Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Veteran posten kan ikke li sænkede vwer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

For mit vedkommende er det helt ok at dem med de høje ikke holder nær så meget af de lave modeller. Men det er synd og skam at "I" distancerer jer sådan fra "os" bare fordi I har besluttet at sænkede biler ikke dur! Vi kunne have meget mere glæde af vores fælles hobby hvis I sænkede paraderne en smule, og prøvede at se hvad vi i virkeligheden var for nogle farlige typer.
Jeg personligt sætter pris på både høje og lave modeller, uanset alder og farve.

Håber vi mødes engang derude til en god gang VW snak.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member

Kender kun den klub af omtale,men Rasser enig.

Egil.

(permalink) Fastoldvw Member

Er der nogen der kan oplyse os ikke indviede om, hvad der er skrevet i "boblen"
(hader det ord iøvrigt)

(permalink) mccloud Member

...overvejer på det kraftigste min medlemskab,...hvorfor splitte medlemerne i to lejer? Fornemste opgave for ham presidenten skulle da netop være at skabe sammenhold og ikke splittelse. Just my 2 cents

image.jpg
image.jpg
image.jpg

(permalink) Ekstrøm, Greve Member

Jeg er forvirret.

Side 1: Det er min inderste og personlige holdning, at det man ejer skal holdes så originalt som muligt.

Side 2: I min verden er snævertsyn og intolerance nok to af de mindst tiltalende egenskaber, man kan finde hos mennesker.

Igen side 2: Jeg gad nok vide om det samme gælder for dem der har sænkede og stærkt deforme folkevogne.

Er artiklen skrevet af flere personer eller indrømmer Hr. Rode-Møller, han besidder de egenskaber han finder så utiltalende ?

At derefter slå på tromme for dem der ikke deler Hr. Rode-Møllers holdning ikke er værdige til de lempelige afgifter og 8 års syn, mener jeg bare er lavt og direkte usmageligt. Det er da virkelig en "kulturbavian der forsøger at pådutte andre, at kun ens egen holdning er den eneste rigtige"

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) mccloud Member

....men ham Steen er da meget glad for kontingentet, de sænkede fjolser inbetaler hvert år:-) dobbeltmoralisk!
Ang. indtægter...Steen og resten af bestyrelsen har brugt næsten 30000kr !!!!!! til møder og generalforsammling i 2012, det har dem med de sænkede biler betalt en stor del af,...velbekomme Steen! Lækker oksemørbrad og mange flasker rødvin til ...betalt af nogen man ikke synes godt om,hahaaaaaaaaa

(permalink) Rene72 Member

Ja, han er da vist lidt uenig med sig selv.. Har meldt mig ud, ikke pga alder eller dødsfald...

http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Rasser Member

Måske i kan få ham i tale?

http://vwnettet.dk/topic/185695

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Tak :-) Synd at der skal være flere lejre i vores hobby..

Det er den efter min mening for smal til.. Og de fleste af os har jo kærligheden til de her luftkølede perler til fælles..

Men VW veteranklubben er jo ikke en luftkølet klub, det er ikke det luftkølede der er deres sag, det er mærket VW og deres ældre modeller..

Jeg har ikke noget at bruge en VW-veteranklub til, desværre.

(permalink) jimmy Member

Jeg syntes det er skide sjovt at en der er så orginal freak selv har modificeret reserve hjul baljen for at få en bagud vendt bænk men det var sikkert dengang han var ung og frisk .
Men nu har gutten så skiftet holdning og så tror han at han kan bestemme hvad der er rigtigt og forkert jeg siger bare LOL
Fun is not always a stright line

(permalink) TK Member

Kære Fastoldvw.
Jeg er faktisk ikke ret interesseret i at blande mig for meget ind i debatten om skamsænkning eller ikke !!
Men når du er så venlig, at postulere, at VW-Veteranklub DK også er for vandpjaskende Folkevogne - så må jeg anstændigvis rette den misforståelse. Det kan muligvis tænkes, at du ikke har læst klubbens vedtægter.

Citat fra §2 ---- Klubbens formål er at fremme restaurering og bevaring af medlemmernes LUFTKØLEDE køretøjer.

Hvis man giver sig tid til at gennemlæse klubbens vedtægter vil det for de fleste være ret forståeligt, at en formand for klubben må besidde en holdning til bilernes originalitet.
Yderligere vil jeg tillade mig den påstand, at det er ganske betænkeligt, at plukke enkelte sætninger ud af en beretning - det smadre i bedste fald forståelsen af det der er skrevet.
Det skal til ovenstående bemærkes, at undertegnede også har forkerte gummihjul, let sænket snot og handicapsæder (Recaro) i min medlemsbil samt at jeg forventer at få på hatten for mit indlæg.
Den gamle sure TK

For pokker da - jeg glemte jo lige, at den har 1679 ccm og "Brianudstødning" med banan og en afgang.
Skal hilse at sige - har været på tur sammen med formanden et par gange uden at modtage bemærkninger om min uoriginale blæser. Så jeg tror, at man bør tage det roligt

VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021
(permalink) Kim Rimer Member

Hej jeg er medlem af "Blå hat klubben", og ja skulle jeg vælge mellem ombygget / original så ville jeg vælge original, men jeg følger med på VW nettet her hver dag, og hold kæft hvor ville vores hobby blive kedelig hvis jeg kun skulle læse "boblen":-). Det hele drejer sig om at have bredde og acceptere hinandens holdninger til smag, og ja jeg synes sgu osse en Smallet og skam sænket ovaler eller split bus "ser grim ud", men så længe det kan bygges tilbage igen er det jo kun et spørgsmål om mønt og ikke ødelæggelse af bilen.
Vil godt sige at ligemeget hvad så bliver de mange vwer da idag behandlet langt mere "bevarende" end eks. i 90erne hvor mange da bare kløvede tagrenderne af,lavede "Bajaer", Porsche look mm., og vores gode Frank Andersen herinde maste en 6cyl. 911 maskine ned i bagenden af sin "bobble", og vi kørte til Mantorp og Skagen.. en sjov tid.
Længe leve folks forskelligheder :-)

Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) rodem Member

Nu har jeg læst hele tråden igennem igen, og der ikke så meget nyt i de nye indlæg - bortset fra det mere personlige. Jeg skrev et indlæg for to måneder siden (side 5, 4. sidste), og disse ord står jeg stadig ved. Mht. det jeg skrev i min leder i decembernummeret er det jo nemt med enhver skreven tekst at tage enkelte sætninger ud af sammenhænget og fokusere på dem. Det giver desværre ofte en helt anden mening end det, der oprindelig var indeholdt i teksten. Men når man går "public", må man forvente, at det man skriver ikke altid bliver forstået - eller desværre fordrejet. Heldigvis har mccloud 550 trykt lederen (sikkert først efter at have fået tilladelse af redaktøren?), så alle "udenforstående" har en chance for at danne sig deres egen mening. Så vil det forhåbentlig gå op for dem, at dem jeg er ude med riven efter IKKE er dem, der har sænkede mv. biler, men dem der er hellige i hver deres tro. Jeg er så formand for den klub, der sætter fokus på det originale, men det betyder jo IKKE, at dem, der synes det andet er smukt og dejligt, ikke kan have lige så meget ret. Jeg har også skrevet i lederen: "Så derfor, lad os være glade for vores køretøjer - såvel som andre glæder sig over deres køretøjer." Rasser - og andre - skriver, at vi skal sænke paraderne og være fælles om vores interesse. Jeg er helt enig! Og jeg er til enhver tid villig til at mødes med repræsentanter fra de andre klubber og prøve at se, om vi ALLESAMMEN kunne blive enige om en fælles politik mht. luftkølede VW'er. Alle, der kunne være interesserede i det, er velkomne til at skrive til mig på min formands-mail på klubbens hjemmeside. Og lige en rettelse til mccloud 550. Størsteparten af beløbet til møder går rent faktisk til kørselspenge, og ca. halvdelen bruger vi på generalfrosamlingen. Det er jo "ulempen" ved at være en landsdækkende klub. Men kom selv til generalforsamlingen, så er det nok nemmere at danne sig et retvisende indtryk. Men der er altså hverken oksemørbrad eller rødvin! Desværre!
Med venlig hilsen, Steen Rode-Møller, Formand for VW-Veteranklub Danmark.

Zwitter/foldetag,1962/foldetag,73' 1303Cab, 1303S 1973
Steen Rode-Møller, 23802381
(permalink) Clausenvw Member

Ja, jeg har så også kvittet mit medlemskab i VW Veteranklub Danmark.
Jeg har selvfølgelig hele tiden vidst hvad flertallet af medlemmer i denne klub stod for, men alligevel haft den holdning at der er masser af "guldkorn" og erfaringer i en sådan klub,ligesom vi "andre" kan bidrage med nye løsninger / ideer og selvfølgelig med en mængde på efterspørgelsen af dele, og indkøb/salg af biler - som igen burde gavne alle med luftkølede vwér som hobby.
Jeg er ikke tøse sur over formandens leder artikel, men føler mig alligevel ramt, og lidt hængt ud som en af de tosser der har ombygget deres luftkølede køretøj.
Og så endda i en klub som jeg selv betalte kontingent til...
Jeg var ellers glad for Steens meget positive melding i netop denne tråd på side 5, men syntes dog hans holdning virker mere "hård" i hans eget blad.
Men det er jo kun min personlige mening, og jeg har da mødt og snakket med Steen, og der virkede han da slet ikke "farlig" eller dømmende...
Jeg var heller ikke klar over at VW veteranklub Danmark kun er for orginale biler,det var der ingen der fortalte mig for år tilbage da jeg meldte mig ind i klubben, tværtimod man bød mig endda velkommen :)
Jeg håber dog vi allesammen kan mødes på "neutral" grund og nyde vores køretøjer, for det vigtigste må da være at bilerne kører, og at de bliver brugt !

God Jul :)

69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Ekstrøm, Greve Member

Jeg har svært ved at se hvad jeg har fordrejet. Alle har ret til at have en holdning, men den leder er ikke at have en holdning. Det er at påvirke at andre i hobbyen får dårligere vilkår. Det er altødelæggende og er bare medvirkende til vi til sidst kun kan se biler over 30 år på museer.

MHS´, FIVA´s og andres vigtige arbejde med at sikre vores eksistensberretigelse på vejene får gang på gang stukket en kæp i hjulet af disse "vi er bedre end jer og kun vi må nyde godt af goderne for vi har sandheden" ytringer.

Det er også helt fint at danne klubber hvor kun ligesindede er velkomne. Det er vel det klubber er for. Min holdning er bare at det ville klæde originalfløjen at anderkende og respektere at en smallet, sænket bil er ligeså meget veteranbil som en der står original.

Jeg forstår ikke behovet for en fælles politik for luftkølede. MHS varetager alle veteranfolks interesser

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) hendrixxx Member

Selv om jeg læser artikel for 3. Gang, så synes jeg stadig den er uhørt dobbeltmoralsk og på ingen måde relevant eller interessant. Det er alene for at lave ballade.... Men det er jo desværre den klassiske arrogance fra blåkasketterne- usmageligt!!! Men praleri og grundlæggende manglende respekt for andre er noget af det værste man kan opleve.... Det er næsten lige så slemt som dobbeltmorale. "Tak" fordi du forringer min vw oplevelse

Mvh hendrixxx.... En der tror han ved noget om vw'er, og som heldigvis har indkomst nok til at helårsforsikre min bil som dailydriver så jeg ikke behøver at omgåes snæversynede veteranklubber

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Peterwings Member

Suk...... Normalt gider jeg ikke blande mig i de her diskutioner, men jeg er ved at have fået nok nu. Jeg kan ved gud ikke forstå hvor der skal skrives side op og ned om vores sænkede biler med/uden smallet forbroer mm. Jeg vil aldrig kritisere en andens bil da han/hun helt sikkert er pisse glad for den. Og det er om den er ombygget eller ej. Det eneste er at man støder den der ejer bilen om man er til det orginale eller ej. Noget andet jeg kan være bange for er at nogen bliver så stødte over kritikken at de måske sælger deres luftkølede VW, og vi er ved at være en "truet" dyreart os med de luftkøler bilen. Hvis vi skal se på den lange bane så kommer der færere til hvert år, og det er ikke dem på 18-20 år der kommer. Det er vores biler blevet for dyre til. De køber en golf 2-3 til 8000-12000kr for det er hvad de har råde til eller vælger at gøre. Smækker nogle store fælge på og et stort anlæg i. Jeg syntes at det er en trist udvikling at hænge dem ud der trods alt ofre meget af deres tid på at mangfoldiggøre bilerne til en hver smag, og lad os se det i øjene. De unge vil have lave biler med stort anlæg og mere komfort. Jeg er selv til lave biler (for dem som ikke har opdaget det) men kan nu også se det sumkke i en orginale. Så jeg er lidt i begge lejre. Men for fanden LAD VÆRE MED AT KRITISERE HINANDENS BILER OG DA SLET IKKE I ET BLAD. Hvis ikke vi passer på ender vi som dinosaruserne. Vi uddø sku af det her.
Så nyd nu hinandens biler om de er sænkede eller ej. Og til de herlige skribenter som har skrevet disse indlæg og overvejer at gøre det fremover. Lad være og find noget andet og bedre at skrive om istedet for at kritisere andres biler. Der må da ved gud være noget andet at skrive om......

Hilsen Peter en ellers munter fyr og DET SKAL FEJRES

Ps Skulle lige af med lidt luft, pyha

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Allan 2000 Frb Member

Gør som mig opsig bladet og lad være med at læse lortet

allangottsche@gmail.com
+4520401518

Holder dem ikke selv, men syntes at det er ved at gå for vidt alt det her. Ikke andet.
Jeg vil hellere bruge pengene på mine biler.....

Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Cisse & Celinas Far Member

Synes godt om(Peters indlæg), gider normalt heller ikke blande mig men kan kun slutte op om det Peter skriver.

20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Erik Bendix Member

Kan kun støtte op omkring hvad Peter skriver for oven.
Kan også slutte op om hvad Rune mener om begrebet "Boblen" - det løber mig også koldt ned af ryggen når jeg hører det ord i forbindelse med luftkølet VW - bobler er noget vi får nytårsaften eller når vi prutter i badekaret - NÅ

Og til den småskizofrene, kløvet tunge udtalende Steen Rode-Møller ; Hvis de 2 1/2 sider af din leder som er vist affotograferet i denne tråd, er taget ud af en kontekst - ja så post da for h..... da det hele her, så vi kan se om din mening går i flere verdenshjørner end de 2 der fremgår af de 2 1/2 side.
Og så lige et lille råd til samme Steen R-M ; Hvis du ikke kan li lugten i bageriget mht. ombyggede/sænkede mv. luftkølet VW, så bliv dog væk. Bliv væk fra træffene, foraerne osv - så er det "problem" kureret.
Indrømmet, jeg har i dag fortrudt mange af de "synder" jeg var med til at begå i ´80erne mht. ombygning/slagtning af i dag hard to get dele og biler. Men det var dengang og dette er nu.
Hader racister - også bil racister.

Og glædelig (h)jul til alle

22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Genau Member

Hov hov Bendix.
VW typ 1 er altid blevet kaldt BOBLEN længe før du gik med ble.
Men du/i kan vel kun bruge navne fra div. amerikanske "Brian" blade.

Kært barn har mange navne.... Hold nu op for fanden.. 2 indlæg mere og vi er oppe på 200. Det er sku mere tid der er blevet brugt på at skabe en kløft mellel orginale og ombyggede end nogle af de indlæg under projekter, og de fortjener da om noget mere af den tid. Enten som hjælp eller et skulder klap.
Det er sku snart til at brække sig over.....
Jeg slutter her inden julehumøret ryger....

Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) 1-0654961 Member

Uanset hvilken holdning man måtte have til emnet er det vist på tide, at en moderator griber ind.

For det første er vi nået milevidt væk fra emnet: at en publikation tilsyneladende ikke bryder sig om trådstillers bil.

For det andet er der fremsat det, man i steaffelovsterminologien kalder for ulovlige sigtelser mod formanden i VW-Veteranklub Danmark, samt

For det tredje at der er offentliggjort materiale, der er ophavsretligt beskyttet....

Jeg vil gerne undskylde min fejltagelse mht veteranklubbens politik angående vandkølede biler. Jeg har ikke læst vedtægterne, men gik ud fra at klubben accepterede alle veteran vw'er.
Jeg er nu klogere. Tak for det :-)

Reply »

You must log in to post.