FORDI jeg der kan se mangfoldigheden der udfolder sig.
Jeg kan finde ud af at værdsætte en helt 100% original 150cc motorcykel fra England...... selvom den ikke siger mig en SKID, på det personlige plan. Ville aldrig drømme om at købe, endsige køre på den. Men det er ikke det, det drejer sig om!!

Det drejer sig om at vi alle er forskellige. At vi alle VIL noget forskelligt! Og det skal der være plads til.

Desværre er det jo bare sådan, at hvis man ikke siger noget, så bliver man ikke hørt. Hr. Kjær når en masse mennesker med hans egen holdning, også de som ikke køber bladet, for det skaber debat i kredsene, i klubberne og garagerne.
De der holder af det originale kan bifalde hans holdninger, hvis det er deres lyst og vi andre kan mugge lidt over det, fordi det ikke passer os. Det er bare stadig KUN den trykte holdning der står tilbage...... Derfor, netop derfor er det berettiget at bruge over 4 sider af vwnettets plads til at debatere om det er korrekt adfærd eller ej.

Jeg driver sitet http://www.traditional-hotrods.dk
Jeg har alle muligheder for at bespotte motorfolk med hang til det originale... "spytte" efter dem på skrift og give mine rabiate holdninger til kende, men gør det dog ikke?!
Hvorfor?

Kan det være fordi at det jeg går og laver, ingen historie ville have... ingen værdi, hvis det ikke stod i kontrast til det "andet"?

Jeg vil gerne tro det!

Historie er ikke kun noget vi lærer om i skolen...... vi er med til at skrive den hver dag! Pas nu på den ikke bliver kedelig i fremtiden!

"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) lauridsen89 Member

Hej.
Har ikke læst alle sider her, men synes også personligt at man selv må vælge!

MEN min egen mening er sku alt med måde. En sænket bil ser godt ud, men det ser hæsligt ud hvis det er så meget at hjulene er helt væk i skærmene og selve bilen skraber hen over jorden!

Lauridsen, Lyne

Har en vw 1303 fra 74' som jeg er igang med at sætte i stand
(permalink) Gert Member

Nej altså...Nu må I da stoppe! Bare fordi en hvis Hr. Kjær skriver en artikel omkring en sænket VW i Veteranposten, så skal jeg da love for, at der sker ting og sager herinde! Sikken en iver, der lægges for dagen. Brug den da istedet i værkstedet og "spring op og fald ned" på den udtalelse. Er I ikke glade og tilfredse med jeres (sænkede) vw?

Der burde være plads til os alle herinde. I bund og grund har vi vel en fælles hobby/interesse omkring de gamle luftkølede; de er vores lidenskab...original eller sænket?

Man kan godt komme i tvivl, når der læses i dette topic :-/

Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member

Hvordan kommer du i tvivl Gert.... jeg mener, på baggrund af 5 sider reaktioner?

"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Hagen Member

Nu føler jeg også at jeg må skrive noget vedrørende dette emne.

Mine brødre og jeg er opvokset i og omkring gamle vw'er da vores far var/er et aktiv medlem i vw veteranklub Danmark. Vi har været til et hav af forskellige træf i min fars vw'er og nydt det meget som små... men ikke for at hænge folk ud fra denne klub, så har der altid været en stemning at uoriginale vw'er var ødelagte og de i hvert fald ikke var velkommen ved deres træf eller lignende, selvom mange medlemmer selv kører i biler som ikke er helt originale..

Denne mentalitet har jeg har aldrig forstået og jeg kan ikke forstå denne udtalelse som Hr.Kjær kommer med.. hvis Hr. Kjær ikke kan lide denne stil, så kan han kigge den anden vej. Jeg kommer aldrig til at forstå mentalitet omkring originale vw.. Der er 20 mill. af dem.. rolig så sjælden er den heller ikke...

1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Bornholmer Member

skal lige nævnes at jeg HAR været til vw veteranklubtræf i danmarks første sænkede sambabus med bling bling fælge og solgul lak - og fik ene positive tilbagemeldinger - selvom den reelt var en møgspand ;0)

Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hagen Member

Nu var det ikke for at hænge klubben ud. Det var bare for at jeg ikke forstår holdningen til denne skrivelse...

1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) rodem Member

Hej Henrik og alle andre. Som formand for VW-Veteranklub Danmark føler jeg ingenlunde, at klubben er hængt ud. Jeg synes, det har været særdeles forfriskende at læse alle indlæggene. Selvfølgelig er der lige så mange meninger, som der er deltagere i diskussionen, og denne diskussion har vi haft internt i klubben i hvert tilfælde de sidste 25 år - så den er ikke ny. Vi ved alle, at den der har pennen, har magten, men også at dersom man har et medie til sin rådighed, det være sig Veteranposten eller VW-nettet, så forpligter det. Et sobert sprog og en afbalanceret udtryksform. Jeg antager, at Veteranposten vil drukne i tilkendegivelser for både dem, der er for og dem, der er imod, men essensen er jo, at der skal være plads til os alle. Vores klub har fokus på det (tilstræbt)originale f.eks. er autolak vandbaseret nu om dage, så.... hvor andre klubber synes bedst om at sænke bilerne, lade dem ruste, male dem om, indrette dem anderledes osv. Jamen, er det ikke deres biler? Der er jo ikke DDR vi lever i (der kunne det tage 15 år bare at købe en bil), så lad os glæde os over, at vi levet i et frit land, med mulighed for at udfolde vores fantasidrømme. At MhS så måske begynder at stramme op, er en helt anden historie. Lad os mødes på landevejen i den avnblæser, vi nu selv holder af.
Steen R-M, formand VWVK DK.

Zwitter/foldetag,1962/foldetag,73' 1303Cab, 1303S 1973
Steen Rode-Møller, 23802381
(permalink) hendrixxx Member

Nej her er sgu ikke plads til alle.... Folk som Kjær er sgu ikke velkomne her. Ikke fordi han er blåkasket men fordi han er snæversynet og pisse irriterende. Jeg har lært af min mor at man skal holde sin kæft hvis man ikke har noget positivt at sige..... Og det kræver ikke meget omløb i de små kredsløb at regne ud, at man ikke skal sige en anden mands bil er grim, hvis han har lagt tid og arbejde at få den til at se ud som den gør. Hvis han kørte rundt i en sjælløs Fiesta så et det en anden snak.... Hobbybiler er fredet uanset hvad man mener om dem. Men skulle man en dag rende på ham Kjær, så skal je da bestemt ikke være for fin til at sige hans bil ligner vederstyggeligheden.... Uanset hvordan den ser ud :-) så kan han jo selv føle hvordan det er at blive kritiseret på noget man har lagt tid og penge i

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Kirk... Member

godt sagt rodem.... thumbs up her fra..

[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) SorenJ Member

Er der egentligt en der kan forklare mig MhS holdning? Også gerne FIVAs nu hvor vi er i gang.

Der er jo refereret til begge nogle gange.

Ring: 28118212

Reply »

You must log in to post.