Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Legepladsen.....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Filip-S Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej det er min nabo der har den split med forbro fra red9 tjek tråd vwnettet.dk/topic/166028
Jeg har en subaru legacy med en ej22 i som skal i min jagtvogn, den har en fantastisk motorgang det duer, og det er billigere end t4. Ds tuning i Tyskland har de billigste adaptere

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fra de klip jeg har set på Tuben så lyder de super godt. Hvis det er den vej jeg ender bliver det minium en EJ22 med 136 Hk, men jeg må indrømme at jeg ikke har gjort det store i at undersøge nærmere. Og det skyldes at jeg ved abselut ingen ting om indsprøjtning, men vil meget gerne lære om det...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Peter har snakket lidt med tsr conversion i UK.. man kan afleverer sin bil hos dem og så monterer de alt og leverer motor som du vil ha og det hele koster omkring 35-40k og så ved du det virker og du har 170hk :)))

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) duck Member
Skrev for 11 years siden | | | |

skivebremseholder til bay

http://vwnettet.dk/topic/181241

830.jpg

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er meget ligende dem Andy. Jeg skal bare have lavet dem så der kan sidde 2 kalibere på.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg vil også gerne byde ind med et spørgsmål angående affjedring på 77´er bay.

Jeg kører med std spindler, akselrør og gule spax justerbar fjederben og gule spax i bag. Dæk er 185 på 15"

Den er kontant med med småbump i vejen og noget tysk motorvej er lidt kedelig at køre på, men den ligger godt på vej, men lidt forslag er velkomne.

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Normalt er er org forbro med std spindler og de "ballon" dæk på lidt "gyngende" når man køre. Lidt ala hl amerikaner. Jeg ville starte med at smørre forbroen og hvis den er smurt ville jeg prøve at fjerne støddæmperne for at se om den fjedre.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det gør den jo ikke med akselrør, fjederbenene erstatter jo bladfjederne...

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Min fejl. Bowling og jaaa fik kun lige læst det hurtigt. Hmm jag har ikke erfaring med den type fjerdings/dæmpning foran. Jeg ved ikke om du kan justere dæmpninger i de støddæmpere du har på. Det kan man på nogen dæmpere. Jeg vil tror, uden at være sikker, at det er dæmperne som er for hårde. Hvordan er den hvis du står på kofangeren og "hopper"? En bus skal kunne fjedre ca 60 mm hver vej fra hvileposition.
Jeg selv har en lille udfordring med mine bagerste dæmpere. De kan ikke strække sig nok og rammer dæmperne i yderposition. Jeg køre med landroverdæmper bagpå og org bus er for lange. Jeg skal bruge vinteren på at finde den rigtige dæmper. Foran passer en bobbeldæmper med det den skal fjedre, men syntes ikke at den dæmper helt nok. Det er sikkert fordi en bobbel vejer noget mindre end en bus, så der vil jeg prøve med røde koni foran da de er lidt hårde i dæmpningen.

Andre som har nogle input til Morten?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja nu er det lidt tid siden at der er sket noget her. Jeg har som tidligere skrevet en del ideer og tanker jeg pudsler med. Jeg "sloges" lidt med min type1 og ikke at ville lade. Jeg er blevet lidt klogere på dynamoer og ved nu hvoedan man kan se om en dynamo virker mens den sidder på f.eks. på bilen (kun dynamo). Og nu virker den.
Når men jeg er ikke kommet videre med min bus og nogle af de ideer jeg havde med den da den først kom i hi for 1 lille uge siden, og nu er det juleferie og kommer først på værket i det nye år.
Nu køre bobbelen og stadig 6V men den skal konvateres til 12V da det trods alt er mere stabilt. Og her kan jeg ikke helt blive enig med mig selv hvad jeg vil? Jeg har en fin 30HK stående (jeg køre med 1300 F motor med 40HK nu) og flere Type4 motorer som longblok. Enten skal jeg lave en 30HK med oldschool tun på eller lave en Type4 med Type1 køl på og solex 36-40 PDSIT på eller prøve at lave den med centermonteret 34 PIT3? Eller også skal man tage en 1200 34HK motor som er lavet på en multiblok og som har koblede stempler på og sætte en mild tun knast i og 1300-1600 vippetøj på og 2 enkelte kaburatore på. Det skulle give en mere frisk 1200 med en god øknomi også.. Hvis det skulle blive den 30HKs er der så nogen der ved eller kan fortælle hvor højt op man kan gå i komp på sådan en? og er der nogen som har prøvet at lave en Type4 som beskrevet?
Ander med tanker og ideer skal bare skrive da vi kun kan lære eller få ideer til vores biler/projekter.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har en type 4 2liters cu motor der er bygget om til type 1 med 2 stk 36-40pdsit og med rustfri homemade udstødning .. regner med 80hk på en go dag mener også komp er hævet lidt...

hvo du er int kan den gopdt købes til dejlig sum af 12000kr..... men dette er også kun hvis du ikke magtede at lave selv :)))) forsat go jul min ven

mvh lübbe

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej lübbe.
Dette er mere ment som ide side og ikke til køb/salg. Håber at du forstår? Jeg har 4 stk Type4 og 1 stk 30HK stående så det er ikke motore jeg mangler. Har også et sæt solex 36-40 PDSIT som kun har kørt ca 10 timer på en indrustrimotor liggende. Det er kun ideer og tanker til kommende projekter. Ved en komvatering af 30HK til 12V kan der kun bruges en dynamo og ikke en generator da den ikke kan side på motoren uden en ændring af "foden", og det vil jeg ikke. Jeg kan godt lide 30HKeren da den er mere "blød" i motorlyde og da det er til vinterbilen skal den ikke køre race. Til bussen bliver det med tiden en 1910 med AN toppe og 36-40 PDSIT og forhåbelig mellem stabile 90-95HK. Tanken bag dette motortumleri er at den skal se oldschool ud, køre lidt længer på literen og forhåbelig til mere optræk og sidst og ikke mindst skal den være stabil.....
Og også forsat god Jul til dig min ven. Håber at du har lang juleferie til det nye år som mig.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er ved at være længe siden at der er sket noget her. Jeg har ikke glemt ideen med tandstang på bussen. Jeg vil lige vise et billed fra en anden side som måske kunne bruges som en ide. Dog har jeg, udfra denne forbro, bremseforstærker på dokaen, men det er også kun ment som en ide til kommende projekt.
Skal dog også bruge den gearing som skal gå fra ratstammen og til tandstangen. Havde tænkt på at bruge en fra en T3, men selve tandstangen sidder foran på sådan en bandit.
Er der nogen som ved om man kan "lægge" en tandstang ned fra en anden bil?

Kom frisk med input.

Gode vwhilsner

Peter

image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvordan står det til med projekt DOKA?

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tjo den har det fint. Det er indtil videre et kørende projekt hvor jeg laver på den om vinteren og afprøver de ting jeg har lavet om sommeren. Vinterprojekt for denne vinter er type1 gearkasse (DC) og så skal min AN type4 i. Den bliver muligvis lavet til en 1910 ccm.
Hvis jeg når det ville jeg gerne have bygget tandstangsstyrring på også, men det er en måsker....
Motor på lang sigt bliver med 74 mm slag og 96 mm i diameter. 2143 ccm og målet er 110-130 HK med et godt moment.. Den får et farveskift på et tidspunkt, men jeg er ikke helt sikker på den endnu, så den ligger lidt i det uvisse...

Ellers er/var "legepladsen" ment som et sted hvor tossede ideer mm kunne/skulle vendes og brugerne skulle komme med forslag til hinandens ideer sådan at det måske også kunne afføde nogle gode tekniske løsninger på vores allesammens biler.
Det er vigtigt at man holder en god tone i dette forum ellers skal man ikke kommentere noget, da en forkert tone/kritik kan slå selv den bedste ide/løsning ihjel.

Hvis der er nogen som tumler med lidt til vinteren og som måske gerne vil have lidt andre øjne på, så lad os høre....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.