Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorblok

Tags:
No tags yet.

(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvilke dele (skruer,lejer,søler,drev osv) SKAL skiftes når man har adskildt motorblokken..?

Er ved at splitte det hele ad for at bygge noget op over vinteren.

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du skal skifte det der er slidt. Der er ingen bolte der nødvendigvis skal skiftes. F.eks. strækbolte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hva med søler hvis der kommer anden knast i ,og evt andre cylindre og toppe på... Er ved at "opgradere" en 1300 til en 1600 med lidt spræl på..

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det lyder ikke til at du ved hvad søler er. Lejerne, fladerne, på en krumtap hedder søler. Hoved-og plejlleje-søler. Men de er jo en del af krumtappen og ikke nogen man skifter som sådan.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

kan jo ik vide hvad alt hedder præcist... Men fair nok ... Slidte dele selvfølgelig... Men kunne jo godt være der var andre dele man skiftede når nu der alligevel var åbnet op..

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Når du skal ud at købe dele, kan det jo heller ikke nytte at du ikke ved hvad tingene hedder. Så får du jo bare noget forkert :-)
Det var ikke for at spille bedrevidende.
Man skal jo passe på med at købe at og bruge dele der er dårligere end de gamle, hvis de gamle ikke er slidte.
Normalt er motorblokkens boringer til hovedlejerne det største problem. Så før du går i gang med at købe ind skal du få en VW-kyndig til at kigge på blokken.
Hvis du vælger at skifte knasten, til formodentligt en med noget mere duration og løft, skal du være forberedt på at "gå hele vejen" Ventilfjedre, stødstænger, osv. egner sig ikke til mere end 5000 omdr. Bare to karburatorer og en 4:1 udstødning kan være grænsen for de dele. Laver du en motor til over 5000 omdr. skal du købe en krumtap med kontravægte. Ellers ødelægger du blokkens hovedlejeboringer på rekordtid.
"Jamen jeg skal nok køre pænt og lade være med at køre over 5000 omdr." Så lad være med at skifte knasten og lav en 1776cc (90,5mm boring) i stedet for og nyd hvor godt den kører sådan en forstørret std. motor. - Med to karburatorer og en 4:1 udstødning. Kedeligt, måske, men det kører godt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jep selvfølgelig.. Point taken.. :-)

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Du var lige hurtig nok - eller jeg var for langsom.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej der .tænk dig god om inden du flækker blokken.hvis du gør det er der ingen vej tilbage.frank har beskrevet det i andre inlæg .brug søgefæltet.har selv adskilt en fin abmotor med endeslup på 0,08 alt så fint ud men blokken er kasseret.se link.mvh poul

http://vwnettet.dk/topic/185283

http://vwnettet.dk/topic/150203

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.