Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Veteran posten kan ikke li sænkede vwer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Can't we all just get along

image.jpg

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Min bil havde da ikke noget imod at stå ved siden af en der var lidt højere i Holbæk

image.jpg

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad med en lav BOBBEL.

(permalink) Danny211 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tog da heller ikke skade af at holde ved siden af din lowrider.
Hilsen mig med fætter højben

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der kan i bare se
Ps SUPER fed patina

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er nu ikke så forvirret...

Side 1: Det er min inderste og personlige holdning, at det man ejer skal holdes så originalt som muligt.

- Det er jo en ærlig sag at man synes bedst om den originale stil. Det må man vel gerne, ligesåvel som man må synes om andre stil-arter?

Side 2: I min verden er snævertsyn og intolerance nok to af de mindst tiltalende egenskaber, man kan finde hos mennesker.

- Det lyder vel egentlig meget fornuftigt? For at man selv har en mening udelukker jo ikke automatisk tolerance og respekt for andres holdninger?

Igen side 2: Jeg gad nok vide om det samme gælder for dem der har sænkede og stærkt deforme folkevogne.

- Det der hentydes til her er situationen når man hører folk sige om en gammel folkevogn at "Sådan en havde min far, onkel eller bedstefar også!".. -Og det ville da være meget sjovt hvis bedstefar også havde en sænket og stærkt deform folkevogn, men det havde han nu nok ikke, som Steen så rigtigt påpeger, med tanke på den nostalgiske sjæl der er over en "Original"-udseendet Folkevogn, som han og VW-Klubben vel iøvrigt finder så charmerende :-)

.
Når jeg læser Lederen i Boblen og Steens øvrige indlæg her på vwnettet, både i denne og andre tråde, så har jeg svært ved lige at få øje på det had og den fjendskhed som enkelte bidragsydere til denne tråd (desværre) så gerne vil finde hos Veteranklubbens medlemmer. Jeg finder istedet en begejstring, enthusiasme og glødende passion for vores allesammens kære Folkevogne! :-) Jeg fornemmer også, at Steen ser noget mere end "bare" en gammel veteranbil. Han ser noget kultur og en historisk værdi som Veteranklubben gerne vil værne om. Og han ser noget nostalgi og en charme der bringer smilene frem hos forbipasserende. Enten som en påmindelse om en tid og nogle oplevelser der var engang. Eller som det friske pust det giver når man møder en smilende Folkevogn komme tøffende igennem trafikken :-) For en Folkevogn smiler jo, det ved I nok? :-) Og der er måske også lidt sport i det. For det er skam sin sag at restaurere en Folkevogn "Så originalt som muligt". Originalt er slet ikke så kedeligt endda! :-) For hvad er originalt? Og dernæst: Hvor finder man den dims idag? Og hvordan laves de forskellige ting? Det har nok ikke været meget lettere at finde de rigtige dele i 1981 da VW-Klubben blev dannet og alle Folkevogne, uanset årgang, havde store baglygter. Og det var jo før internettet blev hvermands-eje, så at danne en klub gav da god mening. - og gør det stadig.
Men tilgangsvinklen til Folkevognen som hobby kan jo også være motiveret af andre faktorer. Det kan f.eks. være sjovt at lave en Rat-look, en racerbil, en mega-lav bil, en "Sleeper", et terrænkøretøj, en gejlet bil, at bygge en stor motor, at nulre en lille motor, at pynte med en masse flot udstyr osv, osv... Der er jo 1000-vis af forskellige tilgange til VW-hobbyen. Og vi bør naturligvis, som de fleste heldigvis også har nævnt (Steen inkl.), ALLE respektere hinandens tilgangsvinkler og den stil vi hver især vælger at bygge vores bil i. :-)

Jeg citerer lige Steen: "Så derfor, lad os være glade for vores køretøjer - såvel som andre glæder sig over deres køretøjer. Rasser - og andre - skriver, at vi skal sænke paraderne og være fælles om vores interesse. Jeg er helt enig!"

Så lad nu være med at "læse noget ind imellem linierne", men hør hvad folk faktisk siger! Og når I læser en tråd som denne, så spring over de indlæg som opildner til had og splittelse, men lær af dem (heldigvis mange), som opfordrer til, at vi alle i fordragelighed bare bør glæde os over alle vore dejlige forskellige biler! :-)

Der står faktisk ligefrem i Veteranklubbens vedtægter noget i retning af, at man som medlem (og deraf representant for klubben) bør udvise respekt for andre og deres køretøjer. Det bestræber jeg i min færden, -også her på VWNettet, at efterleve som et godt eksempel. Jeg er nemlig (hvis nogen skulle være i tvivl) medlem af den til tider lidt udskældte, men i virkeligheden både tolerante og respekterende blåkasket-klub fyldt med dejlige, glade, sjove og venlige VW-elskende medlemmer, som bare har det tilfælles at vi gerne vil ud og køre i en helt almindelig Folkevogn. :-)

God jul til alle!
Ken Nielsen.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Løhndorf Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis tolerancen og forståelsen er så stor, skal man nok undlade at bruge et udtryk som "sænket og stærkt deform"!

Mvh/Søren

-------------------------------------------
1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er der jo forsøgt at beskrive en Folkevogn som ikke fremkalder samme genkendende nik og blikke som en "original"-udseendet Folkevogn. Den maleriske og perifære beskrivelse "stærkt deforme Folkevogne" er jo for netop IKKE at træde NOGEN over tæerne! Og det er jo ikke værre end at Steen spørger om disse biler får samme reaktion som en original bil. Blot for at give et eksempel på hvorfor HAN bl.a. synes netop den originale stil er charmerende. Og jeg ser da ikke noget problem i, at han synes det er en sjov reaktion? Læs nu sammenhængen...

Husk på, at teksten er skrevet som en reaktion på VeteranPostens artikel og den efterfølgende splittelse og misforståelser det gav, bl.a. her i tråden. Budskabet i Steens leder er jo netop respekt og tolerance.

Jeg citerer lige Steens leder igen: "Det er hævet over enhver tvivl, at dersom man som selvbestaltet kulturbavian forsøger at pådutte andre, at kun ens egen holdning er den eneste rigtige - original eller det modsatte - så standser min tålmodighed ganske pludseligt!"... Hvordan kan det overhovedet misforstås? Der opfordres jo netop ikke til splittelse, men derimod til forståelse, respekt og imødekommenhed. Og hvis ellers man læser Lederen og Steens indlæg her i tråden ser man forhåbentlig hans og VW-Klubbens åbenlyse afstandtagen fra intolerance og mangel på respekt for andre og deres biler!

Lederen i Boblen er jo, udover at være en opsang til VeteranPosten for den omtalte artikel, også en påmindelse til Veteranklubbens medlemmer om at behandle hinanden og andre med respekt! Desværre er der enkelte her som opfatter dette som et udfald af had overfor sænkede VW'ere?? Endskønt intet ligger Steen eller den øvrige VW-Veteranklub mere fjernt.

Jeg finder det uanstændigt at enkelte her i tråden konstant og ganske uden grund, og endda til trods for hans gentagne åbenlyse afstandtagen, ganske ufortrødent fortsat forsøger at skyde VW-Klubbens mere end 800 medlemmer + hustande (hvoraf mange også er brugere her på VW-Nettet), samt ikke mindst Klubbens formand Steen, disse hadske holdninger i skoene! Det hører ingen steder hjemme og har overhovedet INGEN berettigelse!

Der er iøvrigt flere af Veteranklubbens medlemmer som har sænkede biler, og de bliver såmænd taget godt imod hver gang. :-) Veteranklubben er skam slet ikke så farlig endda :-)

Mvh. Ken.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HØRT.

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Genau skrev ;

>> Hov hov Bendix.
VW typ 1 er altid blevet kaldt BOBLEN længe før du gik med ble.
Men du/i kan vel kun bruge navne fra div. amerikanske "Brian" blade. <<

Det er jo som udgangspunkt ligemeget om man har kaldt en VW Type 1 for "boblen" siden, ja lad os sige Boer krigen. Det gør det da ikke mere legitimt i min verden.
Hvis jeg synes at det lyder latterligt, ja så er der da ikke nogen der kan ændre på den holdning.

Den sidste bemærkning du slynger ud, må stå for egen regning.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) mogens_j Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er en ung mand på 57 år og jeg kan ikke se noget forkert i at en bil er sænket. Min egen VW Jetta TDI er sænket, har 18" Audi A5 alu.fælge, hækspoiler og GTI forlygter og meget andet udstyr.

-------------------------------------------
Ejer af en VW Jetta TDI 1.9 og den er sænket og med 18" Audi A5 alu.fælge.
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Konklusionen må vist være at den eneste som forarges over de sænkede biler er VeteranPostens Jørgen Kjær.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

AAAAAAAA mon.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ufatteligt så meget plads der bliver brugt på at fremhæve idioterne...

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Genau:
Der er jo selvfølgelig mange som bevidst vælger ikke at sænke deres biler, men jeg ser ingen der som Jørgen Kjær tager sådan på vej over at andre gør det.

Jeg tror da der er stor forståelse for at smag og behag er forskellig.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Joooooo men går det ikke begge veje.

(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jo, der bør naturligvis være forståelse fra alle sider.

Det er jo nok i virkeligheden ikke et spørgsmål om høj eller lav, men snarere om alm. god opførsel.

VW-Veteranklub Danmarks politik på det område er at vise respekt for andre og deres biler og må derfor tage afstand fra VereranPostens artikel om bl.a. Filips bil. Det er jeg sikker på vi alle i VW-verdenen gør.

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Denne tråd er da kørt helt af sporet.
Den oprindelige protype var "sænket" Den eneste årsag til at bilerne dengang blev produceret så høje var at vejene var elendige med store huller i grusvejene.
Smal forbro og i enkelte tilfælde med hul udenfor skærmkanten

Ser smagsdommerne også skævt til en hvis man køre med kørelys på ens veteranbil ?

1937-vw-30-prototype slmd.jpg
1950-ferry-ferdinand-copyright-porsche.jpg
billede 6724.jpg
porsche.jpg
824788.jpg

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) TK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Billede nr. 5 - jeg vil ikke sige, at der dengang var "mandfolk" til, det vil være politisk ukorrekt,, m e n de var ikke "pyllerrøve" - åben bil og vintervejr

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 11 years siden | | | |

go regel
her man noget godt at sige om andres biler så sig det.det koster intet og
kan kun give en positiv stemning
(std eller ombygget.man gør det jo ikke for ikke at blive set)
bedre regel
har man intet godt at sige så luk røven

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Niels_Kristiansen:

Jeg synes ellers vi igen er ved at komme på sporet af trådens oprindelige indhold ved at konkluderer at ingen bør gøre sig til smagsdommer over andres biler :-).

Jeg bliver også lige nødt til at kommentere din påstand om at den første prototype var sænket. Den var faktisk så høj at baghjulene nærmest pegede udaf:
http://www.seriouswheels.com/1930-1939/1937-VW-30-Prototype-Front-Back.htm

Og kørelys er fint, det bestemmer man heldigvis helt selv! :-)

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vi kan vel også alle blive enige om at den eneste grund til at vores biler blev bygget i "høj" model, det var udelukkende af praktiske årsager - intet andet. Frihøjde!
Så er der vel ikke noget i vejen med at nogle af os bygger dem et par tænder ned i niveau.
For mig personligt har min bil præcis ligeså meget charme og nostalgi, og jo folk både vinker og fortæller "historier fra dengang".

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, praktiske årsager, bekvem ind/ud-stigning gjorde nok de ikke var lavere, og design mæssige hensyn har gjort at de ikke var højere, jeg er helt enig. :-) Og jeg er helt med på at sænkede biler også vækker charme og nostalgi og får vink og sjove historier med på vejen. Der skal man nok ændre meget før folk ikke længere genkender dem. "hint" :-) Men de som ændrer deres bil så meget motiveres nok af at være kreative, mere end af at vække nostalgi - og det er for mig helt fint :-) Jeg har selv haft en sænket 69'er uden lister og kofangere. Og jeg kan også sagtens se det sjove i sådan noget her:
http://www.bilgalleri.dk/video/traef/5065-4_smaa_fine_vw_bolbler_til_odin_traef_i_odense
Jeg kan godt li' Folkevogne i alle mulige afskygninger. Men nu er min drøm at lave en 60'er i "næsten-original-stil" :-) For det synes JEG er både pænt og sjovt.
Og for lige at slå helt fast:
Alle skal bare lave deres bil som DE SELV synes er sjovest / pænest osv. Og så iøvrigt ikke gå så meget op i om nu også alle andre synes det er lige-i-skabet, for det synes alle alligevel ikke. Jeg ved da også godt at der er nogen som vil synes min bil er både røvkedelig, fjollet høj, "sucks" osv, og at jeg bare er en afvigende, sur gammel nar på 70+, og en hellig, frelst, bedrevidende smagsdommer, snæversynet originalfreak og arrogant blåkasket, og at min "race" heldigvis er ved at uddø, og hvad skældsord der nu ellers - helt naturligt - følger i kølvandet på at lave sin bil som man har lyst til... Men sådan er det jo, man kan ikke gøre alle tilfreds :-)

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det allerede slut??

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Næ, vi kan da godt puste lidt til ilden igen... ;-)

image.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.