Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gear valg til freeway flyer

Tags:
No tags yet.

(permalink) bang Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej. Jeg skal have en gearkasse hjem til min 1302 gadebil.
Hvad gear køre i med som er god til normal kørsel og lidt motorvejs kørsel. Vil køre med standart størrelse dæk og skal ligge ved godeomdrejninger omkring de 130 kmt. Får omkring 160 hk

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Se på hvilke muligheder du har og regn lidt på det.
1. gear 2,9
2. gear 1,9
3. gear 1,12
4. gear 0,82
Bagtøj 4,12

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Første spørgsmål:
type 1 eller type 4 ?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når det er "Big Bang", så er han vist ikke så meget til type 4 :O, og udfra hans indkøbs annonce ser det ud til at være OXY

(permalink) bang Member
Skrev for 12 years siden | | | |

1900 oxy skriger. Web 86 b, 48 idf of wedge port.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det var sgu mange hk på så "lidt" knast.

Jeg ville vælge en 1200 gearing (4.37x0.93) når nu du siger det skal være en skriger. Den gearing er meget sjovere på gaden.... Motorvejen er så en anden snak. Måske du kunne gå op i en 1500 gearkasse (4.12x0.89) så længe du ikke har for store bagdæk.

Der kommer også noget temperatur på sådan nogle type1 topstykker når man kører så tunet motor med 130km/t konstant, så lidt omdrejninger gør nok ikke noget.
Jeg ville holde mig helt fra 3.88x0.89 3.88x0.82 4.12x0.82 og hvad de ellers hedder de lange freeway flyer gearkasser. I hvert fald så længe du holder fast ved det skal være en skriger.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Mente også 86c knast. Ja den kommer nok ikke til at de ret meget motorvej men vil nok mest ligge omkring de 100-120 kmt.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En 86c knast er stadig på den smalle side hvis man vil lave 160 hk på 1900 kubik. Tror jeg ville kigge på noget FK-87 og så rigtig gode toppe!

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Naarhj, 86c eren er udemærket til formålet. Spørgsmålet er mere om portene i toppene er for store (For meget volume) til at gashastigheden blir effektiv, uden at skulle snurre 7800 for at få max effekt. (Men det kan en klat Belzona da gøre meget ved ;-) )
Men med så meget knast og så "lidt" kubik, er jeg osse ovre i max 4,125 R/P og 0,89 eller 0,93 4.
3,78/2,06/1,35/0,89 ville være ganske fint. Så har du 4. som lidt et overdrive.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En bekendt trækker da 152 hk med en 86b på en 90,5x82, så det er da ikke helt umuligt...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er jo også 200ccm mere, og 8hk mindre.

Jeg mente også blot, at umiddelbart lød 1900ccm og en 86B knast ikke af 160hk. Men Bang ændrede det også til 86C.
Men klart det kan gøres!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tjek (-:

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Okey. En 160 HK 1900cc skal nok ikke have mere end en 1500 gearing.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bang Member
Skrev for 12 years siden | | | |

prøver om jeg kan finde mig en 1303s gearkasse at bygge lidt om..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det skal nok hellere være en 1500 hvor du så sætter 0.93 4. gear i. Eller en type3 med samme udveksling.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.