Genau - jeg ved ikke om tilnavnet blåkasket er for negativt ladet til at jeg kan tillade mig at bruge det, men i mangel af bedre har jeg så gjort det alligevel..... flere gange.
Hvis det er for generaliserende, beklager jeg!
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, mht. om det er rettidig omhu at bruge 5 sider af vwnettets plads, til at diskutere Veteranpostens ansvarlige skribent....... men mht. at vi skulle være nogle nervøse tudeprinsesser (eget valg af ord her) vil jeg være dig meget uenig.
Dette, sammen med min egen reaktion, stikker dybere end blot det billede, med tilhørende tekst, som er præsenteret på første side i denne tråd.
Som nævnt tidligere, er en af mine venner blevet sværtet til i et tidligere nummer af Veteranposten. Ved flere andre lejligheder og andre udgivelser af Veteranposten, har jeg bemærket uheldige overskrifter på forsiden af bladet, vedr. ombyggede køretøjer.
Dette synes jeg ikke er ok!!
Men som andre har skrevet allerede...... hvis man ikke kan lide indholdet, så lad være at købe bladet! Kan du ikke lide taleren, så forlad lokalet!
Det jeg derimod bliver lidt olm over, er Hr. Kjærs konstante gøren opmærksom på det, for ham, presserende problem at vi andre overhovedet eksisterer. Jeg har det helt ærligt fint med alle nuancer, alle afkroge af motorhobbyen. Er en af de varmeste fortalere for kaffetræf som Youngtimer.dk's møder på havne og parkeringspladser, netop FORDI jeg der kan se mangfoldigheden der udfolder sig.
Jeg kan finde ud af at værdsætte en helt 100% original 150cc motorcykel fra England...... selvom den ikke siger mig en SKID, på det personlige plan. Ville aldrig drømme om at købe, endsige køre på den. Men det er ikke det, det drejer sig om!!
Det drejer sig om at vi alle er forskellige. At vi alle VIL noget forskelligt! Og det skal der være plads til.
Desværre er det jo bare sådan, at hvis man ikke siger noget, så bliver man ikke hørt. Hr. Kjær når en masse mennesker med hans egen holdning, også de som ikke køber bladet, for det skaber debat i kredsene, i klubberne og garagerne.
De der holder af det originale kan bifalde hans holdninger, hvis det er deres lyst og vi andre kan mugge lidt over det, fordi det ikke passer os. Det er bare stadig KUN den trykte holdning der står tilbage...... Derfor, netop derfor er det berettiget at bruge over 4 sider af vwnettets plads til at debatere om det er korrekt adfærd eller ej.
Jeg driver sitet http://www.traditional-hotrods.dk
Jeg har alle muligheder for at bespotte motorfolk med hang til det originale... "spytte" efter dem på skrift og give mine rabiate holdninger til kende, men gør det dog ikke?!
Hvorfor?
Kan det være fordi at det jeg går og laver, ingen historie ville have... ingen værdi, hvis det ikke stod i kontrast til det "andet"?
Jeg vil gerne tro det!
Historie er ikke kun noget vi lærer om i skolen...... vi er med til at skrive den hver dag! Pas nu på den ikke bliver kedelig i fremtiden!